1943
Sök

Vilket slutsteg till DD LE312?

Dope MF
213 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
Tackar för svaret.

Dock kör jag på mitt Spectron steg fortfarande.. Spelar mycket bättre nu då basen mjuknat lite till smile Det får duga ett tag nu.

Mycket att laga på bilen innan besiktningen nu och har ingen fet inkomst.. Får prioritera annat än ljud ett tag nu..

3 466 Inlägg
26 januari 2011
dbjanoz skrev:
Med risken för Forum polisen att denna tråd är från förra året tar jag på mig risken och svarar på denna tråd. lol

DDLE312 lådan med DD512 basen är precis som de andra säger här väldigt lättdriven. Du väljer med fördel 2-kanal steg eftersom de oftast lämnar mer vid 4ohm än monoblock.

Enligt DDs egen hemsida så har basen i LE312 70oz magnet och effekttålighet på 250wrms och 0512 har 90oz och 300wrms..

LE står ju just för LoadedEnclosure312. Hade de varit en 0512 i den så borde den ju heta LE512..?

Men de visste du såklart eftersom du säljer dom..

För övrigt är DLS CA23-stegen helt underbara till dessa lådorna!
Senast redigerat av M_icke_ (26 januari 2011)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Team dBakuten
3 453 Inlägg
26 januari 2011
M_icke_ skrev:
dbjanoz skrev:
Med risken för Forum polisen att denna tråd är från förra året tar jag på mig risken och svarar på denna tråd. lol

DDLE312 lådan med DD512 basen är precis som de andra säger här väldigt lättdriven. Du väljer med fördel 2-kanal steg eftersom de oftast lämnar mer vid 4ohm än monoblock.

Enligt DDs egen hemsida så har basen i LE312 70oz magnet och effekttålighet på 250wrms och 0512 har 90oz och 300wrms..

LE står ju just för LoadedEnclosure312. Hade de varit en 0512 i den så borde den ju heta LE512..?

Just precis.. det är inte en 0512 i den lådan.. men inte för att den är kass på något vis dock.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

3 466 Inlägg
26 januari 2011
Tokken skrev:
M_icke_ skrev:
dbjanoz skrev:

Just precis.. det är inte en 0512 i den lådan.. men inte för att den är kass på något vis dock.

Nej jag tycker att dom låter grymt bra! wink

302 Inlägg
26 januari 2011
Ska försöka rätta er lite här.
Basarna som sitter i LE lådorna är 300-serien. 300 serien går inte att köpa lös, utan endast i just LE lådorna.
Dagens 300-serie är äldre 500-series basar.. Där av heter basarna idag 3512e / 500b osv.. A, B, C.. ni fattar.

Om du har spelat in basen länge, men ändå tycker att den spelar dåligt så tycker jag att det är bättre att gå upp i bas. Titta på 05 / 15 serien från DD. Dessa passar direkt i din nuvarande låda.
Senast redigerat av xciso (26 januari 2011)

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

3 466 Inlägg
26 januari 2011
xciso skrev:
Ska försöka rätta er lite här.
Basarna som sitter i LE lådorna är 300-serien. 300 serien går inte att köpa lös, utan endast i just LE lådorna.
Dagens 300-serie är äldre 500-series basar..

Om du har spelat in basen länge, men ändå tycker att den spelar dåligt så tycker jag att det är bättre att gå upp i bas. Titta på 05 / 15 serien från DD. Dessa passar direkt i din nuvarande låda.

Känns som de va de jag precis skrev..wink

Dope MF
213 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Ok smile tackar för den matnyttiga informationen..

Har även märk att det spelar bättre i bilen med lådor där bas + port sitter riktade mot bakluckan, har lite planer på att testa bygga en ny låda framöver där porten sitter riktad mot bakluckan.. Men jag vet inte riktigt..

Skall även testa min baslåda i en kompis bil, låter det bättre så är det nog mitt steg eller annat som strular..

Men har även märkt att det kan ta runt 15 - 20 min innan basen är tillräckligt uppvärmd och spelar som den ska. Detta tycker jag är mycket märkligt. Men det blir en STOR skillnad på basljudet när man spelat en kvart ungefär.. Det spelar ingen roll om det är -10 ute som nu, eller om det är +3..

Ström finns det tillräckligt, bra kablar och bra jordpunkter..

Sista alternativen kan ju vara att jag hade för höga förväntningar på lådan eller att jag har blivit basskadad och vill ha mer ? hehe..

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 januari 2011
Gnomen skrev:
Ok smile tackar för den matnyttiga informationen..

Har även märk att det spelar bättre i bilen med lådor där bas + port sitter riktade mot bakluckan, har lite planer på att testa bygga en ny låda framöver där porten sitter riktad mot bakluckan.. Men jag vet inte riktigt..

Skall även testa min baslåda i en kompis bil, låter det bättre så är det nog mitt steg eller annat som strular..

Men har även märkt att det kan ta runt 15 - 20 min innan basen är tillräckligt uppvärmd och spelar som den ska. Detta tycker jag är mycket märkligt. Men det blir en STOR skillnad på basljudet när man spelat en kvart ungefär.. Det spelar ingen roll om det är -10 ute som nu, eller om det är +3..

Ström finns det tillräckligt, bra kablar och bra jordpunkter..

Sista alternativen kan ju vara att jag hade för höga förväntningar på lådan eller att jag har blivit basskadad och vill ha mer ? hehe..

Det är oftast steget som inte levererar som det ska.. måste ha temperatur för att kunna leverera ett behagligt ljud.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Dope MF
213 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Okej ! Så det ligger till alltså.. Då vet jag det med smile

1 785 Inlägg
27 januari 2011
M_icke_ skrev:
dbjanoz skrev:

Fel av mig givetvis är det så.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök