2 kanals monstersteg eftersökes?!

M_icke_
30 december 2010 · 3 466 Inlägg

Eller så skaffar du ett DLS A3, klarar lätt att driva dina Hertz och är ett av dom mer välljudande stegen på marknaden. Klarar 0,75ohm per kanal.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
ChriZtoffer GAS democar 2018!
30 december 2010 · 8 744 Inlägg

Men frågan är om det är mer välljudande än Mosconi, jag är tveksam...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Lonefox Bad music kills good sound
31 december 2010 · 7 241 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Men frågan är om det är mer välljudande än Mosconi, jag är tveksam...

Med rätt kombination av komponenter så är det mer en fråga om tycke och smak wink
OAVSETT märken.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ChriZtoffer GAS democar 2018!
31 december 2010 · 8 744 Inlägg

Så sant så! smile Nu har ju jag (tyvärr) inte lyssnat på DLS A-serie men däremot på Mosconi AS och dom låter riktigt trevligt vill jag lova!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
M_icke_
31 december 2010 · 3 466 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Så sant så! smile Nu har ju jag (tyvärr) inte lyssnat på DLS A-serie men däremot på Mosconi AS och dom låter riktigt trevligt vill jag lova!

Jag har tyvärr inte hört Mosconis steg men jag har själv ett DLS A3. Spelar på helt galet bra och sinnesjukt välljudande..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
low_and_loud
31 december 2010 ·

M_icke_ skrev:

ChriZtoffer skrev:
Så sant så! smile Nu har ju jag (tyvärr) inte lyssnat på DLS A-serie men däremot på Mosconi AS och dom låter riktigt trevligt vill jag lova!

Jag har tyvärr inte hört Mosconis steg men jag har själv ett DLS A3. Spelar på helt galet bra och sinnesjukt välljudande..

har varit inne på dls a3 stegen då dom dessutom är jäkligt fina att titta på smile frågan är väl också hur mycket effekt man egentligen kan ge dom innan det blir totalt overkill, men för mycket effekt kan inte vara fel så det borde ju gå att köra på 2 st hertz hp 2 smile

dbakuten TEAM dBAkuten
31 december 2010 · 865 Inlägg

Audison LRx 1.1K är ett Klass A/B momoblock som lämnar minst 1100W i 1ohm som går att köra fullregister.

Kraftigare "2-kanal" steg med 2st sådana finns knappt att få tag på som samtidigt låter otroligt bra.

Problemet med för många 6.5" högtalare i en dörr blir att varje bas får för lite volym att jobba mot så midbasen blir inte så bra.

Jag hade kört max 4st 6.5" i varje dörr för bra midbas med mycket effekt.


MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
low_and_loud
31 december 2010 ·

dbakuten skrev:
Audison LRx 1.1K är ett Klass A/B momoblock som lämnar minst 1100W i 1ohm som går att köra fullregister.

Kraftigare "2-kanal" steg med 2st sådana finns knappt att få tag på som samtidigt låter otroligt bra.

Problemet med för många 6.5" högtalare i en dörr blir att varje bas får för lite volym att jobba mot så midbasen blir inte så bra.

Jag hade kört max 4st 6.5" i varje dörr för bra midbas med mycket effekt.


MVH//Björn

det var ju en trevlig prislapp på dessa steg=) ja det får nog bli bra med  4 i varje dörr då det är viktigt att det ska låta jäkligt bra ocksåsmile visst lockar det med ett overkill bygge men det är ingen vits att att trycka i en massa prylar om det inte låter nåt vidare. Men över 1000 w i varje dörr lär ju inte vara för lite smile

MartinF
31 december 2010 · 372 Inlägg

Tror mer på Mosconi stegen, annars kanske du kan hitta på ett rockfordfosgate t8002. Dessa ger skapligt med kräm.

bosabengt
31 december 2010 · 2 035 Inlägg
Biljudsveteran sen 1984!
M_icke_
31 december 2010 · 3 466 Inlägg

bosabengt skrev:
http://blekingebilradio.se/product.html/orion-hcca10002?category_id=182

Vet inte om detta steget är så bra om man har 4 kit då dom antingen kan kopplas i 1 eller 4ohm per kanal.
Då får man enbart ut 250w på 4 högtalare vilket är lite klent om man vill spela högt kan jag tycka..wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang