Stålmarcks Bmw E30 Goes M50 Turbo , Mappning avklarat!! 519hk 643nm! :D

Jonee36
16 november 2010 · 64 Inlägg

Lemheden_ skrev:

Jonee36 skrev:

Lemheden_ skrev:
och tack till Micke för fint rör ;D

Micke snor rör på frankes wink!

haha du e full med skit!

Du är tongue

DeFlo
16 november 2010 · 514 Inlägg

Fint big_smile följs här med smile synd att man själv inte är lika seriös med sitt projekt ^^

BMW = Bil Med Wasakredit
syabo
16 november 2010 · 1 278 Inlägg

fan vad fränt projekt! smile kommer följas!

Street Knight
RobinS2
16 november 2010 · 1 067 Inlägg

Jättekul att ni följer det kommer upp lite fina överraskningar senare ikväll big_smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
RobinS2
16 november 2010 · 1 067 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019464_2kiyvm.jpg
Idag kom ett MKT efterlängtat paket från bussgods! big_smile Kan säga att detta var inget planerat köp utan ett impulsköp tongue Ledsen för den kassa bildkvaliten! ska lägga upp bättre!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019466_791ksi.jpg
Gillar färgen endå men tycker ni jag ska behålla den i den färgen eller ska jag polera hela? smile ge förslag smile

Senast redigerat av RobinS2 (16 november 2010)

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
Jonee36
16 november 2010 · 64 Inlägg

Whoop!!! Detta kommer ble fett! wink  Ska du polera andra saker? gör då det med insuget också!smile

RobinS2
16 november 2010 · 1 067 Inlägg

Okej nja detta året kommer det mesta bli rätt så diskret rätt mkt svart! Nästa år igen däremot är jag sugen på att ge allt en helpolering och köra svart siliconslang till det.. smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
Dajb
16 november 2010 · 70 Inlägg

kul att du fick upp en tråd så man kan följa det lite mer ingående smile
hoppas du kommer förbi hbg nästa år och kör lite, min e klar tills dess också, sen har en annan kille köpt en sjukt fet e30 med 790whp s50 turbo maskin, det lär bjudas på god show i sommar smile jag har inte så mycket att sätta emot med min, men lär bli gott om svarta sträck iaf smile

lycka till!


mvh

BMW E30 M5 Turbo "Jakten På 1000whp" (1984)
RobinS2
17 november 2010 · 1 067 Inlägg

Dajb skrev:
kul att du fick upp en tråd så man kan följa det lite mer ingående smile
hoppas du kommer förbi hbg nästa år och kör lite, min e klar tills dess också, sen har en annan kille köpt en sjukt fet e30 med 790whp s50 turbo maskin, det lär bjudas på god show i sommar smile jag har inte så mycket att sätta emot med min, men lär bli gott om svarta sträck iaf smile

lycka till!


mvh

Ja rätt bra att ha en tråd då man lite lättare har koll på hur mkt som är kvar och om det börjar sakka ihopa så kanske någon kan ge en spark i baken här inne wink hehe
Ja min ska förhoppningsvis vara klar då också smile har även 4 kompisar till här nere i malmö-trakten som också bygger Beemer-Turbo så nästa år kommer nog bli roligt smile Kommer garanterat ses i Hbg nästa sommar och att showa är ett faktum wink
Okej den ser jag framemot att se live wink
Lycka till med ditt bygge ser grymt ut! cool

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
RobinS2
17 november 2010 · 1 067 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019804_36672p.jpg
Dags för flytt av motorn då det börjar bli dags att hänga i den för första gången för att se hur allt passar  wink
Nyinköpta motorlyften får och följa med på ett hörn smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019153_tgr97t.jpg
Såå nu fattas bara en kaross! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019806_wfrl84.jpg
Lagom spänd var man om den skulle gå ner...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019807_hfyy93.jpg
Efter lite lirkande inser jag att det aldrig kommer gå fritt för grenröret...fråga mig inte vad killen tänkt på när han byggde grenröret..det skulle tydligen vara byggt för m50lut= e36 motorfästen&535 motorkuddar. Hade nog varit bättre ämnad för M20 lut då motorn är lite mer upprättad..men eftersom jag vill köra på M50 så fick det bli vinkelslipen och haka ur litegrann i karossen och vips så trilla den i efter några timmars arbete..Blev en del kliande i huvudet ang motorkuddarna vilket håll dom skulle va på osv..men till slut gick det och motorn var på plats!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019810_4lan2n.jpg big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019808_vvsrjc.jpg
Har tyvärr ingen bild vid grenröret men ska fixa..men man ser bara här hur tight det är wink
Någon här som har någon aning om hur mkt motorn rör sig sen mest så man vet hur mkt man ska frigöra mellan grenrör och kaross?

Senast redigerat av RobinS2 (17 november 2010)

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
RobinS2
17 november 2010 · 1 067 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019813_eoi75m.jpg
Tanken är nu att få klart allting under huven som behöver göras när motorn ligger i! Vilket är att få all kylning på plats, Oljekylaren ,Griffinkylaren och intercoolern! samt kapa orginalinsug och passa in det nya plenumet inkl få klart alla tryckrör, spjällhus ska svetsas fast på plenum vet fortfarande inte om jag ska använda org (76mm) eller köpa ett nytt på KL-racing antingen 80 eller 90mm..Returen ska dras på ett lämpligt ställe där det inte är förvarmt. Sen kommer motorn lyftas ur igen och Burbygget ska påbörjas, all inredning ska ut och Racing helbur från finess ska i kommer passa till och loppa allt sen kommer Lasse på Stålmarcks Mekaniska ta över och Svetsa allt! Tanken är att bygga ihop buren med fjäderbenstornen fram.

Så ser det ut just nu så nu ska jag börja få dit oljekylaren som jag valt placera bakom "njurarna" med anslutningarna upp där orginalfästet till motorhuven satt.. Har gjort 2 små fina fästen i rostfritt. smile kommer använda mig av 2 snabbfäste där fram och använda orginalfästet bak för att lätt kunna plocka av huven då den är så mycket ivägen orginal. smile

Senast redigerat av RobinS2 (17 november 2010)

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
RobinS2
17 november 2010 · 1 067 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019815_pl39jr.jpg
Såhär blev det till slut smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
JLeo
17 november 2010 · 9 Inlägg

Fiiint big_smile

RobinS2
17 november 2010 · 1 067 Inlägg

JLeo skrev:
Fiiint big_smile

Tack leo wink

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
madcircle
17 november 2010 · 261 Inlägg

Fan vad kul det är när man ser folk som bygger så seriöst, med fin finish, tanke på detaljer och att det går någorlunda fort i bygget, ett stort plus i kanten till dig mannen! smile
Följer med höga förväntningar!

Besök gärna mitt Ke70 driftingprojekt
Toyota Corolla DX "Ke70" (1981)
Lemheden_
17 november 2010 · 230 Inlägg

Gott mos! dock är du riktigt sjuk med det plenumet! big_smile så jävla naaaaajs. E det i alu eller? smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
RobinS2
17 november 2010 · 1 067 Inlägg

madcircle skrev:
Fan vad kul det är när man ser folk som bygger så seriöst, med fin finish, tanke på detaljer och att det går någorlunda fort i bygget, ett stort plus i kanten till dig mannen! smile
Följer med höga förväntningar!

Tack så mkt!! Precis vad man vill höra när man lägger ner varenda krona man äger på detta big_smile

Lemheden_ skrev:
Gott mos! dock är du riktigt sjuk med det plenumet!  så jävla naaaaajs. E det i alu eller?

hehe tongue ja det är i alu! mätte upp det och är ca 6mm i godset så är riktigt kraftigt smile Karl som jag köpte karossen av har själv loppat ihop det sedan har han lämnat det till en licenssvetsare på ett kärnkraftverk så svetsarna är verkligen perfekta! 4" in så hade suttit fint med ett 90mm spjällhus där.. får se vad tomten kommer med big_smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
Lemheden_
18 november 2010 · 230 Inlägg

Fan va gött. får ta en tur o titta till dig nån dag! big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
RobinS2
18 november 2010 · 1 067 Inlägg

Lemheden_ skrev:
Fan va gött. får ta en tur o titta till dig nån dag! big_smile

Du är välkommen big_smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
RobinS2
18 november 2010 · 1 067 Inlägg

I 3 månader har jag försökt få tag på ett Oljefilterhus från en S50(M3)! och en sånn här torsdagkväll kl10 på kvällen får man ett erbjudande om ett! det var bara att sätta sig i bilen och köra 10mil turretur big_smile hehe
För er som inte vet varför jag vill ha ett från en S50 så är det för att jag ska kunna koppla in oljekylningen då det sitter orginal på M3. Sen är det är termostatstyrt.
Hade gått att modifiera orginalet men då har man ju kylning från det att man startar motorn och det är inte ett + direkt..Låg inne på PPF och han hade fått 8st intresserade på 1 dag..lyckligt lottad! smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1020211_z36uy7.jpg
Lite skitigt ska tvättas av och sedan svetsas på nipplar till ANkopplingarna från Oljekylaren! och även ta matning till turbon smile

Senast redigerat av RobinS2 (18 november 2010)

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang