Turbon är nu monterad och har i skrivande stund kört in den 8 mil. Bilen går bra nu igen och känns riktigt bra inför Vallåkra helgen!
Det sitter nytt och större inloppsrör till turbon (istället för org snorklen) samt nytt tryckrör ( dock utan dump förtillfället ).
Köpte en Bee*r Rev Limiter för ett tag sedan, En varvstoppsbox som bryter tändningen istället för bränslet samt launchcontroll funktion. Monterade dit denna idag, lätt åtkomlig vid justering.
snyggt. vart beställer man platan till mätarna? får alla köra på söndan?
Köpte den från USA på ebay.. går ju klart o göra själv oså..
På söndagen kommer jag tillsammans med 4 andra Driftingförare här i Skåne köra den Driftingshow som Ralphs däck igentligen skulle gjort med deras bilar, eftersom har dessa havererat. Det kommer bli riktigt grymt så missa det inte
fan va du håller på, grymt tänk hur fort det gick, byggde bilen nyss känns det som och du kör redan på stora tillställningar, detta är sjukt najs !
Keep upp the good work rasmus!
btw.. vad händer med bilen här näst?
Tackartackar!
Har endel planer i framtiden men mycket hänger på tid och ekonomi. Men förhoppningsvis kommer det trilla in lite sponsorer till nästa år. Vill få den till PRO-int men samtidigt få upp effekten och ordna mer på chassie och styrning för att åka fortare och aggressivare, men som dem säger Rom byggdes inte på en dag..
mysteryman skrev:
Här går det fort fram! Du nämns i en artikel i senaste bilsport såg jag nu!
Jajemenn det stämmer så bra! Michel Rayes från Team Ponydrift som jag skrivit ovan också kommer vara med i Driftshowen på Vallåkra.
Glott igenom ditt projekt nu! såg dej på vallåkra, måste säg du gjorde det riktigt bra! och du har byggt bilen helt perfekt ! ser fram emot intressanta uppdates!
Mvh håkan
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
detta kommer att följas när jag såg dig drifta på vallåkra så beslöt jag mig att behålla min s13 som är byggd för drifting att bygga vidare på den, fixa ett kjolpaket, fälgar och fixa styrningen så som du gjorde kanon bygge du har fixat... Mvh Bjorlen
detta kommer att följas när jag såg dig drifta på vallåkra så beslöt jag mig att behålla min s13 som är byggd för drifting att bygga vidare på den, fixa ett kjolpaket, fälgar och fixa styrningen så som du gjorde kanon bygge du har fixat... Mvh Bjorlen
Tack så mycket, lycka till med din bil och undrar du något så tveka inte att fråga.
Hemma från Vallåkraträffen 2011! Hade galet kul, riktigt roligt hur mycket folk som beskådade showen och inte minst allt positivt bemötande från publiken efteråt!
Anlände vid 8-tiden på morgonen och hjälpte Michel, Robban, Danny att rigga upp vårt Drift-camp samt förbereda inför dagen.
Har inga bilder från körningen i skrivande stund, men kommer film i dagarna!
Körningen gick väldigt bra för att vara första gången som 'showkörning'. Med den större turbon kommer även spool'upen senare, detta är jag inte van vid ännu. Vanligtvis när vi tävlar och tränar i driftingen så varar en runda cirka 2 minuter och nu när vi låg här och pressade i 30 och 15 minuter långa uppvisningar så framkallade detta mycket högre vattentemperatur än vanligt. Trots försök att få ner temperaturen under showernas gång så var tempen fortsatt väldigt hög, och som den showman man är så kastade jag in handduken försent med en trasig toppackning som följd. Trots detta får man se det från den ljusa sidan, detta är det största eventet jag kört hittils och det har varit en stor ära att få komma dit och köra.
Toppen revs av dagen efter och strippades ner. Just nu planas den för att återmonteras innan helgen då det är Skåne Streetshow, ett gatbils event med både 201 m och Drifting.
vart köpte du Bee*r Rev Limiter boxen om man får fråga mvh mellander
It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!! ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program