måste säga att det är en väldigt kul bil !
men om du inte kan något om bilar så är det extrem viktigt att hitta en i riktigt bra skick, köp helst en utav en äldre herre ( blir nog svårt att hitta en sån) sen är super viktigt att kamkjedjan ska vara bytt. Täta oljebyten är något vr6an vill ha för att må riktigt bra.
Har du tänkt trimma ( vilket jag inte tror då du säger att du inte kan så mycket) så är det ingen bil för dig då det är en dyr motor att trimma iom att det är en sug maskin samt att toppen inte direkt är optimal (dåligt flöde)
Men detta är nog inte så viktigt för dig, något som är viktigare är ljudet, vr6ans motorljud är näst intill oslagbart !!
Sen är det en bil med OK väghållning, ingen banbil direkt men duger helt klart för gatan och lite till. Vill du leka vinter tid så kanske syncron är något för dig (4wd).
Rost är ganska vanligt på golfarna särskilt i bakluckan, kan va värt att kolla.
Sammanfattat så är det en riktigt rolig bil som du kommer ha skoj med i många mil om du köper en fräsch och sköter den rätt, men om ekonomin finns så är golf 4 v6 4motion ett mycket bättre köp iofs dyrare men enligt mig mer bil för pengarna, eller så köper du corradon som jag själv tycker är charmigare iofs lika känslig som golf mk3an
hoppas denna luddiga text gav något