2319
Sök

VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbobygge fixar 4-link, startad 06/17

764 Inlägg
8 januari 2012
#261
Jäklar så bra det blir big_smile


1 213 Inlägg
9 januari 2012
#262
Vackert & blir riktigt bra. big_smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

TBM NINJA
917 Inlägg
9 januari 2012
#263
galet fina saker du svarvar fram, vatten röret, bockar du det själv eller??

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

119 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#264
TurboLundin skrev:
Jäklar så bra det blir big_smile

tack smile
Lina- skrev:
Vackert & blir riktigt bra. big_smile

tackar tackar tongue
henke_92 skrev:
galet fina saker du svarvar fram, vatten röret, bockar du det själv eller??

man tackar smile ej bockat, svetsade på 90 graders böjar på ett rör tongue


287 Inlägg
9 januari 2012
#265
blir lika imponerad varje gång du uppdataerar, Denna nogrannhet på varje detalj.


45 Inlägg
12 januari 2012
#266
riktigt grymt de du gör! Men en fråga, varför har du så jävla långt turbogrenrör? blir det inte onödigt varmt eller fyller de någon funktion? smile

99 Inlägg
12 januari 2012
#267
Hur långt är grenröret?? smile

hej vad gör du?
416 Inlägg
12 januari 2012
#268
mackeback skrev:
riktigt grymt de du gör! Men en fråga, varför har du så jävla långt turbogrenrör? blir det inte onödigt varmt eller fyller de någon funktion? smile

de har någon funktion smile men vet inte vad, hah.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

94 Inlägg
12 januari 2012
#269
mackeback skrev:
riktigt grymt de du gör! Men en fråga, varför har du så jävla långt turbogrenrör? blir det inte onödigt varmt eller fyller de någon funktion? smile

när man bygger rören längre får man en annan karaktär på motorn... med längre rör går motorn bättre på lägre varv och samma sak gäller det med runners när du bygger insug, längre runners=bättre botten.

rätta mig gärna om ag har fel smile
//Ante
Senast redigerat av smilesante (12 januari 2012)


P o r s c h e
1 700 Inlägg
13 januari 2012
#270
smilesante skrev:
mackeback skrev:
riktigt grymt de du gör! Men en fråga, varför har du så jävla långt turbogrenrör? blir det inte onödigt varmt eller fyller de någon funktion? smile

när man bygger rören längre får man en annan karaktär på motorn... med längre rör går motorn bättre på lägre varv och samma sak gäller det med runners när du bygger insug, längre runners=bättre botten.

rätta mig gärna om ag har fel smile
//Ante

Låter logiskt. Har man ett långt rör och skickar en impuls så måste den färdas genom röret, och då finns det lite sug kvar när nästa impuls ska ut sen, man får ett mer "konstantliknande flöde". Har man kortare rör dör rörelserna fortare.

Har för mig det var något sådant tongue


119 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
#271
Nu har det varit dött i denna tråd för länge så en uppdatering får det bli smile
UPPDATE 03/03

Just nu håller jag på med 4-link upphängningen till bakaxeln.


fixat en svarv
http://i40.tinypic.com/2mcg36h.jpg

har haft lite problem med vart jag ska sätta expansionskärlet till kylaren, men då gjorde jag ett som sitter mellan intercoolern och kylaren för där ska det ju ändå sitta en plåt. rymmer 0,9L
http://i43.tinypic.com/34y66bp.jpg
http://i40.tinypic.com/fmp10w.jpg

locket
http://i43.tinypic.com/xdcepu.jpg
avluftningshål
http://i43.tinypic.com/2i6oydd.jpg

monterat
http://i43.tinypic.com/97u0jr.jpg

fyllde växellådan med olja med hjälp av tryckluft, funkade klockrent tongue
http://i41.tinypic.com/6p4y7p.jpg

svarvat en hållare för gängsnitt till svarven så man kan gänga i den
http://i42.tinypic.com/2w73ls8.jpg
http://i41.tinypic.com/11m9dn9.jpg
http://i40.tinypic.com/wkxfo.jpg

byggde en adapter från lilla BM till stora BM, (Lilla BM sitter på baksidan)
http://i44.tinypic.com/opbwnm.jpg

var och hämtade ett paket från bussgods som kom från Bakaxel.se
En 1031 med aussie locker.
http://i40.tinypic.com/jfxlrs.jpg
http://i40.tinypic.com/msnozl.jpg

svarvat hylsor till bussningarna och ett pressverktyg så man får i och ur bussningarna
http://i44.tinypic.com/egyf6g.jpg
http://i44.tinypic.com/309h7d5.jpg

fått hem lite 30x3 precisionsrör
http://i44.tinypic.com/2co2zcl.jpg

tagit lite mått
http://i44.tinypic.com/rmpu6q.jpg

kapat hål i golvet för lådorna till övre stagen,
http://i43.tinypic.com/f580sw.jpg

på måndag ska skära ut fästena till bakaxeln och fixa tunnlarna till övre stagen


764 Inlägg
4 mars 2012
#273
Blir ju så otroligt bra! Smart idé med exp.kärlet big_smile


22 Inlägg
21 mars 2012
#274
Men gud vad bra de blir! Keep up the good work!

287 Inlägg
21 mars 2012
#275
fick du ge för axeln ?


536 Inlägg
21 mars 2012
#276
volvocrille skrev:
fick du ge för axeln ?

Säkerligen nånstans runt 7 skulle jag gissa.. min torsen axel kosta 9500:-


287 Inlägg
21 mars 2012
#277
Jonasarvidsson skrev:
volvocrille skrev:
fick du ge för axeln ?

Säkerligen nånstans runt 7 skulle jag gissa.. min torsen axel kosta 9500:-

för en 1031, nyrenoverad med diff ? big_smile


536 Inlägg
21 mars 2012
#278
volvocrille skrev:
Jonasarvidsson skrev:
volvocrille skrev:
fick du ge för axeln ?

Säkerligen nånstans runt 7 skulle jag gissa.. min torsen axel kosta 9500:-

för en 1031, nyrenoverad med diff ? big_smile

Japp exakt smile


Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
21 mars 2012
#279
Ja har precis kollat genom hela tråden, o ja blir så förbannat avundsjuk på hur jävla duktig du är! Har nog knappt sett nått så snyggt och ordentligt, speciellt inte på en gammal Volvo.. Du ÄR grym!! De räcker inte för o beskriva dina kunskaper!

Otroligt snyggt!!

No dice !

569 Inlägg
21 mars 2012
#280
ChrilleBille skrev:
Ja har precis kollat genom hela tråden, o ja blir så förbannat avundsjuk på hur jävla duktig du är! Har nog knappt sett nått så snyggt och ordentligt, speciellt inte på en gammal Volvo.. Du ÄR grym!! De räcker inte för o beskriva dina kunskaper!

Otroligt snyggt!!

I second this. Galet vad du kan, och ung är du också!
Senast redigerat av misbehave (21 mars 2012)

Pontiac Grand Prix -70 med Cadillac 500 V8, bygge från grunden.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234001
Audi A4 Avant 1.8TSQ -99 (B5) - bruksbilsförfining som gått överstyr!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274253


Sök