Xuri
One Man Clan
25 oktober 2011
· 4 287 Inlägg
BrajjAxx skrev:
Xuri skrev:
BrajjAxx skrev:
Remskivan glappar då den antagligen legat o slirat emot veven om du förstår Ska fixa bild!
om du gör en egen krysskil och sågar spår i både remhjulet å vevaxeldrevet så kommer bulten du skruvar fast remhjulet med att låsa de åt dig så de kommer ingen vart.
brickan som håller fast kamremspännaren på plats den är 5.5mm tjock, precis lika tjock som de urfrästa spåret i din vevaxel. lägger man en sån bricka i veven å ritar med spritpenna ca 5mm ovanför veven å sen sågar sönder en sån bricka, då är de bara å såga en 5mm djup, 4 kantigt spår i både vevaxeldrevet å remhjulet.
Har nån bild på när jag gjorde så på mina drev. funkar perfa. körde 2 drev på en dag och mitt remhjul snurrade också på veven. nu har jag kört i alla fall 200 mil till å de sitter som bärget
ska se om jag kan luska fram korten i helgen när jag är hemma igen .
Okej fan vad gött! Ska bygga de då, men tror du ja kan köra på min vevaxel fast remskivan glappar?
sätter du på en riktig krysskil å drar bulten ordentligt så kommer de sitta.
Så extremt glappar de väl inte ? ev köp bättre beg remhjul å gör krysskil på de.
vevaxeln tror jag är för hård för att bli direkt nersliten, remhjulet tror jag är betydligt mjukare å ger sig först.
de enda som händer är ju att de ev lossnar igen, men motorn tar ju inte "stryck" av de.
lirar de så gör de, annars kan man byta vevaxeln senare, men jag hade hellre testat först än att ev byta vevaxel i onödan, är ju en hel del jobb med de.