1499
Sök

Angående: Iskörning i Stockholm?

442 Inlägg
4 februari 2012
Plankpojk skrev:
Din dieselbmw fick ju smaka iaf smile Kul att se den IRL.

Första gången den användes på is, fungerade över förväntan! Totalt kördes den 11 mil på sjöisen. :-)

Tack för en kul dag!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
4 februari 2012
Super_motard skrev:
MiWi skrev:
Ryktas om att det finns is kring Vallentuna som är körbar?

Nej!

Maruchinu skrev:
MiWi skrev:

Lindholmen, körts där hela veckan.

Absolute inte!
köra = betala
Och om man inte har isdäck får man hålla sig i vassen!!!!!!

Vem ska jag betala till? Transportstyrelsen?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

31 Inlägg
4 februari 2012
Super_motard skrev:
wadde skrev:
Super_motard skrev:
MiWi skrev:

Nej!

Absolute inte!
köra = betala
Och om man inte har isdäck får man hålla sig i vassen!!!!!!

Och du är markägare ?
Gå å trolla i en annan tråd.

nejnej men det finns folk som lägger ner tid och ork med att ploga försöka hålla det under kontrollerade former så att man får köra där fiskeföreningen är redan missnöjda med hur det sköts tidigare år med nedskräpning osv.

Thats that

Nu ska du inte dra alla över en kam!
Du kan ju börja med att gnälla på alla dom som tog och tappade delar över banan...

Men övrigt så tack för första isdag för i år (min del) Var roligt och BMW gick helt klart bra! (saknade dock ordenkliga däck)

Vad är det för siffror som sitter vid sidan av vägen?
Jag anser att hastighetsskyltarna är dom blåa fyrkantiga...

144 Inlägg
4 februari 2012
Vart någonstans har folk börjat köra i sthlmstrakten?

1 147 Inlägg
good riddance... fuck you!
36 Inlägg
4 februari 2012
hobbyapan skrev:
Super_motard skrev:
wadde skrev:

Och du är markägare ?
Gå å trolla i en annan tråd.

nejnej men det finns folk som lägger ner tid och ork med att ploga försöka hålla det under kontrollerade former så att man får köra där fiskeföreningen är redan missnöjda med hur det sköts tidigare år med nedskräpning osv.

Thats that

Nu ska du inte dra alla över en kam!
Du kan ju börja med att gnälla på alla dom som tog och tappade delar över banan...

Men övrigt så tack för första isdag för i år (min del) Var roligt och BMW gick helt klart bra! (saknade dock ordenkliga däck)

Har jag inte gjort..
Tycker bara att det är fel och göra ett evenemang utan att fråga dom som gjort grundjobbet.
Jag menar det är väll ingen som bryr sig om dom åker ner där och kör som svin kastar ut snö på banan och skit runt omkring sig för dom blir ju inte lidandes av det.. då är det ju ganska bittert att kämpa och ploga när andra inte tar ansvar.
Alla är ju där för att ha det skoj och sköter man sig resulterar det ju i att man får va där längre.
Sen dom som sköte sig stor eloge till er.
Och tack till Mallle@   Sidepipe@ och Jerand@ med fler.

Mvh

186 Inlägg
4 februari 2012
aqulio skrev:
Ekerö

Där vi körde förra året har det inte riktigt fryst på än vad jag har hört, men än så länge så kör vi på ett annat ställe på Ekerö. smile Hade tänkt köra imorrn dom som är intresserade kan säga till så kan jag berätta vägen dit.

1 147 Inlägg
4 februari 2012
vet redan vart det är smile
men har ju ingen bil så kan ej komma smile

22 Inlägg
5 februari 2012
Finns det några plogade banor på ekerö ännu?

www.bombrepa.se
Sommarleksak: KTM 690 SMC
Vinterleksak: Volvo 245 Turbo Intercooler Megasquirt & Edis, Aussie Locker.

217 Inlägg
5 februari 2012
Var kan man köra? jag och min polare är jävligt sugna smile

Jävel
2 018 Inlägg
5 februari 2012
Bimmerman skrev:

Jag körde vid Lindholmen igår, gav 40 spänn i plogpeng o drog nåra varv. Ganska kul, men hade vart 100gånger roligare med isdäcken på..

You got to risk it, to get the biscuit :)

217 Inlägg
5 februari 2012
Plankpojk skrev:
Bimmerman skrev:

Jag körde vid Lindholmen igår, gav 40 spänn i plogpeng o drog nåra varv. Ganska kul, men hade vart 100gånger roligare med isdäcken på..

Får väl dra dit nån dag i veckan eller nästa helg, vart mer exakt är det? hittar inte där ute tongue

186 Inlägg
5 februari 2012
Christopher_ skrev:
Finns det några plogade banor på ekerö ännu?

Tror dessvärre att det inte finns någon plogad bana ännu hmm Dock så går det att köra vid svartsjö slott tror att det är lite plogat där iaf wink

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
5 februari 2012
Men suck.. Varför åker man på is UTAN piggdäck?? Det blir ju som badhuset utan badbrallor.. hahaha

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

2 624 Inlägg
5 februari 2012
Svana skrev:
Men suck.. Varför åker man på is UTAN piggdäck?? Det blir ju som badhuset utan badbrallor.. hahaha

För att alla kanske inte har det? wink går att åka med vanliga dubbdäck också men det är inte lika kul smile

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
5 februari 2012
Helt värdelöst.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

good riddance... fuck you!
36 Inlägg
5 februari 2012
martinn skrev:
Svana skrev:

För att alla kanske inte har det? wink går att åka med vanliga dubbdäck också men det är inte lika kul smile

Bara dumdristigt i min mening man kan inte bromsa om nåt händer och ligger bara ivägen för alla med spikdäck.

156 Inlägg
5 februari 2012
då får väll de som har spikdäck vejja då efter som de har så bra grepp wink

tjing

31 Inlägg
6 februari 2012
Super_motard skrev:
martinn skrev:
Svana skrev:

Bara dumdristigt i min mening man kan inte bromsa om nåt händer och ligger bara ivägen för alla med spikdäck.

Ivägen kan jag hålla med om i vissa fall.
Men dom med spikdäck har ju inte helt rätt i alla lägen och många som är ute på isen och kör bör enkelt lära sig att man inte kör om i kurvor eller när folk ligger och sladdar. Kan man bara ta och hålla sig i några få sekunder så kan man sedan köra om lungt... samma gäller dom som kör långsammare, ser man att det kommer folk som kör fortare fortsätt inte att sladda utan håll in till kanten och bromsa in lite så dom som kör fortare kan passera. (och vipps man får ett bättre flytt och mindre olyckor/risk för olyckor ute på isen...)

Vilka bor ute på ekerö och har isborr och ork att kolla isen mot helgen?

Vad är det för siffror som sitter vid sidan av vägen?
Jag anser att hastighetsskyltarna är dom blåa fyrkantiga...

449 Inlägg
6 februari 2012
Om det nu är så stort problem med att blanda isdäck och vanlig vinterdäck, varför inte bara köra 20min var så slipper ni allt tjafs?
Antingen får man hålla koll på tiden själv eller så är det bara att ha nån som går ut med en flagga när 20min har gått så får resten köra..
Svårare än så är det inte.
Så var det när Landracing anordnade i Norrtälje, fungerade klockrent!

Sök