2153
Sök

B20 motorbygge till Rally-Tobbes vallåkra-volvo

1 266 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
#361
Tjenare, här kommer lite mer bilder på bilen, men ingen klarlack på än

https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132071/132071-1a52a5836d74673b9d0e3e7c871a0f45.jpg

Och huven är inte riktigt klar än, ska på lite blå ´´dimma´´ runt dom på sidorna smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132071/132071-2f8f9cd917f1ac81a6d6d38ca9413004.jpg
Senast redigerat av rally-tobbe (5 april 2011)

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

The one and only
1 091 Inlägg
5 april 2011
#362
Blev ju kanon med nya lacken smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

1 266 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
#363
Volvo Knugen skrev:
Blev ju kanon med nya lacken smile

aa, ska bara göra klart den smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

SMR | SM Racing
651 Inlägg
6 april 2011
#364
Snyggt somfan! big_smile Lackar du själv?

SM Racing

1 266 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
#365
Fuzzer skrev:
Snyggt somfan! big_smile Lackar du själv?

japp jag lackar själv smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
#366
Tjenare, fick på klarlacken idag, blev la okej, men nu ska man bara våtslipa:P
https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132071/132071-a1786a67f3bbe0dd4c2d941edd789d13.jpg

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

2 164 Inlägg
7 april 2011
#367
Det börjar bli riktigt coolt nu!!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

1 266 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#368
dadde skrev:
Det börjar bli riktigt coolt nu!!! big_smile

joda:) men fick några rinningar i klarlacken sad men ska våtslipa bort dom tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Skrap
2 098 Inlägg
7 april 2011
#369
Jätte bra blev det, bra val! big_smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
7 april 2011
#370
Du kan ju pansarfila bort rinningar med om de är stora, eller använda rakblad, men det krävs ju lite erfarenhet så man inte förstör lacken smile Men våtslipa rinn tar väl sin tid om man inte kör med grovt papper hmm

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#371
Volvo1968 skrev:
Du kan ju pansarfila bort rinningar med om de är stora, eller använda rakblad, men det krävs ju lite erfarenhet så man inte förstör lacken smile Men våtslipa rinn tar väl sin tid om man inte kör med grovt papper hmm

en lackerare här sa att jag skulle ha 1200 papper, men det ska nog lösa sig tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

from reftele
180 Inlägg
Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
7 april 2011
#373
Jo tar du 1200 papper för det grova och finslipar inför polering med finare papper löser det sig nog big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
7 april 2011
#374
Och frän såklart, men det tror jag nog du redan hört från mig innan, har inte blivit sämre big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#375
Hejsan, det börjar att ta sig nu smile
https://www1.garaget.org/archive/133/132071/212860/212860-2280854.jpg

https://www1.garaget.org/archive/133/132071/212860/212860-2280856.jpg

https://www1.garaget.org/archive/133/132071/212860/212860-2282636.jpg

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

SMR | SM Racing
651 Inlägg
10 april 2011
#376
Härligt innuti big_smile Switchar <3

SM Racing

1 266 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#377
Hejsan,är lite inne på en lite vassare kam för är inte så jättenöjd med kg6an, tkr att det påminner mkt om D-K kammen så har någon ett bra förslag på en riktigt vass kam? MVH Tobias

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

438 Inlägg
26 april 2011
#378
R kam kanske??? den är rätt vass smile
MVH VAnd3rsson


1 266 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#379
VAnd3rsson skrev:
R kam kanske??? den är rätt vass smile
MVH VAnd3rsson

nja, volvos gammla kammar duger knappt till blomsterpinne wink

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

9 141 Inlägg
26 april 2011
#380
Allting hänger ju på vad du är ute efter. Här har du taget i från http://www.kgtrimning.com/ Bara läsa igenom och bestämma dig för hur du vill att karaktären på motorn ska vara.

KG6 Kanske den bästa kamaxeln som tillverkats till Volvo. Mycket bra vridmoment, drar från låga varv ej att jämföras med S eller U-profil eller liknande.
Lämplig från steg 3 topp och uppåt.
Lämpliga förgasare 2X45 - 48DCOE eller 48DHLA. 12.54 105° 312°

KG5 Något vassare än KG6, ger ca 10HK mer. Mycket bra vridmoment, drar från ca 1500-2000 varv.
Lämplig topp från steg 3 och uppåt.
Lämpliga förgasare 2X45 - 48DCOE eller 48DHLA.  12.9 104° 320°

KG MR3 avsedd för maxeffekt gata, rally, rallycross, racing mm. Denna kamaxel ger den absolut högsta effekten och det bästa vridmomentet. Den är minst lika stark som t ex en KG6:a.
Kräver våra special ventillyftare mushroom samt en mindre modifiering av motorblocket. Mycket lämplig att använda tillsammans med våra rullvippor.
Lämplig topp från steg 3 och uppåt.
Lämpliga förgasare 2X48:or m fl.  13.9 103° 320°

KG MR1 Samma som ovan fast med annan nockvinkel vilket
gör att den börjar dra lite senare - men den är ändå väldigt bottenstark.  13.9 101° 320°

KG CW1 I klass med KG5 dock med uppflyttat
varvtalsregister för den som vill ha effekt lite högre upp.
Mycket rapp. För vass gata, rally, racing etc. Lämplig topp från Steg 4 och uppåt. Lämpliga förgasare 2 x 48:or.  13.4 101° -



Sök