Allting hänger ju på vad du är ute efter. Här har du taget i från
http://www.kgtrimning.com/ Bara läsa igenom och bestämma dig för hur du vill att karaktären på motorn ska vara.
KG6 Kanske den bästa kamaxeln som tillverkats till Volvo. Mycket bra vridmoment, drar från låga varv ej att jämföras med S eller U-profil eller liknande.
Lämplig från steg 3 topp och uppåt.
Lämpliga förgasare 2X45 - 48DCOE eller 48DHLA. 12.54 105° 312°
KG5 Något vassare än KG6, ger ca 10HK mer. Mycket bra vridmoment, drar från ca 1500-2000 varv.
Lämplig topp från steg 3 och uppåt.
Lämpliga förgasare 2X45 - 48DCOE eller 48DHLA. 12.9 104° 320°
KG MR3 avsedd för maxeffekt gata, rally, rallycross, racing mm. Denna kamaxel ger den absolut högsta effekten och det bästa vridmomentet. Den är minst lika stark som t ex en KG6:a.
Kräver våra special ventillyftare mushroom samt en mindre modifiering av motorblocket. Mycket lämplig att använda tillsammans med våra rullvippor.
Lämplig topp från steg 3 och uppåt.
Lämpliga förgasare 2X48:or m fl. 13.9 103° 320°
KG MR1 Samma som ovan fast med annan nockvinkel vilket
gör att den börjar dra lite senare - men den är ändå väldigt bottenstark. 13.9 101° 320°
KG CW1 I klass med KG5 dock med uppflyttat
varvtalsregister för den som vill ha effekt lite högre upp.
Mycket rapp. För vass gata, rally, racing etc. Lämplig topp från Steg 4 och uppåt. Lämpliga förgasare 2 x 48:or. 13.4 101° -