Dyrt att hyra fotomodeller?

Navkapsel
7 december 2010 · 4 637 Inlägg

Vad kan det kosta att få några fina bikinibrudar fotade tilsammans med bilen? Har egen pocketkamera men bilderna blir bra.
De kan ju ta det lite som fotograferingsövning, får göra en lockande annons på något forum med amatörer som gör allt för att bli fotade. Mest som en kul grej, med min bil och allt. Lite oväntat. smile
Men någon som gjort liknande, jag är helt oinsatt i sådant.

Senast redigerat av EmilHammarlund (7 december 2010)

Crusty69
7 december 2010 ·

Också lite nyfiken på det smile

Navkapsel
7 december 2010 · 4 637 Inlägg

Crusty69 skrev:
Också lite nyfiken på det smile

Joo, sådant är rätt läckert! Lite könsdiskriminerande enligt vissa men vafaan, en kul grej! smile

Senast redigerat av EmilHammarlund (7 december 2010)

Knugcab
7 december 2010 · 5 111 Inlägg

Vad är det för diskriminerande med det, så länge människorna vill bli fotade och du vill ha bilder på dem så ska det väl vara ett ytterst fritt val trots alla nymoralistiska vindar i samhället som snarare vill föra oss tillbaka 100 år än framåt...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Navkapsel
7 december 2010 · 4 637 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Vad är det för diskriminerande med det, så länge människorna vill bli fotade och du vill ha bilder på dem så ska det väl vara ett ytterst fritt val trots alla nymoralistiska vindar i samhället som snarare vill föra oss tillbaka 100 år än framåt...

Håller med. Skrev dock detta då någon säkert klagar.

Hamberg R-Berg
7 december 2010 · 392 Inlägg

Kan tänka mig att det blir svårare att få en "fotomodell" att ställa upp om man kommer som "tonåring" med kompaktkamera, ger väl inget vidare seriöst intryck, prova hör runt bland tjejkompisar eller liknande ifall dom kan tänkas ställa upp, kanske du kan komma undan med en middagsbjudning or less?
Ska man slå till på riktiga modeller ska man väl göra det jävligt seriöst med att rigga studio osv än att bara åka till en spot med billig digis och ta några snabba, bara min åsikt i och för sig men jag hoppas jag fick fram någon poäng med inlägget, annars kan du strunta i mig smile

Senast redigerat av Hamberg (7 december 2010)

Volkswagen Caddy "Airlift Performance" (2006)
Navkapsel
7 december 2010 · 4 637 Inlägg

Hamberg skrev:
Kan tänka mig att det blir svårare att få en "fotomodell" att ställa upp om man kommer som "tonåring" med kompaktkamera, ger väl inget vidare seriöst intryck, prova hör runt bland tjejkompisar eller liknande ifall dom kan tänkas ställa upp, kanske du kan komma undan med en middagsbjudning or less?
Ska man slå till på riktiga modeller ska man väl göra det jävligt seriöst med att rigga studio osv än att bara åka till en spot med billig digis och ta några snabba, bara min åsikt i och för sig men jag hoppas jag fick fram någon poäng med inlägget, annars kan du strunta i mig smile

Håller med dig totalt, förstår hur du tänker. Ska dock testa. smile

Norde fotointresserad
8 december 2010 · 2 307 Inlägg

Precis som tidigare sagt så tror jag att det blir svårt att göra ett seriöst intryck till en plåtning med att komma med en kompaktkamera och bara motivera sig med att bilderna blir bra med den. De som ställer upp som modeller vill oftast ha något tillbaka som de kan använda sig av och själva vara nöjda med.

Så satsa på att göra det seriöst istället och se till att vara förberedd och ha en plan över hur det ska vara och gå till så lyckas du nog bättre. Finns många modeller som gör TFP (Time for print) på www.modellbilder.se där både fotograf och modell gör plåtningen för utveckling och utbyte av tjänsterna gentemot varandra.

Navkapsel
8 december 2010 · 4 637 Inlägg

Norde skrev:
Precis som tidigare sagt så tror jag att det blir svårt att göra ett seriöst intryck till en plåtning med att komma med en kompaktkamera och bara motivera sig med att bilderna blir bra med den. De som ställer upp som modeller vill oftast ha något tillbaka som de kan använda sig av och själva vara nöjda med.

Så satsa på att göra det seriöst istället och se till att vara förberedd och ha en plan över hur det ska vara och gå till så lyckas du nog bättre. Finns många modeller som gör TFP (Time for print) på www.modellbilder.se där både fotograf och modell gör plåtningen för utveckling och utbyte av tjänsterna gentemot varandra.

Känner till olika modellsidor och har sett flera modeller i Östergötland. (Det får inte kosta för mycket.)
Du har nog rätt, får helt enkel fixa en annons, se om några nappar och skriva att vi kan diksutera hur det hela ska gå till. Finns även fotografer på dessa sidor eller så har någon annan kunskap och bra kamera.

2002tii KOMETFOTO
8 december 2010 · 2 247 Inlägg

Om du inte har en portfolio så skaffa en bra och seriös sådan så att du kan visa hur duktig fotograf du är.Tror inte någon modell vill bli fotad av någon som inte kan hantera en kamera och ljussättning rätt.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
Navkapsel
8 december 2010 · 4 637 Inlägg

2002tii skrev:
Om du inte har en portfolio så skaffa en bra och seriös sådan så att du kan visa hur duktig fotograf du är.Tror inte någon modell vill bli fotad av någon som inte kan hantera en kamera och ljussättning rätt.

Som sagt, kommer att följa ovanstående tips och försöka hitta någon vettig fotograf, dock kanske ingen dyr "färdiglärd. Då kan man även fixa lite andra bilder på bilen.

Bikinibilder inget krav föressten men gärna några med stora tuttar eller något, är ju mest en komsik grej. Helt enkelt diverse bilder som framställer bilen som värsta sportbilen. lol

Får vara lite försiktig med att avslöja bilen, men den är blank och fin iaf.

Senast redigerat av EmilHammarlund (8 december 2010)

90q20v quattroambassadör
8 december 2010 · 69 Inlägg

Halloj!

Gör något helt omvänt!

Om du vill göra något som lockar...

Ta några polare , be dem klä sig "lagom erotiskt" , kanske vältränade inoljade...
Lite åt brandmannahållet.. Kul grej , inget gay med det..

Detta lär locka tjejer till att titta på bilder av din bil, det är väl det du önskar??

Vi var på motormässa i Essen i år igen..
Jag fattar inte vad strippor och tuttar har med plast och spoilers att göra.
Ok , det kanske säljer , men vem fasen orkar med det i längden.
Jag har hemma så det räcker för mig.
Bara tröttsamt att vänta ut tills tjejen flyttat sig så man kan få en bra bild på bilen..

Navkapsel
8 december 2010 · 4 637 Inlägg

90q20v skrev:
Halloj!

Gör något helt omvänt!

Om du vill göra något som lockar...

Ta några polare , be dem klä sig "lagom erotiskt" , kanske vältränade inoljade...
Lite åt brandmannahållet.. Kul grej , inget gay med det..

Detta lär locka tjejer till att titta på bilder av din bil, det är väl det du önskar??

Vi var på motormässa i Essen i år igen..
Jag fattar inte vad strippor och tuttar har med plast och spoilers att göra.
Ok , det kanske säljer , men vem fasen orkar med det i längden.
Jag har hemma så det räcker för mig.
Bara tröttsamt att vänta ut tills tjejen flyttat sig så man kan få en bra bild på bilen..

Nja, ska inte ha så lockande effekt, en kul grej. Och ingen gaygrej.
Humorn i mitt projekt med modeller är just att min bil ska framställas som värsta sportbilen.
Jag är inte mycket för mässbilar så på sådana bilder är det ju tjejerna som är det fina.
Men tack för tipset ändå!

Senast redigerat av EmilHammarlund (8 december 2010)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
9 december 2010 · 3 404 Inlägg

på Classic Car Week fick jag nån lapp med "erbjudande" om att få sin kärra plåtad med pinuppor, visst de va väll redan riggat och klart och körde ett gäng bilar i samma veva men tror inte det va så jättedyrt.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
RoberthR
9 december 2010 · 345 Inlägg

Kolla med några bekanta om det finns nått intresse av det du ska göra och förklara att du är ny på det området och behöver bra bilder till ett portfolio och att du vill betala så lite "inget alls" som möjligt. Glöm alla glamour och dyra fotomodeller som tar 7000kr för 1timmas plåtning då du har endast har en pocketkamera. Många photoshoots med modeller är riggade och arrangerade i minsta detalj med dyra kameror på uppemot 50-100 tusen kronor.
PM om du vill ha mer info...
/Jobbar som fotograf

Supra Club Sweden
Navkapsel
9 december 2010 · 4 637 Inlägg

RoberthR skrev:
Kolla med några bekanta om det finns nått intresse av det du ska göra och förklara att du är ny på det området och behöver bra bilder till ett portfolio och att du vill betala så lite "inget alls" som möjligt. Glöm alla glamour och dyra fotomodeller som tar 7000kr för 1timmas plåtning då du har endast har en pocketkamera. Många photoshoots med modeller är riggade och arrangerade i minsta detalj med dyra kameror på uppemot 50-100 tusen kronor.
PM om du vill ha mer info...
/Jobbar som fotograf

Jag har inga bekante med det rätta modellutseendet. lol
Tack för informationen, intressant. Jag hade faktiskt räknat ut att de "bästa" modellerna och även halvbra kostar en hel del.
Jag får som sagt försöka hitta någon som är vettig på kamera och har en duglig sådan. Och så får jag försöka hitta några 2? desperata oerfarna tjejer på något modellforum som gör allt för lite pengar till någon sko och dessutom kanske vill ha erfarenhet.
Rätt omöjligt projekt detta men vafaan, jag har haft projekt som gått åt helvete tidigare. Men utan försök vet man inte om något ska gå eller ej.

Haha, förvånand, trodde folk skulle klaga på mitt projekt med tanke på udda bil men alla har väl läst att det är en kul grej så...

Senast redigerat av EmilHammarlund (9 december 2010)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
9 december 2010 · 3 404 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

RoberthR skrev:
Kolla med några bekanta om det finns nått intresse av det du ska göra och förklara att du är ny på det området och behöver bra bilder till ett portfolio och att du vill betala så lite "inget alls" som möjligt. Glöm alla glamour och dyra fotomodeller som tar 7000kr för 1timmas plåtning då du har endast har en pocketkamera. Många photoshoots med modeller är riggade och arrangerade i minsta detalj med dyra kameror på uppemot 50-100 tusen kronor.
PM om du vill ha mer info...
/Jobbar som fotograf

Jag har inga bekante med det rätta modellutseendet. lol
Tack för informationen, intressant. Jag hade faktiskt räknat ut att de "bästa" modellerna och även halvbra kostar en hel del.
Jag får som sagt försöka hitta någon som är vettig på kamera och har en duglig sådan. Och så får jag försöka hitta några 2? desperata oerfarna tjejer på något modellforum som gör allt för lite pengar till någon sko och dessutom kanske vill ha erfarenhet.
Rätt omöjligt projekt detta men vafaan, jag har haft projekt som gått åt helvete tidigare. Men utan försök vet man inte om något ska gå eller ej.

Haha, förvånand, trodde folk skulle klaga på mitt projekt med tanke på udda bil men alla har väl läst att det är en kul grej så...

Jösses, photoshop heter det tongue

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
RoberthR
9 december 2010 · 345 Inlägg

Du får tänka "estetiskt". I sånna lägen spelar det faktiskt ingen roll vad det är för typ av bil. Visserligen så får man en annan typ av bild om man har en lambo, men lite retro känsla med en volvo 244 som du äger. Lägg lite skön retusch och ha en grym bakrund så ska du se att det går bra även utan brudarna.

Supra Club Sweden
Nitrometanskada Gött mos
9 december 2010 · 1 096 Inlägg

Mitt förslag, fråga dig själv.. har jag några fotointresserade vänner? Fråga dem isåfall om de vill ta lite bilder. Har jag några vänner som jobbar på att få till en modellkarriär?
Om du inte har det så om du har facebook, använd den till att fråga efter detta.. kanske någon som känner ena eller de andra.

Ett billigt sätt, både fotografen och modellen vill kanske ha bilder till sina portfolion, en win-win situation för alla.

Mvh

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Navkapsel
9 december 2010 · 4 637 Inlägg

TenZer skrev:
Jösses, photoshop heter det tongue

Hatar Photoshop, inget kul att ha sådana bilder och dessutom vet man inte vad som är äkta längre. Och lyckade foton och foton i studio är inte kul längre då folk kan tro att det är fusk.
Säkert kul att leka med dock men inget för mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang