Hej jag är relativt ny på det här med att trimma bilar. Men jag har en Volvo 240 1987 års moddel som jag håller på att greja lite med och nu undrar jag hur man sätter i en turbo på en sådan bil och även om detta är ett för svårt projekt för en nybörjare? Om detta nu skulle funka så undrar jag även vart man kan få tag på en bra turbo +tillbehör och vilken sort man ska ha? Det ska hellst inte kossta för mycket. Skulle även vara bra om någon förklarade grunderna hur det går till. Jag undrar även om det finns några bra trimmdelar man kan köpa till den för att få ut lite mer kraft. ( Även här vill jag inte spendera förmycket pengar).
Det skulle man ju kunna göra men jag hade tänkt mig en liten utaning och samtidigt som jag gör det så lär jag mig ju säkert en massa och kunskap är alldrig fel.
Det skulle man ju kunna göra men jag hade tänkt mig en liten utaning och samtidigt som jag gör det så lär jag mig ju säkert en massa och kunskap är alldrig fel.
Du rekomenderas nog inte att kränga på en turbo med tanke på att de kommer kosta. För de andra så ska du anpassa styrsystem osv. Det blir hyfsat dyrt och de krävs en nypa kunskap för att fixa de, om du nu inte har nån som kan hjälpa dig.