Tack tack! Ja, är sjukt nöjd och glad över de.. kommer försöka rusta upp de lite oxå. Mer belysning och fixa betongplattan, samt lite ny färg på väggarna
dadooo skrev: sorry de kanske redan har frågats men, hur många hk uppskattar du att få ut cirka ??
De e lugnt, skulle gissa på 400 men hoppas på 500 Allt beror ju på vilka delar jag väljer framöver. Är fortfarande lite osäker på vissa grejjer jag inte kommit till än.
Men turbon jag siktat in mig på klarar dom effekterna utan problem iaf.
Det som jag vill ha är:
Eagle stakar Ståltoppackning ARP-topp bult Borg warner (schwitzer) s200 GTR-style insug 1100 cc spridare (kommer köra på etanol) Nuke Performance fuelrail Vipec v44 sprut 255 l/h soppa pump
De är väl de jag hade i huvudet vad jag behöver, sen tillkommer det ju slang och lite kopplingar hit och dit.
hmm.. sant krolle, har sett att vissa gör så att dom använder returledningen som frammatning oxå och drar en ny retur istället. ska prata med min "hjälp" och se vad han tycker. skylines bränsleledningar är rätt så grova ändå. Men kanske blir dubbla pumpar ist.
GTR stakar har jag faktiskt varit inne på, men nu är de beställt smidda stakar från usa, dock har dom inte ens dragit pengarna från kontot än. så vet inte vad som hänt med min beställning. kanske kan avbeställa
lill3bror skrev: hmm.. sant krolle, har sett att vissa gör så att dom använder returledningen som frammatning oxå och drar en ny retur istället. ska prata med min "hjälp" och se vad han tycker. skylines bränsleledningar är rätt så grova ändå. Men kanske blir dubbla pumpar ist.
GTR stakar har jag faktiskt varit inne på, men nu är de beställt smidda stakar från usa, dock har dom inte ens dragit pengarna från kontot än. så vet inte vad som hänt med min beställning. kanske kan avbeställa
kör riktiga stakar så du får en riktig botten sen kan man bygga vidare utan att komma till en ny träplugg som kallas gammalt halv uppslitet skit!
Står i vale och kvalet, skulle ju vilja ha smidda kolvar till nästa vinter, så kanske kan köra gtr-stakar till sommaren och sen få en helt smidd botten till sommaren 2012? Gtr-stakarna kan man ju alltid sälja vidare sen börjar känna att säsongen börjar närma siged stormsteg och jag känner att kag ligger efter.. Men jag vill ju samtidigt inte göra något halvdant jobb. Men om gtr-stakarna är goda för 100hk/stake så är de ju inom rimliga gränser.. Eller?
Ni har ju rätt grabbar.. MEN.. Hehe, "problemet" är ju tiden och pengarna, under den tiden jag har tänkt få ihop motorn så hinner jag inte få ihop tillräckligt med kulor. Men klart att jag vill ha smidd botten..
Nu till en fråga jag inte är helt 100 på svaret till, om man köper smidda kolvar.. Måate man hona blocket för att få till de eller går de att fixa ner kolvarna utan att fixa med fodret? Vilket mått skulle en uppsättning sådana kolvar ha?
Idag fick jag ett mail där det stod "Hej! ditt sprut har kommit".. kanske inte stod så, men ja ni hajjar.
Åkte och hämtade upp de, träffade garage-"husvärden" som var på samma ställe. Han gav mig nycklarna till mitt nya garage. Så nu är de bara att flytta in!!!!
Sen ringde jag även ett intressant samtal till skåne. Pratade bra länge med killen och tyckte han var skittrevlig. Och det vi pratade om var väl mer eller mindre att jag skulle få spons av han företag. Nämner inte namnet än då jag inte vet om det är 100 % klart, men det känns till 99 % klart iaf
Så man kan väl mer eller mindre påstå att snart kommer de börja hända grejjer och målet som jag har fram till sommaren inte ser ut att ligga så jävla långt bort längre
Här är lite bilder av sprutet
En oerhört blå kartong
Innehållet.. + nyckeln till garaget
Samma som ovan A4 pappret innehåller en förteckning över "layouten" på kabelhandsken
Fick, för några dagar sen, hjälp att köra ner bilen till nya garaget. Har även spenderat en hel eftermiddag där för att dra ny el. Bara inkopplingen kvar, ska även upp lite fler armaturer.
Försökte mig även på att montera det nya sprutet, men kom inte så långt. Dom hade lött igen skruvarna som höll fast kretskortet. Så ska låna mig en lödpenna och lödsug för att få bort de
Här kommer bilder från allt
Orginal ECU till r33 gts-t
Skruvarna har lötts igen, måste fixa lödpenna och lödsug så jag kan skruva bort dom