3455
Sök

Jl+dls??

Västra Wärmland
236 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Tja fundera på att plocka ihop lite ljud till bilen. och skulle vilja vet om den här basen kommer spela bra med dls steget.vill gärna ha förslag o tips på hur man får de o bli bra basen är en       JL Audio 12W0v2 o steget är      DLS CA12 Performance

407 Inlägg
21 november 2010
Tjenare!

Jag kör enbart med JL, kör en w7 8" , är hel nöjd, jag tror att basen blir bra du har smile
jag är inget fan av dls men det fungerar väl om man inte ska tävla osv ^^

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 november 2010
Å hur tänkte nu herr Imson?? DLS funkar utmärkt för att tävla med! Har då nått en hel del stora framgångar, både i Sverige och i stora via världen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

407 Inlägg
21 november 2010
Jaja, men jag tycker inte om dls grejerna ^^
men visst lägger man ner lite pengar på dls så går det bra att spela med, men jag skulle inte lägga de pengarna på dls. smile
spelade 134,7 db, med två 6,5" JL ^^ har inte märkt några dls som spelar så tongue eller jag kanske har missat något? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 november 2010
Du snackar alltså bara spela högt? Okej, då är det en annan sak... Men om man ska prata välljud så ligger DLS väldigt bra till.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Västra Wärmland
236 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
okey vad exakt är det du inte gillar med dls då?? är ju inte ute efter att låta mest av alla men vill ju ha ett steg som orkar med rätt bra o spelar lite halv bra vilket iaf ja tror dls gör.rätta mig gärna om ja har  fel

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 november 2010
Imson skrev:
Jaja, men jag tycker inte om dls grejerna ^^
men visst lägger man ner lite pengar på dls så går det bra att spela med, men jag skulle inte lägga de pengarna på dls. smile
spelade 134,7 db, med två 6,5" JL ^^ har inte märkt några dls som spelar så tongue eller jag kanske har missat något? smile

Ifrånspelade av en SQ-bas ja....
Rullar en bil i Alingsås som spelat 143db med en Iridium10.......dessutom låter den BRA wink Ja inte vid de ljudtrycken då men likväl....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 466 Inlägg
21 november 2010
DLS satsar ju inte särskillt mycket på SPL. Vill man däremot ha rent o bra ljud så är DLS ett utmärkt val.

Men till den basen skulle jag nog rekommendera o brygga ett CA23 då du har enkel 4ohm spole.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Västra Wärmland
236 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
efter som ja inte är helt 100 på teckniska spec o sånt får du gärna berätta vad spl e o tips på hyggliga steg i samma prisklass. gärna märken man hör talas om:P

4 767 Inlägg
21 november 2010
Fixa till din rubrik lite snyggare, vänligen läs igenom http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

407 Inlägg
21 november 2010
Men det är inte så att jag tycker att dls låter skit, jag tycker bara att jl är bättre. (min åsikt)
Sen så anser jag själv att det låter väldigt bra i bilen. har fått väldigt bra respons på bilen smile
jag har bara inte hört någon som spelat med dls direkt, det kan vara därför också smile

får be om ursäkt om det lät som jag tyckte det lät skit ^^

mvh imson

Västra Wärmland
236 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
ja de brukar underlätta om man har hört=) kan erkänna att ja inte hört mkt  dls jag heller.men har alltid haft för mig att de ska va rätt bra o hade ju gärna haft ett jl steg men dom va ju tyvär en del dyrare än dls steget.gillar rockford med men hittar inte så många ställen som säljer längre:(

407 Inlägg
21 november 2010
Jag har nyss köpt amega 60 kit till galanten så jag har ett projekt att gjuta dörrarna på den.
sen så får vi se vad det blir nästa gång smile
bilen jag tävlar med har två 6,5" jl w3 i panelen och 5,25 MTX som mellan register, spelar otroligt bra måste jag säga!

3 466 Inlägg
21 november 2010
Imson skrev:
Men det är inte så att jag tycker att dls låter skit, jag tycker bara att jl är bättre. (min åsikt)
Sen så anser jag själv att det låter väldigt bra i bilen. har fått väldigt bra respons på bilen smile
jag har bara inte hört någon som spelat med dls direkt, det kan vara därför också smile

får be om ursäkt om det lät som jag tyckte det lät skit ^^

mvh imson

Du är mer än välkommen på en provlyssning i min bil..

Västra Wärmland
236 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
oki du har ingen projekt tråd eller nått? är alltid kul o se folk som bygger ljud o hur dom gjort=) själv får ja nöja mig med endast baslåda o steg sålänge men ska köpa ny huvudenhen ochså

407 Inlägg
21 november 2010
M_icke_ skulle vara intressant att provlyssna, men det är lite långt att åka dock.. men vi får väl se om vi kanske möts på elmia 2011? smile
vad är det för ljud du har i bilen??

N!cke, jag har ingen projekt tråd tyvärr, men jag funderar på att lägga upp lite bilder på garaget. bilen är nämligen till salu min far och jag vill ha någon annan bil att fixa nytt ljud i smile

Mvh

3 466 Inlägg
21 november 2010
N!cke skrev:
efter som ja inte är helt 100 på teckniska spec o sånt får du gärna berätta vad spl e o tips på hyggliga steg i samma prisklass. gärna märken man hör talas om:P

SPL handlar om att spela högt, alltså SoundPressure. Då spelar det inge som helst roll hur det låter så länge man får upp ljudtrycket.

För att matcha steget med basen så måste du kolla på Impedans. Alltså motståndet över basens spole.
Du har en enkel spole med 4ohms motstånd.

Kollar du då på CA12 så levererar det 220w i 4ohm.
Parallelkopplar du en likadan bas till så kommer du få 2ohm och då levererar steget 400w

Kollar du istället på CA23 så är det 2-kanaligt bryggbart.
Du kan alltså brygga båda kanalerna till en kanal och får då ut 400w i 4ohm.
Däremot kan du inte koppla på flera basar i bryggat läge då det enbart är stabilt i 4ohm.

Men alltså: Ska du bara ha en bas så rekommenderar jag CA23.

Västra Wärmland
236 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
DLS satsar ju inte särskillt mycket på SPL. Vill man däremot ha rent o bra ljud så är DLS ett utmärkt val.

Men till den basen skulle jag nog rekommendera o brygga ett CA23 då du har enkel 4ohm spole.

oj missade ditt inlägg först:P ja satt faktis o kollade o funderade på vilken av ca12 o ca 23 som e bäst men kan inte jätte mkt om steg:/ så du tror de skulle passa bättre då?

3 466 Inlägg
21 november 2010
Imson skrev:
M_icke_ skulle vara intressant att provlyssna, men det är lite långt att åka dock.. men vi får väl se om vi kanske möts på elmia 2011? smile
vad är det för ljud du har i bilen??

N!cke, jag har ingen projekt tråd tyvärr, men jag funderar på att lägga upp lite bilder på garaget. bilen är nämligen till salu min far och jag vill ha någon annan bil att fixa nytt ljud i smile

Mvh

För tillfället så ligger det ett DLS A3 till framsystem och ett DLS CAD15 till basarna. Framsystemet består av 2 kit Carpower Preset-1 och basarna är 2st DD 2515d4.

Till nästa år kommer det mer... smile

Västra Wärmland
236 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
N!cke skrev:

SPL handlar om att spela högt, alltså SoundPressure. Då spelar det inge som helst roll hur det låter så länge man får upp ljudtrycket.

För att matcha steget med basen så måste du kolla på Impedans. Alltså motståndet över basens spole.
Du har en enkel spole med 4ohms motstånd.

Kollar du då på CA12 så levererar det 220w i 4ohm.
Parallelkopplar du en likadan bas till så kommer du få 2ohm och då levererar steget 400w

Kollar du istället på CA23 så är det 2-kanaligt bryggbart.
Du kan alltså brygga båda kanalerna till en kanal och får då ut 400w i 4ohm.
Däremot kan du inte koppla på flera basar i bryggat läge då det enbart är stabilt i 4ohm.

Men alltså: Ska du bara ha en bas så rekommenderar jag CA23.

ja en bas ska de bara vara. som ja hade tänkte när ja jämförde va att mono steget va specat 220W rms i 4Ω o 2kanals bara stog 400w i 4Ω så trodde ja de va menat typ max på de steget

Sök