7461
Sök

Problem med Hemmförstärkare/reciver!

Bas älskare
716 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Tja, har ett ganska så irriterande med min Reciver i rummet. har kopplat en GAS 10"s bas till den det spelar bra och allt men har man på låg volym så försvinner basen ibland eller så sänks det mycket som att de vore glapp nån stans, men har inte hittat nått. Vill ha hjälp rätt fort innan jag skickar ut helvetet tongue

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 530 Inlägg
3 december 2010
Köp vanliga golvhögtalare istället...
Inlägget du gjort borde egentligen låsas då det inte handlar om något fordon

Volkswagen Forum: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Youtube (musik): Macki

Bas älskare
716 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Nej då detta är både billjud och multimedia hjälp. MER SVAR!!

Bas älskare
716 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Behöver Hjälp Snälla!

595 Inlägg
6 december 2010
Är det samma ohm på Förstärkaren o basen?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 december 2010
Tål receivern 4Ohm? Annars så har du nog problemet där skulle jag tro.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

595 Inlägg
6 december 2010
De allra flesta Receivrarna tar bara 8, men endel går att ändra OHM talet på.. Kolla upp de

Bas älskare
716 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
basen e 4ohm, recivern tål 8 ohm

595 Inlägg
6 december 2010
Du får ställa in receiverna att ta 4 ohm.

Bas älskare
716 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Hur gör man de då?

595 Inlägg
6 december 2010
Läs i manualen.. Kan hända att din apparat inte klarar det heller, olika.. Jag kan ställa de på min iaf (en Yamaha)

Smålänning
7 887 Inlägg
6 december 2010
Den borde klara 4 OHM. Jag har två förstärkare, bägge ska gå med 8 ohm och jag kör 4 ohms högtalare till bägge.

Kör du något lågpassfilter innan basen? Isf kan det vara problemet. Eller att förstärkaren helt enkelt inte ger tillräckigt med effekt och/eller har någon protect-funktion.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bas älskare
716 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Har ingen manual. lågpassfilter nee

Smålänning
7 887 Inlägg
6 december 2010
Hur gammal är förstärkaren då?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bas älskare
716 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Jadu.. det är en gammal JVC MX-70..

Smålänning
7 887 Inlägg
7 december 2010
Den ser ut att vara ny nog för att protect-funktionen ska spöka hmm

Bas älskare
716 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
ibland när man krämar på så klickar de till i den så dör den men de e protect. annars vettifan va de e för på låg volym så försvinner musiken och de börjar spraka typ i basen, sen måste man dra på som fan för att musiken ska komma tillbaka.

854 Inlägg
8 december 2010
Du kan förstöra basen om du matar den med fullregister. Du kan även förstöra förstärkaren eftersom den inte klarar av 4 ohm.

Med andra ord. Köp en riktig aktiv sub avsedd för hembio. Sluta pyssla med saker du inte förstår, finns massor med svar på internet så slipper du lära dig den dyra vägen. Läs och lär innan så slipper du chansa.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
8 december 2010
har sj förtört en  förstärkare av nyaremodell efter att ha test kört en bas med den ..

Bas älskare
716 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Full register är det inte på den, den spelar endast bas. den har aldrig låtit dålig eller nått, kompisen  hade den innan han drev 4 st 12" basar på den så nej jag tror då fan itne att den ska pajja. men ska skicka den åt helvete då den e för svag för basen.

Sök