Nästan alla våra bilar i samma bild! Rasmus Nissan fick se lite solljus, jag laddade mitt batteri i Saaben som börjar ge med sig efter 7 år. Volvon står och myser och längst bak har vi vår kära mors nytvättade V50.
ser riktigt fint ut! Jag sitter fortfarande och tänker på om jag ska sattsa fullt ut på en drifting bil eller om jag ska kombinera den med en vanlig gatbil så att jag även kan använda den för privat bruk:P
ser riktigt fint ut! Jag sitter fortfarande och tänker på om jag ska sattsa fullt ut på en drifting bil eller om jag ska kombinera den med en vanlig gatbil så att jag även kan använda den för privat bruk:P
Projektet ska i alla fall följas, lycka till!
Min kommer övningsköras med och användas vanligt på gatan också så varför inte Lite hoppigt och skakigt med coilovers och svetsdiff men vafan annars är de ingen bil ju
Projektet ska i alla fall följas, lycka till!
Min kommer övningsköras med och användas vanligt på gatan också så varför inte Lite hoppigt och skakigt med coilovers och svetsdiff men vafan annars är de ingen bil ju
Här nere i källaren tillbringas en del av fritiden Också kallad finmek
Efter att ha fått hem mitt packningskit från Ebay började jag dela på insuget och rengöra ännu mer efter den första dieseltvätten på skolan. Och samtidigt byta ut alla packningar i förebyggande syfte.
Tvättade med YES och varmvatten, där var endel skit kvar trots allt, så det kändes bra att få väck det.
Gjorde rent och bytade bultarna och packningen till termostaten
Skruvar ihop insuget igen
Ny packning mellan insugen
Pluggade luftnippeln före spjället som gick till kolkanistern. Nya packningar till baksidan på plenumet och spjällhuset.
Pluggade vattenslangarna som gick upp till spjällhuset och plenumets baksida. Detta för att sänka tempen i insuget än original när 100 gradigt vatten håller det varmt hela tiden!
Det lilla röret leder nu vattnet direkt till turbon istället för att gå upp på baksidan av plenumet och sedan vidare.
Vevhusventilationen pluggas till insuget för att hålla smuts och varm luft borta.
Klart!
Monterat ihop turbopaketet igen med Extraktorgrenrör och 3 tums downpipe, sitter ihop med genomgående bult och kopparmuttrar + Nordlock brickor som spänner bulten ju mer materialerna expanderas. Rekomenderas från många som bygger maskiner för Race.