Kört för fort? Vem? Jag?

carnageman Rallyförare
26 april 2005 · 1 075 Inlägg

JAG HAR EN BEHÖRIGHET ATT KÖRA FRI FART PÅ ALLMÄN VÄG UNDER TÄVLING
Försöker du få det till att du kör som ett F1 proffs bara för du såsar runt i max 90 blås? hahaha sluta skämta med mej
OCH VA GÄLLER TUNG MC SÅ HAR JAG KÖRT SÅNNA VARJE SOMMAR SEN JA VA 14 BAST.

mrcelica skrev:

carnageman skrev:
Svar: JA!

mrcelica skrev:
Är jag en moraltönt nu???

Ja du är ju en av Sveriges bästa förare så du borde ju veta, själv kör jag bara tiotusentals mil per år med ekipage på 60 ton och 24 meter, tung mc och bil, vad är det mot en klonad Schumacher som dig ?!?!?! lol

Så länge du inte kan backa 24 meter bil och släp runt ett hörn och in i en terminalport du inte kan se så är du INGEN bra förare, bara en omogen fåne med den lägsta behörigheten som finns, nämligen B
Tänk på att till och med gamla Olga på 85 bast som aldrig förut suttit bakom ratten teoretiskt sett kan klara en B behörighet (har hänt IRL), så spar på munlädret lite... Svergies bästa förare skryter med att han dagligen kör 250+ på dålig väg...

Senast redigerat av carnageman (26 april 2005)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
carnageman Rallyförare
26 april 2005 · 1 075 Inlägg

1: 24år
2: Började köra bil dagligen när jag var 16år tog körkort när jag va 18år
3: Om du känner för det men du lär inte få användning för dom...
4: Jag tror nog ändå att jag har statistiken på min sida när jag säger att jag är säker då jag kört över 100.000mil i mina egna bilar + en massa andra mil i firmabilar. Har krockat 1 gång i trafik 2001 då jag var nära på att dödas.
Jag låg 70km/h på gudöbroleden. (i lag med hastighetsbegränsningen)
framför mig har jag ett antal bilar, närmast en pajero...
pajeron går ut i vägrenen och saktar ner så jag påbörjar omkörning, lägger mej lite mer till vänster i filen.
Strax innan jag passerar pajeron (den rullade sakta i vägrenen) så ser jag pajerons däck vridas åt vänster så jag drar på en tvärnit, som jag förutspådde så gasar pajeron (föraren varken blinkade eller kollade backspegeln) rakt ut i körbanan (U-sväng) fick ner farten till kanske 10-20km/h när kollisionen var ett faktum.
Min bil löft upp pajeron i luften varpå den blev hängandes i min motorhuv.
Pajeron stannade 20cm ifrån kupén.
hans försäkringsbolag betala allt på min bil.
Hade jag varit en passiv förare så hade jag inte kunna sitta här och dela med mej av mina erfarenheter då jag troligtvis aldrig hade ens märkt när han ställde om hjulen. Om hans bil plöjde 20cm ifrån framrutan i 10-20km/h tänk då vad som hade hänt i 70km/h...
Hade jag varit passiv så hade jag inte haft något huvud kvar med andra ord.
5: Ingen fråga ju...

Humlan skrev:
Skall motgå mina principer vid detta tillfälle och faktiskt skriva ett inlägg i samma tråd som ovanstående opelägare....

1För det första skulle det vara roligt att få reda på hur gammal personen är. Resonemanget låter som om det skulle komma från finniga trettonåringar vid fritidsgården.....

2För det andra; hur kan han fortsätta köra på samma sätt som han gjort de senaste åtta åren när han har haft b-behörighet i sex år?

3För det tredje, skall vi börja skissa på runor för dom som olyckligtvis befinner sig i samma län som denne när han använder våra vägar?

4För det fjärde, att läsa på om gällande skuldfrågor vid kollisioner kan vara en bra idé i detta fall, åtminstone för honom

5För det femte , min dotter lever också i en fantasivärld....men hon har en ursäkt. Hon är sex år...

Enda sättet att bli av med diskussioner såsom dessa är nog att inte svara på dom. Förr eller senare (hoppas det blir förr) kommer någon att få säga (äntligen) "vad sa du att du var sa du? Sveriges säkraste bilförare??!!" ....kanske skall stå på stenen?

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
wiikman
26 april 2005 · 165 Inlägg

hur kan en volvo hänga med en ferrari i 250?

_________
Audi Coupe
2.3 '92
Markus_C Kart & Mätningstekniker
26 april 2005 · 701 Inlägg

wiikman skrev:
hur kan en volvo hänga med en ferrari i 250?

Det är väll inte så orimligt, om det inte är en massa bilar framför som Volvon måste bromsa in för. Det är trots allt bara accelerationen i dessa skeden som skiljer bilarna åt. För att 250 km/h är 250 km/h oavsett vad för bil man kör. Sen så framgår det väll inte hur långt bakom Volvon var.

Denno
27 april 2005 · 49 Inlägg

carnageman: Jag kan bara hoppas att du åker dit snart innan någon dödas.
Nu skall jag personligen anmäla mig till nästa års gumball 3000.

Jaffa
27 april 2005 · 4 Inlägg

carnageman skrev:
1: 24år
2: Började köra bil dagligen när jag var 16år tog körkort när jag va 18år
3: Om du känner för det men du lär inte få användning för dom...
4: Jag tror nog ändå att jag har statistiken på min sida när jag säger att jag är säker då jag kört över 100.000mil i mina egna bilar + en massa andra mil i firmabilar. Har krockat 1 gång i trafik 2001 då jag var nära på att dödas.
Jag låg 70km/h på gudöbroleden. (i lag med hastighetsbegränsningen)
framför mig har jag ett antal bilar, närmast en pajero...
pajeron går ut i vägrenen och saktar ner så jag påbörjar omkörning, lägger mej lite mer till vänster i filen.
Strax innan jag passerar pajeron (den rullade sakta i vägrenen) så ser jag pajerons däck vridas åt vänster så jag drar på en tvärnit, som jag förutspådde så gasar pajeron (föraren varken blinkade eller kollade backspegeln) rakt ut i körbanan (U-sväng) fick ner farten till kanske 10-20km/h när kollisionen var ett faktum.
Min bil löft upp pajeron i luften varpå den blev hängandes i min motorhuv.
Pajeron stannade 20cm ifrån kupén.
hans försäkringsbolag betala allt på min bil.
Hade jag varit en passiv förare så hade jag inte kunna sitta här och dela med mej av mina erfarenheter då jag troligtvis aldrig hade ens märkt när han ställde om hjulen. Om hans bil plöjde 20cm ifrån framrutan i 10-20km/h tänk då vad som hade hänt i 70km/h...
Hade jag varit passiv så hade jag inte haft något huvud kvar med andra ord.
5: Ingen fråga ju...

Humlan skrev:
Skall motgå mina principer vid detta tillfälle och faktiskt skriva ett inlägg i samma tråd som ovanstående opelägare....

1För det första skulle det vara roligt att få reda på hur gammal personen är. Resonemanget låter som om det skulle komma från finniga trettonåringar vid fritidsgården.....

2För det andra; hur kan han fortsätta köra på samma sätt som han gjort de senaste åtta åren när han har haft b-behörighet i sex år?

3För det tredje, skall vi börja skissa på runor för dom som olyckligtvis befinner sig i samma län som denne när han använder våra vägar?

4För det fjärde, att läsa på om gällande skuldfrågor vid kollisioner kan vara en bra idé i detta fall, åtminstone för honom

5För det femte , min dotter lever också i en fantasivärld....men hon har en ursäkt. Hon är sex år...

Enda sättet att bli av med diskussioner såsom dessa är nog att inte svara på dom. Förr eller senare (hoppas det blir förr) kommer någon att få säga (äntligen) "vad sa du att du var sa du? Sveriges säkraste bilförare??!!" ....kanske skall stå på stenen?

Sikken loser... Om de nu e som du säger att du e en av Sveriges säkraste bilförare.. Hur kan man då sitta och säga att du kör i 255km/h DAGLIGEN..
De e ju JÄTTE ofta man hör dem som verkligen e Sveriges säkraste bilförare sitta och snacka om hur fort dem kör på allmän väg och utsätta andra människor för fara... Jag skiter fullständigt i hur fort du kör och om du kör ihjäl dig men inte om du skulle skada eller döda någon annan... Jag kan ju hoppas för din egen skull att du verkligen inte skadar någon i min familj eller någon av min vänner... IDIOT..

Senast redigerat av Jaffa (27 april 2005)

carnageman Rallyförare
27 april 2005 · 1 075 Inlägg

Ingen har ju dödas dom senaste 140.000 milen...
och ingen lär ju dödas dom kommande 140.000milen heller så...
Däremot har jag räddat livet på mej själv genom aktiv körstil  :-)
Citerar snabbare:

Snabbare skrev:
"Asså det är det som är hela grejen här, min aktiva körstil leder till att jag har 100% koll på vägen ÄVEN övrig trafik."

Jag håller med dig Carnageman. Jag kör på samma sätt. Jag är livrädd för alla svenssons i trafiken. Därför kollar jag jämt i backspeglarna för att se vilka amatörer som ligger bakom och vilka som är runt om kring mig. Det är ju svensson som är den stora faran och när han klantar sig måste man vara beredd. Din "olycka" med pajeron är ju ett praktexempel.

Visst folk som tror dom är Schumi och överskattar sig själva är heta kandidater till singelolyckor. Jag tror dock Carnageman vet vad han kan och kör efter sina begränsningar. Körning på bana (eller rallysträckor) ger en helt annan färdighet än att köra i trafiken när det gäller att hantera sitt fordon. Jag antar också att han kört för fort i någon kurva någon gång och märkt vart gränsen går. Alla håller väl med om att det är bättre att testa gränser när man kör själv på bana eller i skogen än i trafiken?

Denno skrev:
carnageman: Jag kan bara hoppas att du åker dit snart innan någon dödas.
Nu skall jag personligen anmäla mig till nästa års gumball 3000.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang