4015
Sök

Behöver hjälp med en Samsung LED BX2431 monitor.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
Det är så att jag fick en sån monitor av min tjej i julklapp men jag får inte upplösningen att stämma så bra, pixlarna syns allt för väl i startmenyn och ikoner, sen fick jag en svart ram runt bilden på skärmen när jag ställde upp upplösningen till 1920x1080p som skärmen är skalad för, mitt grafik kort är en ATI Radeon HD 4600 series, och jag har uppdaterad drivrutinerna för kortet, jag är inte så grym på detta, jag suger på datorer .. bilar är ju min grej haha, nån som har tips ??

Tacksam för hjälp !
Senast redigerat av 770_EVOLVE (25 december 2010)

Mvh S.Österdahl

10 Inlägg
25 december 2010
testa byta hertzen??
kör du med HDMI, dvi, vga kabel?
testa byta upplösning eller kabel, t.ex. om du kör med HDMI så byt till vga, eller tvärtom.

mvh// Ted

GREASEMONKEY
822 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
Har testat från vga till hdmi utan skillnad faktiskt hmm hertzen låg på 60 tror jag och det var max, ska man sänka det ?

Har kommit fram till efter lite inställningar att det är bara startmeyn som är enormt pixlig .. ??

Mvh S.Österdahl

10 Inlägg
25 december 2010
kolla om det finns en "automatisk justering" knapp på skärmen, tryck isåfall på den.
sen kan du ju gå in på inställningarna på skärmen och kolla om det finns någon konstig inställning som är fel, vet inte riktigt hur det funkar på monitorer men på tv så kan det hjälpa, kolla om det går att ändra något med pixel inställningar.
Kan funka.

mvh//Ted

Sök