Desire hd vs samsung galaxy s

theline
30 oktober 2010 · 3 Inlägg

Hej!

Är inte jätte bra på mobiltelefoner.. Funderar på att köpa en Galaxy S eller den nya Desire HD.

Men har googlat runt lite men hittar inga bra sidor (kanske jag som är dålig på att googla).

Men vilken av dessa mobiler är bäst? (säg gärna varför)
för och nackdelar med båda mobilerna osv smile

FordRSC Los geht's, Schumacher
30 oktober 2010 · 1 510 Inlägg

kollat på pricerunner? Satsa annars på iPhone tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Hybriden
31 oktober 2010 · 677 Inlägg

Köp desire HD om du ska ha något!
4.3 tums SLCD skärm, awesome kamera o allt smile
samsung har för mkt fel o buggar o skit, dock har de S-amoled vilket är riktigt schysst. HTC är störst på android!

Iphone pffss... Varför köpa en mobil man inte kan ändra på? ( utan att jb)
som att köpa en bil man inte kan byta fälgar på!!

grillchips
4 november 2010 · 462 Inlägg

Jag hade lätt satsat på desire HD! smile

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
stollen Blev inte som jag borde blivit
4 november 2010 · 418 Inlägg

Har Samsung galaxyn och är nöjd med den. Inte märkt av några buggar.
Har inte haft den mer än 2-3 veckor iofs.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Mogel KUNG
4 november 2010 · 441 Inlägg

FordRSC skrev:
kollat på pricerunner? Satsa annars på iPhone tongue

Varför en Iphone? Den är ju bara seg och allt kostar pengar till den. hmm


Nej hade jag vart dig hade jag tagit samsungen den är super snygg bild på och vad jag hört av bekanta mycket snabbare än htcn.

Kollan
4 november 2010 · 618 Inlägg

Mogel skrev:

FordRSC skrev:
kollat på pricerunner? Satsa annars på iPhone tongue

Varför en Iphone? Den är ju bara seg och allt kostar pengar till den. hmm

Haha oj, lugn och fin nu.

Iphone är allt annat än seg. Eller ska du använda samma argument som alla andra iphone-haters och säga att den är seg att starta? smile

Sök på iphone 4 vs htc desire hd på youtube, så får du se att även den har reaktion som en gammal nokia med touch.

Ingen känsla alls

stollen Blev inte som jag borde blivit
4 november 2010 · 418 Inlägg

Har lekt lite med brorsans Desire och jag personligen gillar samsungen mer.
Hur Iphone 4 är kan jag inte diskutera om dock.

Men när det gäller dessa telefoner är det väl mer en smaksak skulle jag säga.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Rquired Allmänt envis
4 november 2010 · 12 512 Inlägg

Hört och sett mycket dåligt om HTC´s lurar, en gång i tiden var de åtminstone snyggt utförda med Desire känns bara billig. Att kvalitén verkar leva upp till denna känslan gör att jag inte köpt en sådan.

Samsung känns fräck, men samtidigt så lyckas de alltid prestera något fruktansvärt knepiga och leksaksaktiga OS. Känns billigt, mer Lunarstorm än mobiltelefon.

Android i sig är visserligen minst sagt ologiskt uppbyggt tycker jag, men HTC är mycket bättre än Samsung på denna punkten.

Nej vid mitt senaste byte köpte jag en iPhone4, jag vet inte vad ovanstående drömt när de testade luren men iPhone är den enda modellen som inte känns fruktansvärt seg att använda i min mening. Ord som också ofta upprepas i tester av modellen, det är bara att söka.

Någon sa begränsad, visst men nu är det en mobiltelefon och inte en dator vi pratar om. Att göra mer avancerade saker på en <4" skärm tröttnar man snabbt på och de flesta av tex. Android´s inställningsmöjligheter utöver iPhone´s är i praktiken överflödiga. Det man använder en smartmobiltelefon till klarar en iPhone, och den gör det snabbast och smidigast i klassen. Till och med mer udda uppgifter klarar den "begränsade" luren av, jag har aldrig upplevt mig begränsad. Till och med programeringsspråket Matlab kunde den hantera med hjälp av en App, något som ligger skyhögt över vad en mobiltelefon kan förväntas hantera...


Andra fördelar med 4 är en sinnessjukt skarp skärm, jag uppmanar dig till att försöka "se pixlarna" för du kommer inte lyckas. Den upplevs bara som "perfekt", andra fördelar är en grym byggkvalité med material i glas och aluminium och en rejäl kamera som klarar HDR och HD-video. Andra fördelar med det begränsade App-store och iOs är säkerheten, att Apple kontrollerar plattformen utgör ett grymt mycket starkare skydd än Android market där vem som helst kan ladda upp en App, säkerhetshot har förekommit till denna plattformen och kommer bli mycket mer markant inom en snar framtid.

Den enda nackdelen är antenn-problemet, jag är mycket nöjd med telefonen men problemet förekommer och man behöver inte mer än att nudda den svaga punkten för att telefonen skall gå ner från 3G-teckning eller att ett samtal skall börja klippa. Skyddet Apple skickar med som en lösning (För jävligt...) ordnar problemet med hur roligt är det med ett sådant över de trevliga materialen?

Men bortsett från Antennen är iPhone4 den klart bästa telefonen på marknaden, hur korkat det än låter så undvik antennen så har du en perfekt telefon. Ett irriterande konstruktionsfel, men i längden är det något man lär sig "undvika" (Jag håller i alla fall inte över den normalt) och i övrigt är det den klart smidigaste lösningen i mina ögon.

Senast redigerat av Rquired (4 november 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Munkis
5 november 2010 · 1 637 Inlägg

Rquired skrev:
Men bortsett från Antennen är iPhone4 den klart bästa telefonen på marknaden, hur korkat det än låter så undvik antennen så har du en perfekt telefon. Ett irriterande konstruktionsfel, men i längden är det något man lär sig "undvika" (Jag håller i alla fall inte över den normalt) och i övrigt är det den klart smidigaste lösningen i mina ögon.

Låter sjukt skoj när man förklarar det sådär big_smile . Typ , Den här bilen är den bästa man kan ha, Svänger man höger så dör motorn men försöker man undvika det så är den kanon big_smile

Har absolut ingenting emot iPhone öht, utan tycker bara det låter så skoj tongue

___________________________________________________________________________________

Jag kör Samsung Galaxy S och är mycket nöjd med den, har haft den sedan den kom ut och har aldrig haft några bekymmer med lagg eller annat smile Kör Android 2.2 numera och det funkar lika bra som 2.1 som var orginal. Lite småsaker som blev bättre i och med uppdateringen.

Skärmen är definitivt en av telefonens stora plus (4" Super amoled) Vilket är finaste skärmen på marknaden just nu enligt mig. Största minuset är att kameran saknar lampa/blixt vilket suger stenhårt , Dock funkar kameran fint även i sämmre ljus men vid mörker är det bara att glömma. I övrigt är kameran riktigt bra och klarar av att filma i HD

Batteritiden är väl som på många andra smartphones (inte så bra)Dock är det ju i princip små datorer man springer runt och grejjar med och hur längre räcker batteriet i en Laptop?
Jag laddar min ungefär varannan natt men jag använder den rätt så mycket.

I det stora hela är jag kanonnöjd med min telefon och ångrar inte att jag valde denna istället för iPhone 4. Hade garanterat vart nöjd med den också dock.


Ps. Svaret var inte bara ämnat åt Rquired utan åt alla som kanske funderar på en Galaxy S

Senast redigerat av Munkis (5 november 2010)

Rquired Allmänt envis
5 november 2010 · 12 512 Inlägg

Nej visst låter det dumt, och var en av huvudanledningarna till att jag inte skulle köpa en iPhone4 av ren princip om inget annat. Dessutom gillade jag inte den nya fyrkantiga designen, även om jag ändrat uppfattning på den punkten då den nya är bra mycket enklare att hålla än den gamla hala versionen.

Tyvärr upplevde i alla fall jag det som att ingen annan modell kunde lev upp till knappt min gamla 3G sedan två år, letade efter en 3Gs men dels var de slut och dels lika dyr som en 4.

Så jag fick offra mig med en 4 och har inte ångrat det wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
IceEyes Varningar: För många..
5 november 2010 · 2 552 Inlägg

Nokia 3310. Där har du en mobil som sopar banan med EyePhone, Galaxy, X10 och allt vad det heter.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Kollan
5 november 2010 · 618 Inlägg

IceEyes skrev:
Nokia 3310. Där har du en mobil som sopar banan med EyePhone, Galaxy, X10 och allt vad det heter.

Är touchen snabb på den? Samt kameran?
yikes

IceEyes Varningar: För många..
5 november 2010 · 2 552 Inlägg

Kollan skrev:

IceEyes skrev:
Nokia 3310. Där har du en mobil som sopar banan med EyePhone, Galaxy, X10 och allt vad det heter.

Är touchen snabb på den? Samt kameran?
yikes

Överskattade funktioner. Stryktåliga knappar är det enda rätta, och kamera? Tja, det är ohyggligt svårt att överleva utan en sådan på mobilen men man får försöka så gott det går wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Rquired Allmänt envis
5 november 2010 · 12 512 Inlägg

IceEyes skrev:

Kollan skrev:

IceEyes skrev:
Nokia 3310. Där har du en mobil som sopar banan med EyePhone, Galaxy, X10 och allt vad det heter.

Är touchen snabb på den? Samt kameran?
yikes

Överskattade funktioner. Stryktåliga knappar är det enda rätta, och kamera? Tja, det är ohyggligt svårt att överleva utan en sådan på mobilen men man får försöka så gott det går wink

Eller så köper man tex. en Sonim Xp3 med kamera, Gps etc. men som samtidigt inte höjer på ögonbrynen för saker som omedelbart skulle ta död på en Nokia 3310. Den telefonen tål allt, och om man mot förmodan skulle ha sönder den på något vis finns det en garanti vilken ger dig en ny.

Perfekt för dem som söker en hammare i kombination med en telefon, resten av oss som inte jobbar i en saltgruva eller liknande och kan vara rädd om en telefon får det mycket roligare med iPhone, Htc eller Samsung-smartphone. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Noxxer
6 november 2010 · 1 482 Inlägg

Jag äger en Samsung Galaxy S. I början va den buggig men med 2.2 så vart det mycket bättre.

Jag har dessutom aldrig haft problem med min gps som många säger att Galaxy S lider av.

Jag har hållt i en Desire HD och pillat med den. Den största skillnaden är att Desiren är MYCKET tyngre. Galaxy'n är som en fjäder i jämnförelse. Desiren känns mer gedigen.
Annars är det en HTC.. prestanda m.m märkte jag ingen större skillnad. Desiren fick ju mer i Quadrant men men. Typ samma telefon med olika vikter om du frågar mig?

OBS! S-AMOLED tillverkas INTE längre. Nyaste Samsung Galaxy S telefonerna kommer med S-LCD skärm!

Dock tror jag Nexus One är vassare än båda nämnda telefoner. En Iphone 4 med Android 2.2 froyo är nog snabbare också.

Senast redigerat av Noxxer (6 november 2010)

BLT Service
Theracords Music Label
Noxxer
6 november 2010 · 1 482 Inlägg

http://www.swedroid.se/test-av-htc-desire-hd/

Kortfattat..
HTC Desire HD utklassar alla andra telefoner i många tester. Med ganska mycket dessutom.

BLT Service
Theracords Music Label
Hybriden
8 november 2010 · 677 Inlägg

S-amoled kommer fortsättas tillverkas! nexus two kommer använda den tekniken.

Iphone IOS 4 flyter bättre än vad android gör! går inte att förneka! Dock varför stödja ett företag som vill styra konsumenten till vad du får och inte får göra! Android är öppet, både gått och ont.

HTC desire är snabbare än nexus one, mer minne! dock är Vanilla snabbare än vad sense är.
en Rootat android telefon är bästa av två världar fyfan vad underbart det är

Sen Retina, S-lcd skit samma det är samma vanliga LCD endast olika tillverkare så gå inte på att bara för att den heter s-lcd så är den super grym. Folk som inte inser det har fallit för bra marknadsföring
http://www.swedroid.se/myten-om-s-lcd/
Iphone är en bra telefon för dig som vill ha en mobil som du inte behöver göra något med! dock så kan du inte göra något mer med den.

Galaxy S har bättre Touch hastighet än desire HD, dock så är den buggig, laggar och samsung är inte kända för att leverera kvalité.
Köp en HD eller vänta för Dual core mobilerna som kommer nu under 2011. HTC har ett par mysiga monster på G smile

thelaughingmadman
8 november 2010 · 711 Inlägg

Hur ofta har man inte sett iPhone med trasig skärm? Överaaaaaallt!
Jag hade en HTC Magic förut, tappade den i golvet ett antal gånger, hemma, på krogen, på tunnelbanestationen (i samband med krogen, ja). Inte en enda repa på skärmen.

Samma med min Desire. Den har fått kyssa golv ett par gånger också, men inte har den några repor för det. Kanske på grund av det gummiaktiga skalet som verkar skydda den - något som får den att kännas billig, som en leksak, eller?

Och jo, en annan fördel är att du faktiskt kan välja vilken hand du vill hålla telefonen i!

Senast redigerat av thelaughingmadman (8 november 2010)

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Rquired Allmänt envis
8 november 2010 · 12 512 Inlägg

Alltid lustigt att se folk uttala sig om saker de inte riktigt är insatta i, man kan alltså inte göra något med en iPhone? Var inte löjlig, genom att skriva så gör man det glasklart för alla som äger eller använt en iPhone att man själv aldrig gjort något mer avancerat på den.

Som sagt, om vi bortser från AppStore´s stora utbud med App´s fria från spyware och andra säkerhetshot (Hint, Android market...) så är iPhone redan original kapabel till mer än en normal använder kan kräva. Jag har som jag skrev ovan testat betydligt mer udda format och funktioner än man egentligen kan kräva av en mobiltelefon.

Vad gör ni egentligen på en liten sketen 3.5" skärm? Photoshop? Finns faktiskt en App till det, programmering, finns som sagt en App till det med. Självklart inga fullversioner, men klarar en Andriodlur det? Till och med flash alla tjatar om finns tillgängligt sedan ett par dagar, även om jag aldrig saknat det.

Men visst, vill man köpa en knepigare OS bara för något dunkelt principskäl om öppna plattformar får man självklart göra så. Sitter ni och skriver ert eget OS i Linux med, för inte kan man gynna kontrollbenägna Microsoft inte? Dom är inte långt efter Apple direkt...


Sedan är iPhone känslig, men går knappast sönder bara för att man tappar den en gång i marken om man inte har fruktansvärd otur. Men är man klumpig bör man kanske köpa en annan telefon, jag har i alla fall klarat mig i flera år utan att tappa eller ha sönder någon av mina lurar.

Senast redigerat av Rquired (8 november 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang