Turbofråga Nissan 200sx S13

luuundh CLASSIFIED
1 januari 2011 · 646 Inlägg

Tjena!

Har köpt ett nytt grenrör till bilen men när jag skulle montera turbon på grenröret så tog det första röret från turbon i själva grenröret. Har hört talas om att man kan vrida kompressor-delen på turbon lite men vill helst höra med någon som har gjort det innan, så det blir rätt... smile Turbon är en original T25.

tack på förhand!

Selleen
1 januari 2011 · 360 Inlägg

Menar du olje inloppet? Fixa stålombundna slangar eller så kanske du kan vrida huset som du sa. Är det XS power grenrör eller vad är det för rör?

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
luuundh CLASSIFIED
1 januari 2011 · 646 Inlägg

Selleen skrev:
Menar du olje inloppet? Fixa stålombundna slangar eller så kanske du kan vrida huset som du sa. Är det XS power grenrör eller vad är det för rör?

Ja, det är ett Torque grenrör. Tror att det är ungefär samma som XS.. Ska fixa en bild så blir det kanske lättare att förstå smile

Selleen
1 januari 2011 · 360 Inlägg

Okej ja sådär tog mitt också i fast mycket mer, Jag löste det genom att svetsa om den där saken. Men du kan ju även vrida avgashuset lite smile

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
luuundh CLASSIFIED
1 januari 2011 · 646 Inlägg

Okej smile Vet du om man ska lossa några skruvar för att kunna vrida avgashuset? Har sett att det sitter en spännring till kompressor-delen, kanske samma konstruktion till avgashuset? smile

NIzmO Ollikkala Racing
2 januari 2011 · 1 724 Inlägg

Vrid inte avgashuset om du inte behöver!

Se till att oljereturen sitter så rakt ner som möjligt, sitter det redan rakt ner vrid bara kompressordelen, sitter det snett så vrider du tills returen pekar rakt ner och vrider sen kompressordelen så den går fritt.

Du kan behöva justera hålen (borra upp dom eller göra dom ovala) till wastegate klockan lite så stången inte går för snett.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
luuundh CLASSIFIED
2 januari 2011 · 646 Inlägg

Tack för alla svar! Det löste sig smile Lossade spännringen lite och knackade försiktigt på kompressor-delen med gummihammare så gick röret fritt. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang