Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
Yes jag kör med orginal oljekyl, dom är ju ganska stora så nog tror ja de ska räcka, ska som sagt bara flytta lite på de nu så de får mer kalluft på sig
Var iväg en sväng till bilen å montarede alla nya fästen å provmonterade ic å kylare, inga problem å få dit ic men va tvungen att modifiera lite för att kylaren skulle få plats men till slut så gick den dit iaf nu ska ja bara fixa klart övre fästet på kylaren så är allt de klart sen bara resten kvar då
Bild på ombyggt kylar/ic fäste å fästet till splittern
Har också fått hem 2 paket som ja har beställt, var å hämta ut de ena å va sånt här i de
Så nu kan ja börja bygga om avgassystemet också Hämtade inte ut andra paketet idag för de va på ett annat ställe mkt längre bort men ska hämta de imorn efter jobbet. Riktigt trevliga saker är de i de iaf
Hankook Z212, Ska visst va lite bättre grepp i dom va ja förstått men märker väl till sommaren Dom är iaf goda för 300km/h så då kanske ja vågar testa toppfarten på bilen
Du vet inte vilka Hankook däck de va på den? Antar att de inte va samma modell som ja köpte utan kanske deras billigase däck eller gamla å torra?
Dom ja har köpt är mer åt R-däckshållet, Var inte ens under kategorin sommardäck på stället ja köpte dom på utan tävlingsdäck å sen har ja läst att greppet ska va ganska bra i dom så tror nog dom kommer funka bra iaf
började med att måtta in kylaren å övre fästet till den sen borra ja hål å nitade fast de så nu sitter den
Sen så hängde ja på fronten igen nu när ja fått dit fästena till splittern för att se så allt passar fortfarande å de verkar ju funka bra rullade även bak bilen en bit från väggen för att bättre se hur fronten ser ut på bilen.
De hoppas jag med Bara sidoluftutsläppen som fattas på den nu men men Börjar bli grymt sugen på att gjuta av fronten nu så ja kan gjuta upp den riktiga i kolfiber
Jo kolfiber är race tänkte ju först gjuta fronten i svart glasfiberväv men den väven blir typ bara svart å man ser nästan inge av strukturen så blir nog å köpa lite kolfiberväv å gjuta av de iställe Fast kanske sticker ut för mkt å ha de i kolfiber?
_aero skrev: Jo kolfiber är race tänkte ju först gjuta fronten i svart glasfiberväv men den väven blir typ bara svart å man ser nästan inge av strukturen så blir nog å köpa lite kolfiberväv å gjuta av de iställe Fast kanske sticker ut för mkt å ha de i kolfiber?
Bilen är ju inte direkt diskret som den är nu ändå så lika bra att gå fullt ut:) Själv tycker jag inte det är så snyggt med kolfiberdetaljer utvändigt på karossen men det är ju min högst personliga åsikt:) Det ser riktigt fett ut nu tycker jag iallafall:)
Hehe nä den börjar ju iof blir lite odiskret nu så är väl lika å köra me kolfiberfront Följer ju supertouringcarstuket som ja vill ha på den också dom flesta supertouringbilarna hade ju olackad kolfiber längst ner på fronten/splittern
Juvakka skrev: Tycker fronten och bilen är jävligt ball. Men undrar om du ska göra nåt med kjolarna och baken. För som jag tycker det ser ut nu så kommer väl fronten bli mycket lägre än sidorna?
Tackar!
Jo fronten bygger ju lite längre ner än sidorna men vill ju som sagt efterlikna supertouringbilarna å dom hade samma stuk, låg front å lite högre sidor å ja tycker personligen de ser riktigt rejsigt ut bygger ju ingen stylingbil utan allt ska ha en funktion Har iof funderat lite på talladegasidokjolar men får se.
Bra bild på stuket ja är ute efter dock vill ja inte ha så stor bakvinge då de sticker ut på tok för mkt
Bilen är ju inte direkt diskret som den är nu ändå så lika bra att gå fullt ut:) Själv tycker jag inte det är så snyggt med kolfiberdetaljer utvändigt på karossen men det är ju min högst personliga åsikt:) Det ser riktigt fett ut nu tycker jag iallafall:)
Hehe nä den börjar ju iof blir lite odiskret nu så är väl lika å köra me kolfiberfront Följer ju supertouringcarstuket som ja vill ha på den också dom flesta supertouringbilarna hade ju olackad kolfiber längst ner på fronten/splittern
glöm inte göra en gjutplugg till fronten och splittern, du komemr garanterat köra in i en refug och slå sönder den om du inte gör det
De som sitter på bilen nu är bara en form av spackel/fogskum som ska gjutas av sen som de står tidigare i tråden så de är ingen fara
nyllet skrev: fan nu börjar det likna något.... tycker det ser riktigt bra ut.. ända ja har anmärka på är skulle haft lite mer vinkel på det stora luft intaget på sidorna på dom bara..
bra jobbat:D när ska du börja sälja den
Jo börjar bli grymt sugen på att gjuta av de nu så ja kan hänga på riktiga fronten synd bara att de ska va så kallt ute än.
Du tänkte de som sitter framåt? inte dom på sidorna? Ja kanske hade sätt bätre ut me lite mer vinkel? fast orkar inte bygga om nå nu
Fronten får vila lite tills de blir varmade ute så ja kan lacka å gjuta av, brukar inte gå så bra å göra sånt i minusgrader
Jo men den här filmen är faktist riktigt lik kolfiber, kollar man inte så noga så kan man ju nästan tro de är kolfiber å mkt enklarde att lägga på filmen än att börja kladda me riktig kolfiber så
Jo men finns ju nån fler än 3M som gör sån här film Jo kommer nog bli riktigt trevligt med alla kolfiberdetaljer men rattkåpan va lite krånglig å klä in
Ligger hemma sjuk så har funderat lite mer på fronten å känner mig inte helt nöjd med luftintaget, tycker inte de flyter in helt bra med resten av fronten så funderar på å bygga om ändå
Så som de ser ut nu
Å såhär funderar ja på att bygga. Vet att de inte blir nån über alles the fast and the furious front styringfront men inte de ja vill ha heller utan en funktionell front som ser rejsig ut
Hamster skrev: ska du ha samma färg på bilen när allt blir klart eller ska du lacka om ?
Bilen kommer inte lackas om, går ju inte nå fortare bara för att man gör de Å skickat på lacken duger väl ändå även fast den är lite dålig på vissa ställen.
zemet skrev: Blir väll bättre med större luftintag:) Ska dock sägas att det tog ett tag innan jag såg någon skillnad men det viktigaste är ju att du är nöjd:)
Jo tyckte inte luftintaget passade in helt bra i resten av fronten när kantena lutade innåt å ja är lite av en perfektionist så ger mig inte förän ja är nöjd ska modifiera om luftintaget så fort ja blir frisk å sen hoppas ja på lita varmare väder så ja kan gjuta av den
Har hållt på endel med bilen idag men inga bilder tyvär! Fixade iaf fästen till oljekylaren så nu har den fått en ny plats att sitta på, ska lägga upp bild så ni får se Sen har ja börjat fixa de sista med fronten, har ja tur så blir den klar imorn så ska ja ta å lacka den å gjuta av sen, kanske har riktiga fronten klar i slutet av veckan me ganska mkt tur
Men har funderat ganska mkt till å från på en sak å de är nå luftutsläpp i huven, har frågat förr men gör de igen, skulle vilja ha nå hål i huven som är ganska stora men ändå diskreta, nån som har nå tips?
Edit: Hittade dom här de kanske kan vara nå?
Å stoppa dom typ här, en på andra sidan me såklart
zemet skrev: Skulle kanske kunna vara något, fast jag tycker dom var hemskt fula. Ser ut som att det är gjort i skumgummi och är knäskydd lr ngt.
Varför vill du ha luftutsläpp? borde du inte vilja ha luften innåt för kylning? eller har det ngt med aerodynamiken att göra?
Haha usch nu när du sa sådär å ja kolla lite mer noga på dom håller ja nog med dig men är grymt svårt å hitta snygga luftutsläpp! Har letat som en tok men inte hittat nå
Jo man tar ju in luft i fronten som går genom kylaren å sen org så går ju den luften ut under bilen vilket inte är bra aerodynamiskt så därför vill ja ha så mkt utsläpp som möjligt på ovansidan, sen så bildas de ju övertryck i fronten som trycker in luft mot kylaren å i framkant av huven å framför framhjulen där ja ska ha luftutsläpp bildas de undertryck som suger ut luften från motorrummet å bidrar till bättre kylning
bäst hade ju varit å ha nå sånt här men är ju endel jobb.