Köpråd: Vars hittar jag insynsskydd till volvo 745-91

Rille_Pille Tyskstuk
28 december 2010 · 466 Inlägg

Hej behöver ett insynsskydd så man vågar ha lite grejer i bagageutrymmet. Det är alltså en rollo som man drar över bagageutrymmet jag letar efter.

Det är alltså en 740 med 940 karossen.

Volvo vill ha 3100kr och det tänker jag inte betala.

Finns det något slags universalskydd som passar bra?


Tacksam för tips!

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
28 december 2010 · 1 004 Inlägg

Kanske finns på skroten?
Annars har ju Volvo egna skrotar, Demia heter dom, finns iaf en i Ludvika och Jönköping..

Men tänk på att det finns personer som blir `nyfikna på vad som finns under rollo`n åxå..`
så det finns ju en nackdel med den ..

"My drinkingteam has a racingproblem"
Rille_Pille Tyskstuk
28 december 2010 · 466 Inlägg

kastintegrusivevhus skrev:
Kanske finns på skroten?
Annars har ju Volvo egna skrotar, Demia heter dom, finns iaf en i Ludvika och Jönköping..

Men tänk på att det finns personer som blir `nyfikna på vad som finns under rollo`n åxå..`
så det finns ju en nackdel med den ..

Är det så? fan kanske skulle slå de en signal!

Hehe jovisst är det ju så, men jag vill ändå kunna ha verktygslådan och bensindunken skyddad för allmänheten:)

Men visst borde det väl finnas någon universalrollo?

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
28 december 2010 · 1 004 Inlägg

Universal vet jag inte, då de flesta kombi`s har olika bredd osv,
Men hör med Demia dom kan ju ha, alt den lokala bilskroten.
Klart värt ett försök!

"My drinkingteam has a racingproblem"
Rille_Pille Tyskstuk
28 december 2010 · 466 Inlägg

Försökt leta på laga.se men hittar fan inget, ska ringa Demia och höra!

Sketstopp24v STREETRACER
28 december 2010 · 892 Inlägg

är det inte bara bättre att tona rutorna skit-mörka?  en rollo gör det juh intressant att se vad som finns under oxå som sagt...  annars är juh kombon grymt larm,extremt mörkt tonade rutor o en hel försäkring att rekommendera wink

Bmc Crew
Slash Saabifierad
28 december 2010 · 2 023 Inlägg

Vad exakt innebär det för förändringar om din 740 har en 940-kaross?

Hur som haver, kollat på skrotar? funderat på att tona dina rutor? om inte toning med film är så intressant kanske den kritiserade solarplexus kan vara ett alternativ då den ändå ska sitta på rutor som ej kan vevas ner?

Senast redigerat av Slash (28 december 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Rille_Pille Tyskstuk
28 december 2010 · 466 Inlägg

Slash skrev:
Vad exakt innebär det för förändringar om din 740 har en 940-kaross?

Hur som haver, kollat på skrotar? funderat på att tona dina rutor? om inte toning med film är så intressant kanske den kritiserade solarplexus kan vara ett alternativ då den ändå ska sitta på rutor som ej kan vevas ner?

Vet faktiskt inte, men när jag pratade med Volvo så frågade jag först efter en till 745 men det fanns inte, men då när jag sa att jag har en 91as med nya karossen så fanns det minnsann, så någon skillnad ska det väl vara?

Solarplexus har jag faktiskt övervägt, kanske får bli det så småningom, just nu kör jag med ett lakan, hehe

Tycker ändå det är skumt att det inte finns något slags universal på typ biltema/Jula, borde finnas efterfrågan på det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang