Tappat luckan på sidokjolen saab 93 aero, vad göra?

defuncta
29 december 2010 · 196 Inlägg

Upptäckte idag när jag skulle skrapa rutorna att en luckan för domkragften på sidokjolen var borta sad . Detta ser förjävligt ut för övrigt.

Nu är min fråga hur ska jag gå till väga?
Kan man köpa ny lucka och spray färga luckan själv eller måste man lämna in dem för lackering?

mvh Defuncta

Senast redigerat av defuncta (29 december 2010)

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Lincoln Trucker
29 december 2010 · 234 Inlägg

defuncta skrev:
Kan man köpa ny lucka och spray färga luckan själv

Du svarade på din egna fråga där.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
defuncta
29 december 2010 · 196 Inlägg

Lincoln skrev:

defuncta skrev:
Kan man köpa ny lucka och spray färga luckan själv

Du svarade på din egna fråga där.

Okay har någon en beskrivning hur jag ska spraya luckorna, och var man kan beställa sådana? Jag kan inget om färg och lackering....

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Henrik-N
29 december 2010 · 450 Inlägg

på saab kanske? saab har nog färg till bilen din också.

Emil_sb
29 december 2010 · 210 Inlägg

Du hittar nog allt på Bilopalen ska du se..
Undrar vad folk skulle ta sig till utan internet i dagens läge?

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
b0nd3n
29 december 2010 · 1 944 Inlägg

defuncta skrev:
Upptäckte idag när jag skulle skrapa rutorna att en luckan för domkragften på sidokjolen var borta sad . Detta ser förjävligt ut för övrigt.

Nu är min fråga hur ska jag gå till väga?
Kan man köpa ny lucka och spray färga luckan själv eller måste man lämna in dem för lackering?

mvh Defuncta

Far till din lokala saab-reservdels-handlare och beställ en ny lucka, fråga samtidigt om färg, har dem inte färg kan dem säkert tipsa om vart det finns att köpa..

sedan när du får luckan, slipa ner den med ett fint slippapper, (finkorningt) , sen lackar du tunna lager, lacka ett lager, låt torka en stund, lacka ett till lager, låt torka, lacka igen.. låt det sedan torka ett dygn innan du monterar luckan på sidokjolen !

Lycka till

mvh
Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Andromeda Rumpmas
29 december 2010 · 3 860 Inlägg

Dom kostar tyvärr ~650 kr styck(!) olackade på Saab för några jäkla plastbitar. Lackera kan man göra med sprayburk, liksom ingen idé att be någon slänga in en liten plastbit i en lackbox.

När man tvättar bilen bör man ta loss dom så att man får bort modd som samlas bakom då moddkokorna annars kan växa och "trycka bort" luckorna.

Det kan ju även vara någon som stulit den. De är ju rätt så stöldbegärliga eftersom de är så orimligt dyra så någon som tappat en lucka kanske hellre "lånar" från en annan bil.

Snygga bilder! smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
defuncta
29 december 2010 · 196 Inlägg

b0nd3n skrev:

defuncta skrev:
Upptäckte idag när jag skulle skrapa rutorna att en luckan för domkragften på sidokjolen var borta sad . Detta ser förjävligt ut för övrigt.

Nu är min fråga hur ska jag gå till väga?
Kan man köpa ny lucka och spray färga luckan själv eller måste man lämna in dem för lackering?

mvh Defuncta

Far till din lokala saab-reservdels-handlare och beställ en ny lucka, fråga samtidigt om färg, har dem inte färg kan dem säkert tipsa om vart det finns att köpa..

sedan när du får luckan, slipa ner den med ett fint slippapper, (finkorningt) , sen lackar du tunna lager, lacka ett lager, låt torka en stund, lacka ett till lager, låt torka, lacka igen.. låt det sedan torka ett dygn innan du monterar luckan på sidokjolen !

Lycka till

mvh
Andreas

Tack då vet jag hur jag ska gå till väga..

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
defuncta
29 december 2010 · 196 Inlägg

Andromeda skrev:
Snygga bilder! smile

Tackar!, väntar nog till våren med att fixa luckan...

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang