17 november 2010
Trådstartare
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1019813_eoi75m.jpg]()
Tanken är nu att få klart allting under huven som behöver göras när motorn ligger i! Vilket är att få all kylning på plats, Oljekylaren ,Griffinkylaren och intercoolern! samt kapa orginalinsug och passa in det nya plenumet inkl få klart alla tryckrör, spjällhus ska svetsas fast på plenum vet fortfarande inte om jag ska använda org (76mm) eller köpa ett nytt på KL-racing antingen 80 eller 90mm..Returen ska dras på ett lämpligt ställe där det inte är förvarmt. Sen kommer motorn lyftas ur igen och Burbygget ska påbörjas, all inredning ska ut och Racing helbur från finess ska i kommer passa till och loppa allt sen kommer Lasse på Stålmarcks Mekaniska ta över och Svetsa allt! Tanken är att bygga ihop buren med fjäderbenstornen fram.
Så ser det ut just nu så nu ska jag börja få dit oljekylaren som jag valt placera bakom "njurarna" med anslutningarna upp där orginalfästet till motorhuven satt.. Har gjort 2 små fina fästen i rostfritt.

kommer använda mig av 2 snabbfäste där fram och använda orginalfästet bak för att lätt kunna plocka av huven då den är så mycket ivägen orginal.

Senast redigerat av RobinS2 (17 november 2010)
GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY