ok jag ska svarva ner ett enkelmasse o utöka diam till 240mm. vadför ska du ändra oljereturen?? jag kommer att köra AN8 som e 11,11mm inne o de räcker. din ser ut o vara större.
dannnej skrev: Är det bara bilden eller är lagerhyset på turbon vridet och inte helt lodrät? Bara en tanke så det inte är så bra
Behövde du verkligen vikta stakarna?
Är det parners kolvar?
Ja precis som CruzarN sa så behövde inte stakarna viktas, man alltid kul att kolla samt att lära sig hur man gör osv
Kolvarna är från SPM motor ja.
Om jag förstår din fråga om turbon rätt så sitter inte oljereturen helt rakt ned, men bilden lurar en hel del med för blocket skall ju lutas en hel del vid montering. Men alla som kör med T3/T4 tb-58 osv, kör med sådan lutning, i alla fall alla som kör med original oljetillförsel. Ska försöka vrida den och se om den sitter mer rakt då eller kanske lutar mer åt andra hållet då!
Kul projekt! Ser bra ut! Dock skulle jag vilja varna för en sak... innan raset. Vad har du gjort med kolvbultarna!? Ser ut som du tagit material ur dem? Dem är pisstunna från början om det är SPM. Godset är inte många millimeter. Dem flesta varnar för dessa!
Så om du dessutom tagit material ur dem så vill jag bara sätta en varningsflagga på dem
Drift-is-the-shit skrev: Kul projekt! Ser bra ut! Dock skulle jag vilja varna för en sak... innan raset. Vad har du gjort med kolvbultarna!? Ser ut som du tagit material ur dem? Dem är pisstunna från början om det är SPM. Godset är inte många millimeter. Dem flesta varnar för dessa!
Så om du dessutom tagit material ur dem så vill jag bara sätta en varningsflagga på dem
Lycka till! Kika gärna in mitt projekt sen
Mina va tjocka som satan, tror inte dig riktigt där
Använder också med spm's kolvar + stakar och kan säga med en gpng att dom är mycket grövre än dom på bilden ovan. Han kanske bytt kolvbultar nu då? Finns ju flera ras i landet som orsakats av dom klena bultarna. Mvh/linkan
Linkan_740 skrev: Använder också med spm's kolvar + stakar och kan säga med en gpng att dom är mycket grövre än dom på bilden ovan. Han kanske bytt kolvbultar nu då? Finns ju flera ras i landet som orsakats av dom klena bultarna. Mvh/linkan
Var bara under en kortare tid som SPM hade de tunna kolvbultarna. Han fick väl ett bra pris på kinabultar som han köpte in.. ,men efter en tid visade det sig inte höll måttet så de togs ur sortiment ganska omgående.
Tyvärr hann det ju bli ganska mkt ras på en del välbyggda motorer innan dess, men hur som så ska de inte gå att få tag på nu vad jag förstått..
Nu är vevaxel, svänghjul, remskiva och tryckplatta hemma från balansering:
Svänghjul, vevaxel och remskiva behövde faktiskt inte balanseras, de skillde inte äns på ett halft gram där. Men tryckplattan var det en jävla obalans i som ni ser!
Vad bra att du lär dig.. Kan säga såhär mycket att om jag renoverat nu, så hade jag fantamig glömt hälften av allt.. Hade stått med 20 bultar o skruvar över när motorn varit "ihop".. Tyvärr är det jag i ett nötskal, men så tänkte jag på det, jag kan ju ringa dig när det gäller
Senast redigerat av Tryck_o_pys (27 februari 2011)
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!