Vad tycker ni om julafton?

WoozyDozz
24 december 2010 · 918 Inlägg

Julen var roligare förr...

martinn
24 december 2010 · 2 624 Inlägg

WoozyDozz skrev:
Julen var roligare förr...

word hmm

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Haziza87
24 december 2010 · 239 Inlägg

Roligare förr såklart, men det kanske känns bättre när har ett par ynglingar hemma som uppskattar det.

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
Niklas1987 NO
24 december 2010 · 2 182 Inlägg

Tycker det är jäkligt trevligt, räcker med en klapp och god julmat, sen att träffa lite släkt och snacka skit är alltid trevligt.

Och när man har 3 bröder och föräldrar så blire det iallfall 4 klappar

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
FreddeLi Studerande maskiningenjör
24 december 2010 · 1 903 Inlägg

Jag får nog säga att jag gillar julen. umgås med familj, släkt och vänner smile
och självklart julmaten och diverse drycker som hör därtill wink

Det negativa med julen är dock att det blir så rörigt när man är mycket folk, och jag blir lätt stressad och sen är hela kvällen förstörd för att man jagat upp sig som fan innan firandet ens börjat tongue

men som skrivits innan i tråden, så är nog det bästa att se hur barnen reagerar när tomten kliver in med säcken full big_smile inte mkt som slår det alltså tongue

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Glader9991
25 december 2010 · 956 Inlägg

Gillar med julen.
1000 gånger bättre än värdelösa nyårsafton.

Woojen
25 december 2010 · 1 101 Inlägg

Tycker julen är trevlig men fan vad trött man är på all mat... Tycker om allt som står på ett julbord men alla dessa goda saker blir äckliga när man blandar de... Sen så lyckas man alltid äta ett gäng för många julbord innan själva julafton så man har ju tröttnat på maten innan jul sad

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
FoXoN
25 december 2010 · 502 Inlägg

När man var ung så var Julafton väldigt speecill... Men nu är det helt annorlunda... huvudsaken man får trevligt sällskap och god mat så är jag nöjd. Men nån julklapp skadar ju aldrig. xD

Martin 9-3 Fisketokig
25 december 2010 · 2 997 Inlägg

Hade folk kunnat uppskattat det viktiga så hade det varit bättre.

En God Jul i verkar mest innebära inköp av en fet TV, ett par mobiler, espressomaskin, iPad eller dyl, TV-spel, presentkort för tusenlappar och helst av allt ska man ha krediter på allt till nästa jul om det ska uppskattas riktigt mycket...

Själv skiter vi helt i julklappar, slipper stressen och bara äter lite godare med nära och kära och tar det lugnt...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Bjork OEM <3
25 december 2010 · 6 957 Inlägg

Själv gillar jag julen, gött med lugn och ro, träffa släkten, ledighet.
Allt vad klappar heter är en bonus, men sjukt kul å se syrrans ungar rocka loss
bland klapparna big_smile

Ikväll är det partyyyy big_smile Julen blir vad man gör den till!

OEM <3
alain www.bimmerpower.org
28 december 2010 · 3 995 Inlägg

Julafton i sig själv är trevligt men det som är jobbigt är när det redan börja med julreklam i slutet av september och julskyltning i mitten av oktober, det är alldeles för tidigt då är man redan trött i börja av december.
Det är bara försäljning biznes utan känsla tycker jag, rätta till mig om jag har fel.
De skulle göra som andra länder, reklam och julskyltning förbud innan 1a december då skulle man återfå julkänslan.
Nu är vi snart på januari och det dröjer inte länge till med påskprylar i affärer, Usch!
Det som är bra med Jul är att man vet att man går mot ljusare tider och att förhoppningsvis är det snart våren då kan man snart tänka förbereda bilar.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Nitrometanskada Gött mos
28 december 2010 · 1 096 Inlägg

Till alla som gnäller: Det blir vad man gör det till

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Navkapsel
28 december 2010 · 4 637 Inlägg

God mat och lite julklappar. smile Gillar julen.

Sedan kan ju all julmusik dra åt helvete. Iaf i affärerna. Om det nu inte är Lasse Stefanz.

D_MAN ?
28 december 2010 · 1 038 Inlägg

Julen är väl blande de bästa som händer varje år förutom påsk och midsommar, man träffar familjen och vänner och äter massa god mat och dricker en massa god whiskey och har roligt ihop samt att man får ta ledigt.

big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
WoozyDozz
28 december 2010 · 918 Inlägg

martinn skrev:

WoozyDozz skrev:
Julen var roligare förr...

word hmm

Speciellt när Arne Weise var programledare!

DalleRacing
29 december 2010 · 1 738 Inlägg

Pga denna dag missade jag en dag i garaget sad Usch..........

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
VLN denkz
29 december 2010 · 323 Inlägg

Jul var kul förr. I år åt jag på grekisk restaurang på julafton. Så jag firade alltså inte ens jul smile. Det var faktiskt skönt. Men nu har man blivit farbror och då kan julen bli kul på nytt. Jag anser att julen är för barnen. Att få se lille brorsonen lysa av glädje för att det är jul om ett par år så blir det nog kul igen.

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Madhouse
29 december 2010 · 1 079 Inlägg

Julen var rolig som barn, nu finns ingen julstämning alls, bara allmän köphysteri, julmusik på köpcentrum kan få en att vända i dörren och åka hem. speciellt när man ser en bild på christer sjögren på någon reklam för nån julskiva brrrrrr. nä tacka vet jag en skinkmacka hemma i lugn och ro, eller svänga förbi garaget och drömma sig till sommaren när man får ut pärlan. Har inga problem med kylan, föredrar 30graders kyla framför salt och slask, det är något som kan få mig på riktigt dåligt humör.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
WoozyDozz
29 december 2010 · 918 Inlägg

Madhouse skrev:
Julen var rolig som barn, nu finns ingen julstämning alls, bara allmän köphysteri, julmusik på köpcentrum kan få en att vända i dörren och åka hem. speciellt när man ser en bild på christer sjögren på någon reklam för nån julskiva brrrrrr. nä tacka vet jag en skinkmacka hemma i lugn och ro, eller svänga förbi garaget och drömma sig till sommaren när man får ut pärlan. Har inga problem med kylan, föredrar 30graders kyla framför salt och slask, det är något som kan få mig på riktigt dåligt humör.

Var väldigt roligt med julen när man var barn, sitta framför tvn och kolla på Arne Weise eller längta väldigt mycket tills man fick öppna julklapparna och se vad det var.

Nu känns det ju kul att få se ungarna glada när dom öppnar klapparna och blir glada vad dom får. Ända saken som jag gillar med julen nu är att släkten är samlad vid bordet och äter, skrattar eller tar sig en liten stänkare till korvarna eller köttbullarna. roll

Senast redigerat av WoozyDozz (29 december 2010)

Sushikocken Sleeper
30 december 2010 · 3 084 Inlägg

Ja i år har vi börjat avveckla julen hemma, vi började med att skrota julklapparna. Onödigt slöseri med pengar sedan tar det bara en massa tid. Sen får man ju oftast sånt man inte behöver ändå. Så ett steg påväg.
Nästa år får man skrota det vidriga julkäket... visst en skinka och gravlax kan man väl ha på mackan, hotdogs och mamma scan känns ju jävligt budget tongue (nu fick man iofs riktiga köttbullar men ändå). Blir nog Asia thai palace nästa år smile

Och det värsta är ju att det bara går skit i repris på tv:n oavsett kanal (gör det ju ändå) men julen är extra hemsk.
Less att sett "kan du vissla johanna" och kalle anka för 500.50.11:e gången. Arne weise är ju inte ens med i Kalle anka längre så då är det ju ingen tradition längre ens. Kan dem lika gärna skrota hela konceptet och börja på ett nytt.

Senast redigerat av Sushikocken (30 december 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang