Lowprice & Lowbudget Audi 100 C4 Avant

En Audi som nästa brann upp....
  • 83 Följare
  • 328 101 Visningar
  • Projektet avslutat 25 april 2012
VMT I <3 my Honda
4 december 2010 · 483 Inlägg

kommer bli bra, lycka till med projektet tongue

alekzanderrr
5 december 2010 · 12 Inlägg

eastmotorsport skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/24112/1014671_gs0hn5.jpg


Har en sån här ratt på gång till bilen. Nån som vet till vilken Audi den hör?

Jusst den där vet jag inte men exakt en lika finns med S4 eller S6 emblem på och det är orginal sportratten till S modellerna ''C4''

eastmotorsport -sommar ska de va....
5 december 2010 · 4 524 Inlägg

Fälgarna får duga nu. Ska sitta på en Honda Accord. Visst går dom att få bättre men detta får duga på dom. Har slipat ner flera kantstötningar och bättrat med fin pensel. Framsidorna sedan vaxade , baksidorna tvättade så gott det går. Använt allt från vatten till thinner.

Nu in och kurera mig med slemlösande , nässpray och massor av varmt att dricka smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24112/1025758_ijwik3.jpg

Senast redigerat av eastmotorsport (6 december 2010)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Derelict
5 december 2010 · 43 Inlägg

Fint jobb med fälgarna! Men har man ett garage som ser ut så, då har man inget annat val än att göra allt nästintill perfekt. Va är det för pokaler som fyller halva garaget?

Har lackeraren hört av sig?

Ha de gott

Ford Mondeo (2001)
eastmotorsport -sommar ska de va....
5 december 2010 · 4 524 Inlägg

99% är från kartingtävlingar och 1% är från bilträffar/utställningar .
Ska höra av mig till lacken imorgon eller tisdag, dom har nog inte gjort så mkt. ännu gissar jag.

Derelict skrev:
Fint jobb med fälgarna! Men har man ett garage som ser ut så, då har man inget annat val än att göra allt nästintill perfekt. Va är det för pokaler som fyller halva garaget?

Har lackeraren hört av sig?

Ha de gott

Senast redigerat av eastmotorsport (6 december 2010)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
7 december 2010 · 4 524 Inlägg

Sista detaljen som lämnades till lackeringen var grillemblemet. Nedmattat och ska lackas Sparkling Grey Metallic , lika som fångare och nedre delen av sidorna samt huven.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24112/1026823_abh90z.jpg

..här står bilen och väntar på sin tur.....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24112/1026824_v9t59l.jpg

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Driftkungen Saab - Move Your Mind
7 december 2010 · 1 094 Inlägg

Ser fint ut! Precis som både dina och din sons projekt! Mvh

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
BMW 325ia Cab "Passar inte Sveriges väder..." (1994)
Saab 9000 CSE 2.3T "Banprojektet." (1994)
Saab 9-3 Aero SS "Brukis" (2004)
dadde
7 december 2010 · 2 164 Inlägg

Driftkungen skrev:
Ser fint ut! Precis som både dina och din sons projekt! Mvh

nu pratar du nog baklänges va? wink men jag instämmer, det ser fint ut Sonen smile Precis som din pappas projekt! wink

"Life´s too short to drive a boring car"
eastmotorsport -sommar ska de va....
8 december 2010 · 4 524 Inlägg

Har tittat runt en del på ljudlösningar i en sån här Avant. Är det någon som har bra tips? Ska vara enkelt , prisvärt , spela bra och inte en massa ombyggnationer.
Med andra ord , vad går in i befintliga uttag på dörrar och är det värt att offra reservhjulet för en baslåda inbyggt i det utrymmet?

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
christofer_k Vorsprung durch Technik
8 december 2010 · 2 432 Inlägg

de enklaste lösningen jag  gjort är 5,25 kitt fram  så går org gallrena på  6.5 koax i bakdörrar med biltemas galler ser org ut fast lite större:)  och  jag sj använder reservhjulsbaljan  simpelt åså kan man ju lasta saker över basen om man har nog bra galler till basen ;)allt drivs med steg:)

Senast redigerat av christofer_k (8 december 2010)

dadde
8 december 2010 · 2 164 Inlägg

jag har 5,25"or i bakdörrarna och orginal fram.. I min bil låter det jätte bra smile framhögtalarna är kanon bra, efter alla dessa år.. smile sen har jag iofs 2st kicker comp 12" basar i bagagen oxå, kanske bidrar lite till ljudet wink

"Life´s too short to drive a boring car"
eastmotorsport -sommar ska de va....
8 december 2010 · 4 524 Inlägg

Det lutar åt att originalhögtalarna i både fram- och bakdörrarna blir utbytta mot nya bättre , likaså diskanet,men sen vore det nice att få bygga en låda i reservhjulsbaljan.

dadde skrev:
jag har 5,25"or i bakdörrarna och orginal fram.. I min bil låter det jätte bra smile framhögtalarna är kanon bra, efter alla dessa år.. smile sen har jag iofs 2st kicker comp 12" basar i bagagen oxå, kanske bidrar lite till ljudet wink

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
8 december 2010 · 4 524 Inlägg

Plus idag..... Så var nya dimljus beställda. Att hitta begagnade var ett omöjligt uppdrag.  Amotek gjorde ett bra jobb och tog fram nya istället.
Beställde även den nedre listen på höger bakdörr samt några clips till övriga lister. Nu är alla nedre listerna nya originaldelar. Skönt det smile  Har inte hört så mkt. gott om delarna från OldAudiparts så att komma över original känns som en bra investering.

Minus idag......Förkylning hela veckan har gjort att ingen mekning alls skett. Bilen är ej heller klar på lackeringen  , den kommer nästa vecka lovar dom.


Annars sitter jag och letar lite billjud på nätet , har fått en massa bra tips. Tack för det!

Senast redigerat av eastmotorsport (9 december 2010)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Driftkungen Saab - Move Your Mind
11 december 2010 · 1 094 Inlägg

dadde skrev:

Driftkungen skrev:
Ser fint ut! Precis som både dina och din sons projekt! Mvh

nu pratar du nog baklänges va? wink men jag instämmer, det ser fint ut Sonen smile Precis som din pappas projekt! wink

1-0 till dig, läste hans fars projekt innan jag läste detta wink

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
dadde
11 december 2010 · 2 164 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Plus idag..... Så var nya dimljus beställda. Att hitta begagnade var ett omöjligt uppdrag.  Amotek gjorde ett bra jobb och tog fram nya istället.
Beställde även den nedre listen på höger bakdörr samt några clips till övriga lister. Nu är alla nedre listerna nya originaldelar. Skönt det smile  Har inte hört så mkt. gott om delarna från OldAudiparts så att komma över original känns som en bra investering.

Minus idag......Förkylning hela veckan har gjort att ingen mekning alls skett. Bilen är ej heller klar på lackeringen  , den kommer nästa vecka lovar dom.


Annars sitter jag och letar lite billjud på nätet , har fått en massa bra tips. Tack för det!

kolla på billebro om du letar efter något billigt smile

"Life´s too short to drive a boring car"
XorcessX
11 december 2010 · 709 Inlägg

är de inte 4" orginal i dörrarna?   

Billebro skulle jag avråda! ett företag med dagisnivå i min åsikt!
Ang basen, kolla på en a4 orginal "hjulbalje" låda. DOm är ju dessutom aktiv och du behöver inte offra reservdäcket!

BMW 530i (2001)
BMW 540iA (1993)
christofer_k Vorsprung durch Technik
11 december 2010 · 2 432 Inlägg

Xorcess_Audi skrev:
är de inte 4" orginal i dörrarna?   

Billebro skulle jag avråda! ett företag med dagisnivå i min åsikt!
Ang basen, kolla på en a4 orginal "hjulbalje" låda. DOm är ju dessutom aktiv och du behöver inte offra reservdäcket!

de är inte 4"  de e större än 4"  å mindre än 5.25" men 5.25 passar nästan perfekt om man tar lös org lådan  och  tillverkr en  baffel smile

XorcessX
11 december 2010 · 709 Inlägg

aha okey! smile   mins jag skulle byta i morsans 100 för nåra år sedan och vill minnas att högtalar "ringen" är typ 3 kantig?

BMW 540iA (1993)
BMW 530i (2001)
christofer_k Vorsprung durch Technik
11 december 2010 · 2 432 Inlägg

Xorcess_Audi skrev:
aha okey! smile   mins jag skulle byta i morsans 100 för nåra år sedan och vill minnas att högtalar "ringen" är typ 3 kantig?

jupp jupp  tror de är nå nokia högtalare iaf på min yikes

Stackarn
12 december 2010 · 1 200 Inlägg

Schysst projekt! Kommer följas!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang