Renovering av taksänkt v8 Amazon Update 9/5

rangerthefuhrer
20 april 2012 ·

Jag va uppe och köpte hans 142 när han hade gått bort, då va de hans storebror som hade hand om bilarna, men jag har dock inget nummer till honom kvar, de va ett tag sedan. då stog amazonen o samlade damm. Jag visste ingenting då. Men båda bröderna va lite nerstämda. Men det är väl dom man ska ta kontakt med. VILA I FRID mvh

Danne_1977
20 april 2012 · 3 292 Inlägg

Man vill inte störa anhöriga för mycket heller i och med att det troligen fortfarande är ett mycket känsligt ämne även om det gått ett helt år.. så med all respekt så gör man nog inte det, men det kanske finns andra som vet hur det ligger till som man kan få info av utan att röra om så mycket....

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
kenth66
20 april 2012 · 1 212 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Man vill inte störa anhöriga för mycket heller i och med att det troligen fortfarande är ett mycket känsligt ämne även om det gått ett helt år.. så med all respekt så gör man nog inte det, men det kanske finns andra som vet hur det ligger till som man kan få info av utan att röra om så mycket....

+1 på detta du skrev... hoppas att bröderna följer hans logg i garaget och kan ge svar då de känner för det.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Danne_1977
20 april 2012 · 3 292 Inlägg

kenth66 skrev:

Danne_1977 skrev:
Man vill inte störa anhöriga för mycket heller i och med att det troligen fortfarande är ett mycket känsligt ämne även om det gått ett helt år.. så med all respekt så gör man nog inte det, men det kanske finns andra som vet hur det ligger till som man kan få info av utan att röra om så mycket....

+1 på detta du skrev... hoppas att bröderna följer hans logg i garaget och kan ge svar då de känner för det.

Japp det är bara att vänta och se vad som händer...cool

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Dalajn
17 maj 2012 · 1 Inlägg

amazonen är på lack och kommer färdigställas. vet dock inte när

Putteliten
17 maj 2012 · 9 068 Inlägg

Dalajn skrev:
amazonen är på lack och kommer färdigställas. vet dock inte när

Se där ja, är det någon i familjen som tagit över?

JofooN Skrap
24 september 2012 · 2 098 Inlägg

Putteliten skrev:

Dalajn skrev:
amazonen är på lack och kommer färdigställas. vet dock inte när

Se där ja, är det någon i familjen som tagit över?

Kul att höra att projektet fortsätter!.

Vila i frid!.

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
SoL Eigenbrötler
25 september 2012 · 1 237 Inlägg

oooh den informationen blir man glad att höra! RIP.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
gulf
24 september 2014 · 38 Inlägg

Hejsa. Til alle dem og andre som har fulgt med i denne tråd. SÅ vil jeg fortælle at jeg fornyligt har købt/overtaget denne meget unikke måsvinge v8 amazon efter Buick 68 som har startet renovering . Buick 68 familje har arbejdet videre på bilen men syntes den skulle videre nu. jeg vil forsætte renovering/færdigbygge den  i samme stil som dengang i 80er tallet som ulf carlsson havde tænkt.  amazonen er lakeret for ca. 2 år siden i samme farve og alle grejer er fulgt med bilen. så alt i alt et bra projekt

hvis nogen har: bilder, video, avis udklip m.m. er jeg mycket interesseret i dem.

mvh. morten (dk)

kenth66
24 september 2014 · 1 212 Inlägg

smilesmilesmilesmilesmile

gulf skrev:
Hejsa. Til alle dem og andre som har fulgt med i denne tråd. SÅ vil jeg fortælle at jeg fornyligt har købt/overtaget denne meget unikke måsvinge v8 amazon efter Buick 68 som har startet renovering . Buick 68 familje har arbejdet videre på bilen men syntes den skulle videre nu. jeg vil forsætte renovering/færdigbygge den  i samme stil som dengang i 80er tallet som ulf carlsson havde tænkt.  amazonen er lakeret for ca. 2 år siden i samme farve og alle grejer er fulgt med bilen. så alt i alt et bra projekt

hvis nogen har: bilder, video, avis udklip m.m. er jeg mycket interesseret i dem.

mvh. morten (dk)

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
JofooN Skrap
24 september 2014 · 2 098 Inlägg

Underbart. Längtar tills den är klar smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
gulf
30 september 2014 · 38 Inlägg

hejsa. jeg har nu oprettet en tråd i projekter hvor man kan følge med i renovering av bilen. her er link: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297804

mvh. morten.

Senast redigerat av gulf (1 oktober 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang