2070
Sök

Skyline R33 GTS-T Rörramschassi - Uppdatering 2017-02-05 - Bromssystem, styrsystem

Nissan Skyline R33 GTS-T, rörramschassi 25.4B

772 121 Visningar
Uppdaterades senast 14 september 2018
1 397 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Fick ett samtal förut från finess.se. Min bur är klar big_smile Åker upp på fredag och hämtar buren hos dom

hellaflush!
1 266 Inlägg
2 november 2011
Najjs, men det blir lite jobb med svetsa och kapa alla rör? Men de är det värt i slutändan. :-)

1 397 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Hehe.. förstår de.. ska muta min kompis som kan detta utan och innan smile

hellaflush!
1 266 Inlägg
2 november 2011
Det gör du rätt i :-) ser mycket trevligt ut annars :-)

1 397 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Tack tack! Efter buren är på plats så kommer jag börja på med soppasystemet. Väntar fortfarnade på alla sakerna jag beställt

hellaflush!
1 266 Inlägg
3 november 2011
Najjs, men det blir lite jobb med svetsa och kapa alla rör? Men de är det värt i slutändan. :-)

1 397 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Var uppe i fredags hos finess i eskilstuna och hämtade hem min bur. Tur att man åker kombi som brukis, hehe.

Har även fått iväg en beställning på spridare nu (1200cc). Så får dom till efter löning.

Hoppas även på att mina andra grejjer jag beställt kommer denna vecka. Har tyvärr lite undringar om vart min beställda oljepump har tagit vägen. Beställde en från ebay, en N1. Men nu har det gått 2 veckor och jag har inte hört något från han som sålde. Har mailat 2 ggr och bett om trackingnummer. Men inte fått några svar. Tur att man betalade med PayPal, så hoppas man kan få pengarna tillbaka.

208 Inlägg
7 november 2011
Oj då!
gör en charge back för då måste ha ge dig ett trackning nr:)
Oftast så får du ett nr annars så får du tillbaka pengarna:)

1 397 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
mirt400 skrev:
Oj då!
gör en charge back för då måste ha ge dig ett trackning nr:)
Oftast så får du ett nr annars så får du tillbaka pengarna:)

Jag väntar lite till.. ifall den dyker upp på posten. Men det borde väl inte ta 2 veckor att få paket från polen?

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
7 november 2011
lät lite väl med 2 veckors väntetid... sj så har ja snart väntat i 2 veckor på ett paket från en av våra skyline.se vänner... lika less som du tror ja wink

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

1 397 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Hahah.. det är illa.. jag är inte less då jag inte har någon större användning utav endart oljepumpen. Har beställt ett block från england som jag tänkte sätta denna pump på. Detta block har dock inte heller kommit. Men de har inte gått ens 2 veckor än och kan förstå att det tar lite längre tid att skicka en pall än ett paket

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
7 november 2011
lill3bror skrev:
Hahah.. det är illa.. jag är inte less då jag inte har någon större användning utav endart oljepumpen. Har beställt ett block från england som jag tänkte sätta denna pump på. Detta block har dock inte heller kommit. Men de har inte gått ens 2 veckor än och kan förstå att det tar lite längre tid att skicka en pall än ett paket

jajjemen.. ja du har de lite värre än mig wink

1 397 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Dags för en liten uppdatering igen då. Kan börja med att berätta att jag fick ett mail ifrån rawbrokerage:

"Jimmy,

Good news and bad news...

Good news is that your head gasket showed up this morning, which would have completed your order. Bad news is that the package was damaged"

Så skickade dom bilder på skadan.
Det är ju bra att dom tar de på allvar och inte skickar iväg skadat gods i hopp om att man ska accepterat. Nu var det så att själva packningen var inte skadad, utan paketet, som packningen ligger i, hade fått ett hål mitt i cylindern, så den missade ju faktiskt packningen. Men dom skulle beställa hem en ny och sen skicka iväg allting. Så jag passade på att lägga till lite grejjer i min beställning smile

Var i garaget igår och började med att försöka få in buren i bilen. Ingen lätt match. Men nu vi börjat få in snitsen och vi är på god väg iaf, hehe.

Penslat bagaget svart, dock inte klart än. Färgen tog slut
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-304305757a1854ba1128b3a2ff5100b3.jpg

Börjat på buren, huvudbågen på plats
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-2a1dc253c9cbdb8687eb92745bdfec9c.jpg

Asfaltsmattan i baksätet ska bort och det ska målas svart, men tycker det är så sjukt tråkigt, så har skjutit upp de lite till "senare" hehe
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-893af139aea65130f770d7b5de1b108b.jpg

Fästplatta till huvudbågen
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-ad1404be4328396ad6d71da5ed5f075c.jpg

Fick hjälp av kaptenkronk att kapa rören till rätt vinkel osv smile han hade bättre snits på de där än mig så han åkte på att göra de smile tack!
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-70a3a60870587312f31e7d6f9d1fc116.jpg

Första stödbenet färdigt! Då är det "bara" göra en exakt likadan till nästa sida oxå smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-2e8fff0cb6b66799b02b921a133c2356.jpg

Toppen ligger på bordet för att påbörja portning snart. Även detta skulle jag få hjälp med
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-b7eaac7a4e24ce11c01af7b9c46a934f.jpg

922 Inlägg
9 november 2011
halv bur ?  annars dumt att börja med  dom bakre strävorna bara ett tips

hur blir det med plats för orginal bältet vid huvudbågen  detta är jag mkt intresserad av  smile
skall beställa bur  nästa månad smile
Senast redigerat av ThomasNyqvist (9 november 2011)

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 397 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:

hur blir det med plats för orginal bältet vid huvudbågen  detta är jag mkt intresserad av  smile

Japp halvbur är de som gäller i denna kärra smile Dom bakre strävorna är endast tillkapade. Ingenting är svetsat, om de var de du menade. Vi började inte bara att kapa utan vi hade rätt långa diskussioner innan vi satte igång om vilket som skulle vara vart osv. osv.

Då jag ska köra med enbart med 4 punkt och inte original bälte alls. Så anpassar jag inte huvudbågen till detta. Men som det ser ut nu så är det nog inga problem att få plats! Men Det är sånt som märks smile

61 Inlägg
9 november 2011
det blir väll inga problem med nästa har precis i huvudet hur jag gjorde först wink

Edit: Kapenkronk och inte kapten! jimmy wink
Senast redigerat av kapenkronk (10 november 2011)

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
9 november 2011
ser bra ut smile

922 Inlägg
10 november 2011
lill3bror skrev:
ThomasNyqvist skrev:

Japp halvbur är de som gäller i denna kärra smile Dom bakre strävorna är endast tillkapade. Ingenting är svetsat, om de var de du menade. Vi började inte bara att kapa utan vi hade rätt långa diskussioner innan vi satte igång om vilket som skulle vara vart osv. osv.

Då jag ska köra med enbart med 4 punkt och inte original bälte alls. Så anpassar jag inte huvudbågen till detta. Men som det ser ut nu så är det nog inga problem att få plats! Men Det är sånt som märks smile

okej du  kommer du inte prova besa bilen als då eller då dom skall va rätt hårda på just  bältet ska va orginal  3 punkt utan nudda buren

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 397 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:
lill3bror skrev:
ThomasNyqvist skrev:

okej du  kommer du inte prova besa bilen als då eller då dom skall va rätt hårda på just  bältet ska va orginal  3 punkt utan nudda buren

Ne de blir nog ingen besiktning. Kommer inte använda bilen som brukis på sommaren utan kommer nog bli att åka vissa kvällar smile Får se hur mycket man vågar vara ute tongue

1 397 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Var ute i garaget igår och gjorde lite planering. Såhär ser planeringen ut för fortsatt arbetet:

-Bygga klart buren
-Bygga soppasystemet
-Montera tillbaka det mesta
-Bygga intercoolerrör samt passa in intercoolern
-Bygga avgassystemet
-Börja med elen

Sen tillkommer det massa småjobb som säkert kommer göras lite då och då. Har ju ändå en bebis på gång.

Jag får hem mitt "nya" block på tisdag (beräknat). Kommer undersöka, rensa och måla de. Sen när min levernas från USA dykt upp så ska jag åka ner med allt till RACESOLUTIONS i Helsingborg, som ska få bygga ihop och bearbeta bottendelen.

Ser fram emot som fan att sätta tänderna i det här nu smile Ska uppdatera med så många bilder som möjligt oxå smile

Idag ska jag även åka och inhandla mig en intercooler av JPL-performance

Sök