Byta växelspaksknopp.

Goose Mr2 for 2
23 april 2005 · 128 Inlägg

Är det någon som kan säga mig hur jag byter växelspaksknoppen i min saab 900 (1996)?

//Goose
Daniel
24 april 2005 · 671 Inlägg

På min bil är det bara att skruva av knoppen.

Nudum
24 april 2005 · 3 Inlägg

Hej! Det är ett rent helvete! Knoppen sitter limmad! man får skära lr såga sprickor i den sen bryta av den från stången...sen har du ett problem till...det finns inga (styling) utbytes knoppar till saab 900 -94-98 /93 -99-02 som passar backspärren! ska du byta får du helt enkelt skrota backspärren! det är ju kanske lite nackdel men...jag tycker inte att jag har nåra problem med det...de enda problemet är att du kan få i backen utan att lyfta upp backspärren! saab har knoppar som passar men när jag var där så fanns det typ bara läder,trä o vanlig plast! Hoppas du lyckas bra! Hade gött!

Goose Mr2 for 2
24 april 2005 · 128 Inlägg

tack så mycket Nudum. Får se hur jag gör. Har nämligen köpt en växelspaksknopp utan backspärr. Men eftersom man ändå inte kunde använda den så är det ju lugnt.

//Goose
Nudum
24 april 2005 · 3 Inlägg

Precis...Jag fick tag på en så jag kunde liksom få upp backspärren upp i knoppenj men den går inte o använda om du förstår hur jag menar! men klar skillnad blire ju iaf! Hade

Goose Mr2 for 2
26 april 2005 · 128 Inlägg

ok gytt!! tack tack

//Goose
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang