Satte dit turbopaketet i toppen igen med nya kopparmuttrar och nordlockbrickor
Lindade med bandage runt utloppet på turbon för att skydda mot värme. Var helt omöjligt och linda böjarna på röret med 2" band så får bli hela röret nästa gång med 1"..Well well bättre än ingenting.
Pluggade vevhusventilationen till insuget
Målade bromsoken och saker runt i kring och monterade dit de nya spacerna från SPACER.se. Blev dock för brett med 40mm just nu men kommer bli perfekt i framtiden med skärmbreddare, så får bli 25mm så länge.
Blivit rätt så mycket meck nu de senaste dagarna. Alla kåpor och sladdar kring motorn är tillbaka så grovt räknat är det bara Intercooler, luftfilter, avgas, chip och soppapump kvar till start, men det tar sin lilla tid
Hamnade lite färg på frambalken m.m
Fläktarna är på och inkopplade, styrs med switch från kupén
Allt har hamnat på sin plats nu efter uppfräshningen.
Installerat Front monterad Intercooler
Blev dock orginal tryckrör på turbosidan så länge eftersom de nya tryckröret var anpassat för T28 och blev helt fel vinkel. Motordämparen hamnade också på sin plats
3 tums avgassystemet från ebay..
Monterat..
Självklart blev det uppstart tillsammans med nya Steg 2 styrboxen dock med original soppa pump så länge.
Men allt verkar lira förutom ett missöde och styrningen till kamkåpan trillade ner mellan rem och block och skadade kamremmen. Detta hände eftersom lossade lite på remmen efter första starten pga den ven. Märkte ingenting av det och startade igen men det är sånt som händer, gäller att vara mer uppmärksam nästa gång. Inget annat har skadats. Ny rem är beställd
fy fan vad avundsjuk jag blir nu! Blir riktigt jävla bra ska du veta! Själv så har jag precis fått av fram axeln och ska snygga till den och sen ska även samma sak göras på den bakre, det går lite långsammare för mig X)
ser grymt ut! saknar min gamla röda 200a när man ser sånt här
MartenS13 skrev:
fy fan vad avundsjuk jag blir nu! Blir riktigt jävla bra ska du veta! Själv så har jag precis fått av fram axeln och ska snygga till den och sen ska även samma sak göras på den bakre, det går lite långsammare för mig X)
Tackar så mycket för ert stöd, alltid kul att någon uppskattar det man gör! Just nu medans jag väntar på ny kamrem så kopplar jag om så jag får Sleepy-eye och bytar soppa pumpen till ny Walbro 255l/h. Mer bilder på detta kommer senare ikväll.