2299
Sök

R vinge, dåligt passform?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 november 2010
Sluta hålla på med oseriösa lösningar... lämna tillbaka vingen istället och be att få en som passar till 850. tror dem dig inte så visa dem bilden du visat oss.

Sen får du tillbaka en vinge som bara är att skruva dit.  Jag ser inte problemet....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Designer.
1 260 Inlägg
2 november 2010
AcesHigh666 skrev:
Sluta hålla på med oseriösa lösningar... lämna tillbaka vingen istället och be att få en som passar till 850. tror dem dig inte så visa dem bilden du visat oss.

Sen får du tillbaka en vinge som bara är att skruva dit.  Jag ser inte problemet....

Håller med, att slänga på ett kilo spackel är inte en lösning.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

747 Inlägg
3 november 2010
AcesHigh666 skrev:

Äntligen en vettig människa som inte är oseriös. Vill man har redigt, så köper man som sagt originalgrejor. Har man inte råd så ska man inget ha. Som sagt min åsikt.

Älgahäng Räjsing Club

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
3 november 2010
horsekiller skrev:
AcesHigh666 skrev:

Äntligen en vettig människa som inte är oseriös. Vill man har redigt, så köper man som sagt originalgrejor. Har man inte råd så ska man inget ha. Som sagt min åsikt.

Nja det var inte så jag menade riktigt, jag vet en som köpt en kopia till sin 850 och förutom att bromsljuset är vitt så ser man ingen skillnad.

Men när han helt klart har beställt en vinge till en 850, och den inte passar då är det något som är fel. Och inget som är värt att lägga tid på att bygga om, bättre att skicka tillbaks och be att få rätt vinge.

Eftersom att stylingställena säljer R-vingar till olika volvomodeller t.ex 940/740 för det skiljer lite i bredd på de olika bilarna.

Jag märkte det på min äkta R-vinge som visserligen gick dit, men det krävdes lite bankande på fästena och vingen sitter med ett jävla spänn, precis som om att den delen som är för kort på TS vinge var för lång för min bil...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 653 Inlägg
3 november 2010
köper man eftermarknadsgrejer i glasfiber så får man räkna med att man får putsa en del på dem för att få en bra finnish.
Denna vinge hade jag reklamerat som redan sagt, men orkar man inte hålla på och skicka saker fram och tillbaka så kan man lägga lite tid på det själv och få ett shyst resultat.
Dock kommer man då komma fram till att det hade vart billigare och enklare att köpa original från början, men sånt lär man sig med tiden...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök