7166
Sök

Normal kostnad lackering ögonlock?

Skaune
14 december 2010
Trådstartare
Blev nyfiken på vad ni anser är ett normaltpris för att lacka en ögonlock i vanlig svart lack?

595 Inlägg
14 december 2010
Jätte simpelt å lacka hemma dock? Men mellan 500 - 1000 kr skulle jag nog tippa
Senast redigerat av eacan (14 december 2010)

st200_timpa
14 december 2010
Trådstartare
faan ögonlock fixa man väl själv va? ......är så liten yta att "sprayburk" med billack duger gott å väl.
sen dra över med hagmans klarlack"...

ja lacka både vinge å cornersplitter på en bil jag hade förut...
Senast redigerat av st200_timpa (14 december 2010)

Skaune
14 december 2010
Trådstartare
eacan skrev:
Jätte simpelt å lacka hemma dock? Men mellan 500 - 1000 kr skulle jag nog tippa

ja de var oxå tanken att jag skulle göra, men vart nyfiken på vad man får betala om man lämmnar bort det.
1000 spänn e ju sjukt för en vanlig solid svart. ja jag vet de e jobbet med o blanda osv, men ändå!

Skaune
14 december 2010
Trådstartare
st200_timpa skrev:
faan ögonlock fixa man väl själv va? ......är så liten yta att "sprayburk" med billack duger gott å väl.
sen dra över med hagans klarlack"...

Har en vinge på g som jag ev tänkte lacka själv, men sist jag skulle lacka hemma, delarna i motorutrymmet, så pajja burkjäveln ocjh jag fick rinnigar, så jag måste göra om de oxå! Samt den där avskärmningen! Hagans klarlack, e de den bästa då?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 december 2010
600-800kr är väl normalt för det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
14 december 2010
ja du vad kostar igentligen en burk med primer och en burk spraylack nu för tiden ?

annars går det nog på 1200 kr det gjorde det iaf för mina gamla ..

Inspiration comes standard

595 Inlägg
14 december 2010
Det är ju "Start" avgifter på lackerare som är dyr. Det lönar ju sig att lacka massor på en gång isf.. smile

595 Inlägg
14 december 2010
Axor skrev:
st200_timpa skrev:
sen dra över med hagans klarlack"...

Har en vinge på g som jag ev tänkte lacka själv, men sist jag skulle lacka hemma, delarna i motorutrymmet, så pajja burkjäveln ocjh jag fick rinnigar, så jag måste göra om de oxå! Samt den där avskärmningen! Hagans klarlack, e de den bästa då?

Jag tycker personligen tycker jag Corrostabils klarlack är bäst. Ställbart munstycke osv, riktigt bra!

Edit : (På burk alltså!)
Senast redigerat av eacan (14 december 2010)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
14 december 2010
skulle inte betala en krona mer än 500 för lackering av ögonlock. Tar 2 minuter max att slipa, 10 sekunder att lacka & en stund i "ugnen" tyckte 500 kr för att slipa & lacka hela våran grill var ok pris.

Sök