4916
Sök

VW Golf 3 omkodning av nyckel..

mulle mek
679 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
tjena har en golf 3:a kombi som funkade fint , men sen när vi skulle starta igen så gick motorn bara runt utan att den starta, får varken soppa lr gnista. prövat med startgas osv. händer ingenting.

Tror att det är startspärren som krånglar, min fråga är då hur man omkodar nycklarna ?

någon som vet exakt steg för steg hur det går till ?  snabba svar tack.

Gasar tills det Rasar !!!

249 Inlägg
2 januari 2011
Omkoda nycklar kan du väl inte göra hemma utan t.ex VCDS och annars får man gå till servicen o fixa de. Och för att cynka om den står det väl i manualen.

- Är bilen låst, lås upp med nyckeln i förardörren.

- Tryck på fjärrmanövreringens upplåsningsknapp.

- Stick in nyckeln i tändningslåset och slå på tändningen.

- Stäng av tändningen igen och dra ut nyckeln.

- Tryck på upplåsningsknappen respektive låsknappen.

Inte säkert om detta funkar, men kolla manualen
Senast redigerat av nakti (2 januari 2011)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
2 januari 2011
carguard? sätt nyckeln i tändlåset. vrid på och av ca. 3 gånger tills larmet blinkar fort. tryck på upplåsningsknappen. slocknar? starta bilen. bytt sen batteri och gör om denna procedur

-den satt som en fläskläpp-

mulle mek
679 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
husmus skrev:
carguard? sätt nyckeln i tändlåset. vrid på och av ca. 3 gånger tills larmet blinkar fort. tryck på upplåsningsknappen. slocknar? starta bilen. bytt sen batteri och gör om denna procedur

jag har kopplat bort larmet, larmet strula förut så vi koppla ur det och bilen funka.
det finns ingen knapp förutom den  som sitter  i  mitten av plasten på nyckeln den funkar inte heller.

så bilen måste in till en verksta för att omkodas ?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 januari 2011
r3zz1 skrev:
husmus skrev:

jag har kopplat bort larmet, larmet strula förut så vi koppla ur det och bilen funka.
det finns ingen knapp förutom den  som sitter  i  mitten av plasten på nyckeln den funkar inte heller.

ofan, där ser man..

mulle mek
679 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
husmus skrev:
r3zz1 skrev:
husmus skrev:

ofan, där ser man..

vad ? gick inte o avaktivera larmet o bilen stod o tjöt mitt i gården. om du tror bilen är stulen så tro vafan du vill.

btw ska byta tändspole imorn o se om det kanske är den som gett upp.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 januari 2011
r3zz1 skrev:
husmus skrev:
r3zz1 skrev:

ofan, där ser man..

vad ? gick inte o avaktivera larmet o bilen stod o tjöt mitt i gården. om du tror bilen är stulen så tro vafan du vill.

btw ska byta tändspole imorn o se om det kanske är den som gett upp.

haha nej inte så jag mena. fick bara slut på mer ideér. smile är för trött idag för att orka tänka på att skruva bilar. va sjuk fart idag efter all ledighet folk haft.. alla skulle laga sina bilar idag tongue

552 Inlägg
3 januari 2011
Kolla om du för ström till t-spolen för det första. Sedan kan du gärna upplysa oss om vilken års mod det gäller.

mulle mek
679 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Kibil skrev:
Kolla om du för ström till t-spolen för det första. Sedan kan du gärna upplysa oss om vilken års mod det gäller.

bilen får ingen gnista, jag får pröva en tändspole av en kompis så ba byta o testa endå tongue , kan mäta strömmen också tongue, men på din bil sa dom att det garanterat är tändspolen, har praktik hos dom. men prövar både och big_smile

det är en års: 1997

mulle mek
679 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
bytte tändspole och bilen startade big_smile problemet löst.

552 Inlägg
5 januari 2011
Skönt att du fick det att funka, nästa gång vet man ju att om man inte får någon gnista så är det smartast att följa tändstiftets väg till nyckeln och inte nyckeln till tändstiftet ifall du förstår vad jag menar. Blir mycket enklare smile

mulle mek
679 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Kibil skrev:
Skönt att du fick det att funka, nästa gång vet man ju att om man inte får någon gnista så är det smartast att följa tändstiftets väg till nyckeln och inte nyckeln till tändstiftet ifall du förstår vad jag menar. Blir mycket enklare smile

jaa du tongue jag fick tips ifrån en som jobbar på vw och hans sa att det kan va startspärren drf jag fråga tongue

Sök