Bas åt vilket håll?

Exez
22 december 2010 · 503 Inlägg

tjenare big_smile
jag har en gas alpa 1225x bas i en 30 liters sluten låda och driver det med lightning bolt audio 4 kanals steg och jag funderar på vilket håll man ska vinkla basen för det ska spela bäst i en golf 2a?
mot ryggen på passagerarsätet mot bagageluckan eller uppåt?`
någon som vet?
sen om någon vet vad ett lightnichbols 4 kanalsteg ligger på för effekt ?

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
SportPilot Ubåtsingenjör
22 december 2010 · 7 232 Inlägg

vad jag har lyckats läsa mig till så ska den vinklas bakåt mot bagageluckan eller uppåt, kan spela något högre vinklad uppåt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
XAnderssonX
22 december 2010 · 2 Inlägg

bara o testa ditt smäck!!!! tongue

Dodge Ram 2500 SLT Cummins "Cummins" (2004)
Cyklop
22 december 2010 · 1 277 Inlägg

i småbilar kan jag rekomendera mot bakluckan, har två fr tolvor i en liten starlet som e riktade mog luckan, jävligt fint tryck faktiskt

Exez
22 december 2010 · 503 Inlägg

okej för tycker det krämar på för lite och nu står det riktat mot bagageluckan big_smile
men ska testa lite så får vi se

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
stRaend
22 december 2010 ·

Du kan nog vinkla den allt från rakt upp till rakt bak. Spelar nog mindre betydelse. Om du vill ha mer tryck så skulle iallafall jag byt steg till ett monoblock.

infront_off
22 december 2010 · 21 Inlägg

tror på bakåt dock skulle en portad låda med rätt litrar vara optimalt big_smile

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
Cyklop
22 december 2010 · 1 277 Inlägg

portad låda är ett stort plus ja, ja monoblock e optimalt men e steget bryggat så funkar det helt okej iaf

YoY0 SRS
22 december 2010 · 168 Inlägg

Vinklat bakot är bäst.

Volkswagen Golf 1,6 "Den lilla Golfen" (2002)
Exez
22 december 2010 · 503 Inlägg

okej ska ut och testa lite sen big_smile
så vi får se big_smile men fick en anvisning att det skulle vara en 30 liters sluten låda så byggde det big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 december 2010 · 8 744 Inlägg

cykelpump skrev:
portad låda är ett stort plus ja, ja monoblock e optimalt men e steget bryggat så funkar det helt okej iaf

Men portat till en GAS Alpha bas? Njae, inte om man ska lyssna på musik med den.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Exez
22 december 2010 · 503 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

cykelpump skrev:
portad låda är ett stort plus ja, ja monoblock e optimalt men e steget bryggat så funkar det helt okej iaf

Men portat till en GAS Alpha bas? Njae, inte om man ska lyssna på musik med den.

presis som den andra persen sa yikes big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 december 2010 · 8 744 Inlägg

Ja slutet är det som gäller till dom basarna. smile 30L låter alldeles lagom.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Exez
22 december 2010 · 503 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Ja slutet är det som gäller till dom basarna. smile 30L låter alldeles lagom.

ja men vill ha 2 eller 3 till big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
stRaend
22 december 2010 ·

då blir det några fler liter bara wink

Exez
22 december 2010 · 503 Inlägg

stRaend skrev:
då blir det några fler liter bara wink

ja jag vet
men vill ha 4 st som ligger uppåt big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
stRaend
22 december 2010 ·

120liter, bakom baksätet i din golf 2'a? + slutsteg och batteri antar jag? kan bli ganska så tajt...

Exez
22 december 2010 · 503 Inlägg

stRaend skrev:
120liter, bakom baksätet i din golf 2'a? + slutsteg och batteri antar jag? kan bli ganska så tajt...

ja men tajt är nice big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
stRaend
22 december 2010 ·

Exez skrev:

stRaend skrev:
120liter, bakom baksätet i din golf 2'a? + slutsteg och batteri antar jag? kan bli ganska så tajt...

ja men tajt är nice big_smile

fast deklart, det beror på hur du bygger lådan. om du bygger från baksätets översta kant ner till bagagets kant så kan man nog plocka ut ca 210-220liter om du nu inte formgjuter efter chassit utan bygger allt i spån/mdf. Låter mycket men det är inte så mycket när man väl börjar bygga smile stegen tar upp en bra plats + batterier sen på det med. Men lycka till ! tongue

Exez
22 december 2010 · 503 Inlägg

stRaend skrev:

Exez skrev:

stRaend skrev:
120liter, bakom baksätet i din golf 2'a? + slutsteg och batteri antar jag? kan bli ganska så tajt...

ja men tajt är nice big_smile

fast deklart, det beror på hur du bygger lådan. om du bygger från baksätets översta kant ner till bagagets kant så kan man nog plocka ut ca 210-220liter om du nu inte formgjuter efter chassit utan bygger allt i spån/mdf. Låter mycket men det är inte så mycket när man väl börjar bygga smile stegen tar upp en bra plats + batterier sen på det med. Men lycka till ! tongue

men tänkte att jag skulle bygga från hatthyllan och neråt big_smile
sen i hela bagagen big_smile
sen en 2 steg till det och 2 batterier?
låter det bra?
för ville ha bassarna uppåt så det blinkar blått uppåt och det blir som en hatthylla

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang