Skyline R33 GTS-T Rörramschassi - Uppdatering 2017-02-05 - Bromssystem, styrsystem

Nissan Skyline R33 GTS-T, rörramschassi 25.4B
  • 284 Följare
  • 740 620 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 september 2018
Undisputed Always Bet On Black
21 december 2010 · 125 Inlägg

Jävligt najs med garaget jimmy smile.. vart ligger det nånstans? måste få komma och hälsa på? smile

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing
shogun
21 december 2010 · 2 117 Inlägg

Dubbla pumpar och en matningspump är en bra investering, speciellt med alkohol. Jag använder 10-12mm rör. Returröret måste också vara relativt grovt med dubbla högtryckspumpar. Det är mycket soppa som flyttas per minut. En swirlpot rekommenderas också.

Jag gillar ditt projekt big_smile

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
evo_krolle BMR
22 december 2010 · 1 513 Inlägg

lill3bror skrev:
hmm.. sant krolle, har sett att vissa gör så att dom använder returledningen som frammatning oxå och drar en ny retur istället. ska prata med min "hjälp" och se vad han tycker. skylines bränsleledningar är rätt så grova ändå. Men kanske blir dubbla pumpar ist.

GTR stakar har jag faktiskt varit inne på, men nu är de beställt smidda stakar från usa, dock har dom inte ens dragit pengarna från kontot än. så vet inte vad som hänt med min beställning. kanske kan avbeställa

kör riktiga stakar så du får en riktig botten sen kan man bygga vidare utan att komma till en ny träplugg som kallas gammalt halv uppslitet skit!

lill3bror
22 december 2010 · 1 397 Inlägg

evo_krolle skrev:

lill3bror skrev:
hmm.. sant krolle, har sett att vissa gör så att dom använder returledningen som frammatning oxå och drar en ny retur istället. ska prata med min "hjälp" och se vad han tycker. skylines bränsleledningar är rätt så grova ändå. Men kanske blir dubbla pumpar ist.

GTR stakar har jag faktiskt varit inne på, men nu är de beställt smidda stakar från usa, dock har dom inte ens dragit pengarna från kontot än. så vet inte vad som hänt med min beställning. kanske kan avbeställa

kör riktiga stakar så du får en riktig botten sen kan man bygga vidare utan att komma till en ny träplugg som kallas gammalt halv uppslitet skit!

Står i vale och kvalet, skulle ju vilja ha smidda kolvar till nästa vinter, så kanske kan köra gtr-stakar till sommaren och sen få en helt smidd botten till sommaren 2012? Gtr-stakarna kan man ju alltid sälja vidare sen smile börjar känna att säsongen börjar närma siged stormsteg och jag känner att kag ligger efter.. Men jag vill ju samtidigt inte göra något halvdant jobb. Men om gtr-stakarna är goda för 100hk/stake så är de ju inom rimliga gränser.. Eller?

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
evo_krolle BMR
22 december 2010 · 1 513 Inlägg

lill3bror skrev:

evo_krolle skrev:

lill3bror skrev:
hmm.. sant krolle, har sett att vissa gör så att dom använder returledningen som frammatning oxå och drar en ny retur istället. ska prata med min "hjälp" och se vad han tycker. skylines bränsleledningar är rätt så grova ändå. Men kanske blir dubbla pumpar ist.

GTR stakar har jag faktiskt varit inne på, men nu är de beställt smidda stakar från usa, dock har dom inte ens dragit pengarna från kontot än. så vet inte vad som hänt med min beställning. kanske kan avbeställa

kör riktiga stakar så du får en riktig botten sen kan man bygga vidare utan att komma till en ny träplugg som kallas gammalt halv uppslitet skit!

Står i vale och kvalet, skulle ju vilja ha smidda kolvar till nästa vinter, så kanske kan köra gtr-stakar till sommaren och sen få en helt smidd botten till sommaren 2012? Gtr-stakarna kan man ju alltid sälja vidare sen smile börjar känna att säsongen börjar närma siged stormsteg och jag känner att kag ligger efter.. Men jag vill ju samtidigt inte göra något halvdant jobb. Men om gtr-stakarna är goda för 100hk/stake så är de ju inom rimliga gränser.. Eller?

tillbaka till de jag sa innan gammla prylar! bilarna e inte 2 år längre dom har varit med mer än 10 år å alla e lika dant körda allesammans fullt ös röv lös å de mattar ju matrialet..  men visst e men hel sugen på att handla packnings satser å plocka maskinen in å ut och ev ha ett hål i blocket så kan man chansa men jag hade aldrig gjort det på en bottendel om man vill kunna ha roligt mer än halva sommaren..

bygger man en botten detta året så gör man topp nästa osv har man en grund så kan man bygga ut efter som sen vad ekonomin tillåter å lust finnes..

Barne Drifter
22 december 2010 · 283 Inlägg

Visst har evo-krolle rätt att dom mattas efter några år, MEN gtr stakarna e ju bevisligen hållbara! Finns RB25det som har över 600hk med orginal botten! Gtr stakarna e klart grövre!
Hade jag varit som dig så hade jag byggt hel smidd med en gång om ekonomin tillåter!

Jag har plågat min motorca 1000milpå bana/gata/stripp/driftingmed 440hk å det e ju ditt mål!

Jag byggde med gtr stakar för mitt mål e bara 500hk.

Senast redigerat av Barne (22 december 2010)

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=
Nissan 200sx "Nissan 570sx" (1992)
ThomasNyqvist
22 december 2010 · 922 Inlägg

Det med ta botten nu o toppen sen då blir det köpa packningar i vilket fall så men ekonomi skillnad 1500 för gtr stakar typ 5500 försmidda sen kolvarockså så håller man sig runt max 500 så bör det funka med gtr stakar

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås
Nissan Skyline R33 gts-t "MSC driftteam" (1995)
evo_krolle BMR
22 december 2010 · 1 513 Inlägg

ThomasNyqvist skrev:
Det med ta botten nu o toppen sen då blir det köpa packningar i vilket fall så men ekonomi skillnad 1500 för gtr stakar typ 5500 försmidda sen kolvarockså så håller man sig runt max 500 så bör det funka med gtr stakar

å man behöver en till kompeltt sotnings sats till för att lyfta toppen tycker du??

ThomasNyqvist
22 december 2010 · 922 Inlägg

Nuförstår ja inte sotningssats är övre delen av motor ej botten oftast så ja om man river toppen efter 1 år så hadde jag bytt de flästa packningar igen fast själv så knackarman sina egna packningar till 90 % och annat som packboxar oliknande köper ja inte i sats utan lokal handel 1 /3 av priserna såsätt.  O lyftrr man topp är juh det blockpackning (dyraste) så

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås
Nissan Skyline R33 gts-t "MSC driftteam" (1995)
lill3bror
22 december 2010 · 1 397 Inlägg

Ni har ju rätt grabbar.. MEN.. Hehe, "problemet" är ju tiden och pengarna, under den tiden jag har tänkt få ihop motorn så hinner jag inte få ihop tillräckligt med kulor. Men klart att jag vill ha smidd botten..

Nu till en fråga jag inte är helt 100 på svaret till, om man köper smidda kolvar.. Måate man hona blocket för att få till de eller går de att fixa ner kolvarna utan att fixa med fodret? Vilket mått skulle en uppsättning sådana kolvar ha?

Tacksam för era tankar, guld värt smile

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
ThomasNyqvist
22 december 2010 · 922 Inlägg

Först behöver du mäta så du har std om det är inom
Margenalerna så går det rent tekniskt sett slänga i utan hona eller borra.
Skulle tagit en dimision större än som är i o borra då är man 100 på att det stämmer

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås
Nissan Skyline R33 gts-t "MSC driftteam" (1995)
lill3bror
22 december 2010 · 1 397 Inlägg

Jag har läst att smidda kolvar expanderar av värmen mer än var std kolvar gör.. Sanning lr bullshit?

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
ThomasNyqvist
22 december 2010 · 922 Inlägg

lill3bror skrev:
Jag har läst att smidda kolvar expanderar av värmen mer än var std kolvar gör.. Sanning lr bullshit?

Detta är sanning med modifikation beror juh på vad som sitter maskinen org material asså midda växer mer då det är alu som växer mer vid temperatur höjning dock är det inte så extremt att det skulle nypa i en oborrad motor.

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås
Nissan Skyline R33 gts-t "MSC driftteam" (1995)
Barne Drifter
22 december 2010 · 283 Inlägg

Bull!!! Du har smidda för att dom INTE ska expandera å nypa i cylindrarna!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=
Nissan 200sx "Nissan 570sx" (1992)
ThomasNyqvist
22 december 2010 · 922 Inlägg

Barne skrev:
Bull!!! Du har smidda för att dom INTE ska expandera å nypa i cylindrarna!

smidda kolvar expanderar helt klart då dom tilloch med på vissa motorer kan slamra lite vid kall start och sedan tystna när motorn är varm tex crossmotorer är lätt att höra detta på !

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås
Nissan Skyline R33 gts-t "MSC driftteam" (1995)
evo_krolle BMR
22 december 2010 · 1 513 Inlägg

ThomasNyqvist skrev:

Barne skrev:
Bull!!! Du har smidda för att dom INTE ska expandera å nypa i cylindrarna!

smidda kolvar expanderar helt klart då dom tilloch med på vissa motorer kan slamra lite vid kall start och sedan tystna när motorn är varm tex crossmotorer är lätt att höra detta på !

helt riktigt smidda grejor växer och det är från kolv spec till kolv spec hur mycket dom gör de eller hur lite där för följer det med kort till kolvarna där det är specifiserat ring gap kolv spel dit skrivet med tydlig text även vissa som då har för E85, metanol å bensin olika värden

The_Bunny
23 december 2010 · 246 Inlägg

Undisputed skrev:
Jävligt najs med garaget jimmy smile.. vart ligger det nånstans? måste få komma och hälsa på? smile

As nice Jimmy, bra att du har städtant oxå (peter).

Davve tror inte sånt ska skrivas här gubben ;D

Men jag vet så jag kommer def våldgästa får väll ta med fika i vår så får ni ordna plast stolar ;D

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
Duddan Slide in - Burn out!
23 december 2010 · 32 Inlägg

The_Bunny skrev:

Undisputed skrev:
Jävligt najs med garaget jimmy smile.. vart ligger det nånstans? måste få komma och hälsa på? smile

As nice Jimmy, bra att du har städtant oxå (peter).

Davve tror inte sånt ska skrivas här gubben ;D

Men jag vet så jag kommer def våldgästa får väll ta med fika i vår så får ni ordna plast stolar ;D

Plaststolar???!!! I ett garage skall det finnas, fet stereo och Barstolar! big_smile

Slide in - Burn out
The_Bunny
23 december 2010 · 246 Inlägg

På våren sitter man väll ute? big_smile

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
lill3bror
24 december 2010 · 1 397 Inlägg

Lr hur big_smile grillas ska de göra big_smile mm.. längtar till våren.. god jul tongue

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang