3543
Sök

Klarade ni uppkörningen på första försöket?

77 Inlägg
14 oktober 2009
Ja då... Det var väl inget problem.....;P

-------------------------
MVH Niklas AKA LoverMan

Random Hero
4 047 Inlägg
14 oktober 2009
jupp, satte halka, skrivning och körning på första försöken

Dog food lid. Backwards

OEM <3
6 957 Inlägg
14 oktober 2009
DusanMandick skrev:

Samma här tongue men min uppkörning var sjukt kort tongue det är väl 45 min?

Jag var ute i ca 22min fick jag fram det till efter ha kört en sväng, hade nog bland dom lättaste
uppkörningarna jag hört talas om med för den delen tongue

OEM <3

20 Inlägg
14 oktober 2009
Bilkortet och teori på första, la ner ca:4 eftermiddagar med teorin på skolans datorer.
Nu, 3år senare, tog jag MC-kort. Teorin på första efter kanske max 4h plugg kvällen innan samt uppkörningen på första.

118 Inlägg
14 oktober 2009
Uppkörningen va inga problem.. när jag kom bort till VV visade det sig att en det var en gammal fotbollstränare till mig som va uppkörningslärare smile körde runt och pratade fotboll i 40 minuter smile

däremot har jag en kompis som kuggade då han efter motorvägskörning svängde av på en avfart för att sen fortsätta färden på fel sida vägen.. haha ett par hundra meter smile

allt är till salu för rätt pris..

174 Inlägg
14 oktober 2009
tog båda på första försöket

woho

7 281 Inlägg
14 oktober 2009
Klarade teorin på B, C och CE på första försöket. CE teorin gjorde jag 2 gånger fast jag klarade bägge på första.
Uppkörningen klarade jag B och C på första. CE missade jag på första och gjorde ett försök till 1 ½ år senare.

Yrkeskompetensbeviset kuggade jag med 1 poäng på 1 kategori, annars hade jag över kravet. Klarade dock på andra försöket.
ADR och truck gick på första.

61 Inlägg
14 oktober 2009
DusanMandick skrev:

Kan man misslyckas med halkbana:O

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
14 oktober 2009
klarade också teori och uppkörning på första! även halkan, även om den inte är så jättesvår att klara!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
14 oktober 2009
FBR skrev:
DusanMandick skrev:

japp! är några som halkade på kinnekulle som inte klarade det! men dom körde ansvarslöst så det är inte så konstigt!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

7 281 Inlägg
14 oktober 2009
FBR skrev:
DusanMandick skrev:

Jodå, där vi var berättade dom om en som försökte stjäla bilen. Han misslyckades med bägge big_smile
Senast redigerat av Brains (14 oktober 2009)

1 567 Inlägg
14 oktober 2009
Japp

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Osponsrad
1 631 Inlägg
14 oktober 2009
Sumpade första uppskrivningen (49rätt). Men klarade det på andra försöket (52rätt).
Uppkörningen varade i ca: 30 minuter, jag fick fan göra allt, fickparkera,backa runt hörna,ytterkontroll,innerkontroll,start i backe,omkörning.. ja alltså allt !!! Halkan va en dag av glädje, mkt lek men såklart allvar.. Riskövningarna (Tog körkort i November,mörkt och jävligt ute) klarades utan problem, men har man bott i kalla och mörka Värmland så va det inge probs..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Zzzz
937 Inlägg
14 oktober 2009
Klarade bägge delarna på första försöket jag också smile

1 926 Inlägg
14 oktober 2009
FBR skrev:
DusanMandick skrev:

Japp, om man leker och har sig..

Självklart satte jag teorin och körningen på första smile

1 422 Inlägg
14 oktober 2009
Satte teorin på första (57 rätt) och körningen på första smile Gjorde körkortet på lite drygt en månad och på ungefär 8000kr inklusive riskettan som mest bara är där för att kosta pengar xD

stahre
14 oktober 2009
Kuggade första, men hade förmodligen Sveriges stelaste man bredvid mig. Det första som händer är att det kommer ut en man i övre medelåldern i salen där alla väntade, första tanken var - Fan om jag får honom, och fick en otrevlig klump i magen. Han ropar självklart upp mitt namn och kommer sen fram. Jag sträcker fram handen för att hälsa, synd bara att det inte var ömsesidigt... Han ställer en fråga - Är du nervös? Du ser jävligt nervös ut i alla fall. Ut i bilen i alla fall, får göra en grundlig koll på bilen, sätter mig där efter och ska påbörja körningen. Allt går frid och fröjd tills sista momentet kommer. Han säger åt mig att köra in i ett kvarter där det bara är kullerstensbackar och enkelriktat. Hittar den brantaste backen och säger åt mig att fickparkera mellan två bilar i nedförsbacke. Det går väl okej efter typ två försök, men backen är riktigt kraftigt lutad. Efter det så ska jag använda handbromsen för att backa och köra ut, problemet är att det är ca 1 meter till bilen framför och 1 meter till bilen bakom, jag blir sjukt nervös och får motorstopp 2 gånger, efter varje försök har jag glidit fram lite till bilen framför, så till slut är det ca 30-40 cm kvar. Jag svettas som fan och då ryter han i och tar över....
Därefter blev jag kuggad:P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62018/782899_07bq2i.jpg

Kanske kan tyckas lätt men hade fan inte gjort det innan, och blev inte lättare med den idioten bredvid mig:P
Senast redigerat av stahre (14 oktober 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 oktober 2009
Kört upp 4ggr och klarat 3ggr. Den jag failade på var när jag skulle köra upp för A1 (lätt mc) för att min båge la av under uppkörningen.
Jävlar att jag var nöjd då!!

Jonas

20 Inlägg
14 oktober 2009
Klarade både skrivning och körning på första efter ca 7 övningskörningar x15min med farsan och gjorde allt hemma.. så pris var runt 2500:- wink

Han som jag körde upp med sa dock att jag skulle hålla koll på hastigheten smile rätt skön gubbe

I got Dubs!
2 423 Inlägg
14 oktober 2009
Första försöket!!
Körde väl en 20 min=)

Sök