2666
Sök

Vilken motor är billigast och trimma till driftsäkra 600-700hp

Skåning
739 Inlägg
7 december 2010
#41
Minitaylor skrev:
2JZ är ju rätt skottsäker även på de högre effekterna...Original bakaxel, växellåda och bottendel vid 1500 häst?

Självklart inte, något var med stor sannolikhet utbytt i bottendelen och växellådan samt bakaxeln var jänkegrejer.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

517 Inlägg
8 december 2010
#42
Balboaracing skrev:
Helt seriöst. försök komma över en gammal bmw 6a på 3,5liter från en  bmw745 från tidigt 80tal. sitter k27a orginal och blocket är står pall för typ 700 häst då det är hel smitt och bara det bästa andvändes.0,3ladd 252 hästkrafter orginal.

bmw 745 från tidigt 80tal såldes i sverige 84-86 första hade 3,2 liter och dom övriga 3,4liter men låter som en sjukt bra motor big_smile i en E30 hade varit PERFA


24 Inlägg
9 december 2010
#43
Ju mer sug hästar desto bättre alltså så stor motor som möjligt =chevy350 =P
Exempel 400hk sughästar + 0.5bar i ladd  400x1,5=600hk

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#44
Roslund skrev:
Ju mer sug hästar desto bättre alltså så stor motor som möjligt =chevy350 =P
Exempel 400hk sughästar + 0.5bar i ladd  400x1,5=600hk

Läs. Inte v8.....

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

24 Inlägg
9 december 2010
#45
HA Ha, men ska du upp i 600hk driftsäkert ska du inte ladda så mkt och då hade det varit perfa med stor motor, annars kan du ju ladda 2bar i motorn du har =P  200x3=600 smile
Annars finns det ju alltid 2,3liters motorer som klarar 600hk utan att byta vev, stakar och kolvar smile som desutom klarar ca 2bar med orginal toppackning=)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#46
Roslund skrev:
HA Ha, men ska du upp i 600hk driftsäkert ska du inte ladda så mkt och då hade det varit perfa med stor motor, annars kan du ju ladda 2bar i motorn du har =P  200x3=600 smile
Annars finns det ju alltid 2,3liters motorer som klarar 600hk utan att byta vev, stakar och kolvar smile som desutom klarar ca 2bar med orginal toppackning=)

Antar att du menar en sådan där traktor motor?!?!. Tycker att jag åkt ifrån en sådan hela sommaren..... eller han kaske bara laddade 1.8.....

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

P o r s c h e
1 700 Inlägg
9 december 2010
#47
Alltså, i teorin borde ju en vanlig hedlig volvo gjutjärn snurra hålla för 700hk utan större problem. ( Nej jag skojar inte )

Bygg ihop en 16v snurbo, smidda kolvar, h-stakar, marinvev/ strokad b23E vev och betongfyll blocket en aning för säkerhets skull så ska det ju hålla utan problem för det du är ute efter. Sen blir det säkert inte så överdrivet bra effekt i bottenregistret p.g.a. volymen men i förhållande till vad en sån motor skulle kosta så kanske det är värt det...


24 Inlägg
9 december 2010
#48
Hm, första gången va intrecoolern sprucken andra gången rasade jag motorn:(
Trots det vann du bara med en längd båda gångerna:O
Patrik tog dig med sitt 2tons skepp om jag inte minns fel?
Sen får vi inte glömma att jag körde odiffat och blanka däck:P
Sen va det ju min brukis jag körde med, skulle felat kört mot din:D

Näe du, skiter nog i att svetsa bur till vintern och smäller ihop 360:in istället:cool:

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#49
Roslund skrev:
Hm, första gången va intrecoolern sprucken andra gången rasade jag motorn:(
Trots det vann du bara med en längd båda gångerna:O
Patrik tog dig med sitt 2tons skepp om jag inte minns fel?
Sen får vi inte glömma att jag körde odiffat och blanka däck:P
Sen va det ju min brukis jag körde med, skulle felat kört mot din:D

Näe du, skiter nog i att svetsa bur till vintern och smäller ihop 360:in istället:cool:

Första gången åkte jag 0.5 i ladd och maxvarv 5k. med öppen diff. mot både dig och patrik.
Jag pendlade med min bil till jobbet så den måste väll och klassas som bruksbil?. Eller pratar du om bilen som tjejen kör? Isfl vill jag köra mot postbilen.. (samesame)??

Du hinner nog med båda ska du se:)



Nu tillbaka till troppic

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

24 Inlägg
9 december 2010
#50
bmw 200x1,5=300hk volvo 100x2,8=280hk ha ha, låg redan under i effekt där =P
Ändå låg jag inte långt efter, sen kanske vi ska räkna lite på vikt och utväxling oxå?

Näe hinner inte båda tyvärr, har många järn i elden nu.

Tycker du ska slänga ur det där bojsänket och surfa in på tradetech och köpa en ls1 med manuell låda för 45,000kr, sen turbo på det smile

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
9 december 2010
#51
Varför inte ta en audi turbo 5:a 2,2 20v Turbo

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#52
Roslund skrev:
bmw 200x1,5=300hk volvo 100x2,8=280hk ha ha, låg redan under i effekt där =P
Ändå låg jag inte långt efter, sen kanske vi ska räkna lite på vikt och utväxling oxå?

Näe hinner inte båda tyvärr, har många järn i elden nu.

Tycker du ska slänga ur det där bojsänket och surfa in på tradetech och köpa en ls1 med manuell låda för 45,000kr, sen turbo på det smile

ls1 är en bra kandidat. Verkar vara en trevlig motor.

Kommer inte bli någonting nu ändå utan spånar bara lite.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

37 Inlägg
9 december 2010
#53
HEY

Är det verkligen Sant att man kan räkna ut effeken på det viset?? att multiplicera laddet med hp å få ut effekten??
Tycker det verkar lite joe labero över det det.. tex att ta en 500 hp sugis å ladda den med 1bar vad bör det bli för orra i teori å vad blir det på riktigt..
Ang din fråga på motorval så tycker jag du ska köra med bmw el volvo t5/6a


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#54
De-Stijl skrev:
HEY

Är det verkligen Sant att man kan räkna ut effeken på det viset?? att multiplicera laddet med hp å få ut effekten??
Tycker det verkar lite joe labero över det det.. tex att ta en 500 hp sugis å ladda den med 1bar vad bör det bli för orra i teori å vad blir det på riktigt..
Ang din fråga på motorval så tycker jag du ska köra med bmw el volvo t5/6a

Nej men du kan få ut en kvaliviserad gissning tror jag.

192hk sug relativt vettg mapp och 1kg övertryck = 360hk i det fallet jag har i huvudet (inte min motor) så det stämmer ju ganska så bra.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

928 Inlägg
9 december 2010
#55
De-Stijl skrev:
HEY

Är det verkligen Sant att man kan räkna ut effeken på det viset?? att multiplicera laddet med hp å få ut effekten??
Tycker det verkar lite joe labero över det det.. tex att ta en 500 hp sugis å ladda den med 1bar vad bör det bli för orra i teori å vad blir det på riktigt..
Ang din fråga på motorval så tycker jag du ska köra med bmw el volvo t5/6a

Om man bortser från kompet så stämmer det ganska bra faktiskt. Det är bra att ha som riktlinje när man bromsar motorn. har man beräknat effekten till 300 hk och bara får ut 230, så ska man inte bara skruva upp ännu mer Turbotryck, man måste bota felet först!

Man kan ganska snart inse att det lönar sig att sugtrimma först innan man turbotrycker. Ger det 20 hk i sug motor effektökning, så kommer det ge 60 hk extra vid 2 bar tryck.

Mats

"Unloaded"
1 557 Inlägg
10 december 2010
#56
ToTTeN skrev:
Roslund skrev:
bmw 200x1,5=300hk volvo 100x2,8=280hk ha ha, låg redan under i effekt där =P
Ändå låg jag inte långt efter, sen kanske vi ska räkna lite på vikt och utväxling oxå?

Näe hinner inte båda tyvärr, har många järn i elden nu.

Tycker du ska slänga ur det där bojsänket och surfa in på tradetech och köpa en ls1 med manuell låda för 45,000kr, sen turbo på det smile

ls1 är en bra kandidat. Verkar vara en trevlig motor.

Kommer inte bli någonting nu ändå utan spånar bara lite.

but thats a V8 ;/

"When innovation meets passion!"

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
#57
Mechanimal skrev:
ToTTeN skrev:
Roslund skrev:
bmw 200x1,5=300hk volvo 100x2,8=280hk ha ha, låg redan under i effekt där =P
Ändå låg jag inte långt efter, sen kanske vi ska räkna lite på vikt och utväxling oxå?

Näe hinner inte båda tyvärr, har många järn i elden nu.

Tycker du ska slänga ur det där bojsänket och surfa in på tradetech och köpa en ls1 med manuell låda för 45,000kr, sen turbo på det smile

ls1 är en bra kandidat. Verkar vara en trevlig motor.

Kommer inte bli någonting nu ändå utan spånar bara lite.

but thats a V8 ;/

Vet!. Dock finns det många e36or i staterna som åker med den motorn.. Behöver man framhjul?? turbosarna får ju plats i hjulhusen..

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

325 Inlägg
10 december 2010
#58
bak monterade turbos


220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
10 december 2010
#59
Bensinskallen skrev:
Då låter den här bättre än en fladderåtta wink

Hur kan den där låta bättre än en V8? Jag tycker den låter mesig, Om motor med effekt ska ha ett ljud som inger respekt! Vilket jag inte tycker att den där gjorde..

Såhär ska en motor låta.
LS9.
http://www.youtube.com/watch?v=KoIx_-P5M_A

Nu utmanar jag dig att hitta en motor som har ett mer respektingivande motorljud än denna. Har bara ett krav du ska hålla, motorn ska vara en originalmotor smile

Ledsen för opptopic men...

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 december 2010
#60
Som jänkarna säger "There is no substitute for cubic inches"....

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök