850 t5 400hk

Timpa_med_mera
3 januari 2011 · 84 Inlägg

Tjena startar en tråd om min pärla nu smile tänkte att alla kunniga på sidan kunde hjälpa mig eller bara komma med tips,

Jag undrar vad i stort sätt det är man behöver göra för att hamna runt 400< hk i min t5,a
jag har köpt en sats med H stakar och lager mm från LG och tänkte börja med det

sen kommer det att komma nya saker när ekonomin tillåter

det jag har i tankarna för tillfället är
6 pucklad Sinter Lamell
Gröna spridare eller större
annan pump
större lmm hus
en TB 58 turbo från turbobanditen
porta grenröret
porta toppen
matchporta insuget
3tums downpipe
med mera

ser det rimligt ut? första gången ja river en vitmotor smile

Senast redigerat av Timpa_med_mera (3 januari 2011)

Diesel_Jocke
4 januari 2011 · 47 Inlägg

ja hade hellre skaffat en tb70 å sen 1200cc spridare å ett redigt grenrör smile

poont
4 januari 2011 · 183 Inlägg

jocke_16v_ skrev:
ja hade hellre skaffat en tb70 å sen 1200cc spridare å ett redigt grenrör smile

sedan ha fullt laddtryck vid 6 tusen varv eller?

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Diesel_Jocke
4 januari 2011 · 47 Inlägg

man får inte ladd så sent med en tb70. jämför t5 med en tb70 mot en t6 med hx55 ungefär, å laddet bli inte så sent smile

Timpa_med_mera
4 januari 2011 · 84 Inlägg

jocke_16v_ skrev:
man får inte ladd så sent med en tb70. jämför t5 med en tb70 mot en t6 med hx55 ungefär, å laddet bli inte så sent smile

spelar ingen roll jockeponken smile jag hade tänkt mig 400+ ungefär, det räcker om man vet hur man ska köra smile sen ska jag ha den som bruksbil,
jag är inte så intresserad av att ha en bil med 600 hk, då hade ja byggt de

Diesel_Jocke
4 januari 2011 · 47 Inlägg

kan ju ha de ja sa å sen köra på lite lägre ladd så du ligger runt 3-400 när du kör dagligen å sen om du ska räääsa så höjer du bara laddet smile

Timpa_med_mera
4 januari 2011 · 84 Inlägg

jocke_16v_ skrev:
kan ju ha de ja sa å sen köra på lite lägre ladd så du ligger runt 3-400 när du kör dagligen å sen om du ska räääsa så höjer du bara laddet smile

men ja ska inte rääsa smile om ja ska ha det så måsta ja lägga på 50-60 tusen till med allt för att kunna ligga på den effekten smile

Diesel_Jocke
4 januari 2011 · 47 Inlägg

de e inte så dyrt wink original sprutet hänger me till runt 400hk tro ja? å du som har pengar köper ju ett nytt nira i3 eller ett prospark eller ett haltech så kan du köra bäst fan du vill smile

Timpa_med_mera
4 januari 2011 · 84 Inlägg

jocke_16v_ skrev:
de e inte så dyrt wink original sprutet hänger me till runt 400hk tro ja? å du som har pengar köper ju ett nytt nira i3 eller ett prospark eller ett haltech så kan du köra bäst fan du vill smile

hehe aa denna sommaren blir de det ja har skrivit bara smile men sen vet man aldrig sen ju smile

Diesel_Jocke
4 januari 2011 · 47 Inlägg

de kommer spåra ur wink de gör de alltid när man bygger motor big_smile de e ju de som e roligt

Timpa_med_mera
4 januari 2011 · 84 Inlägg

jocke_16v_ skrev:
de kommer spåra ur wink de gör de alltid när man bygger motor big_smile de e ju de som e roligt

hehe aa big_smile

BeCe
4 januari 2011 · 364 Inlägg

Blir säkert bra detta:) Testa med KKK24 med Japangrenrör? finns säkert nån krockad S60/V70R på skroten nånstans smile lycka till iaf!

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
TeedasT 100% ninja
4 januari 2011 · 342 Inlägg

vad ska du ha 400 hk till om du inte ska racea osv med den? en 850 är nästan okörbar med bara 300 hk, kommer bara spinna framhjul, undetstyra in i träd osv. satsa på en bakhulsdriven bil istället? så kan du ha lite roligt.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Diesel_Jocke
4 januari 2011 · 47 Inlägg

de går å köra felhjulsdrivet me, fast man behöver en redig diff isf smile men helt klart svårare

FLindgren
4 januari 2011 · 5 089 Inlägg

TeedasT skrev:
vad ska du ha 400 hk till om du inte ska racea osv med den? en 850 är nästan okörbar med bara 300 hk, kommer bara spinna framhjul, undetstyra in i träd osv. satsa på en bakhulsdriven bil istället? så kan du ha lite roligt.

hahahhahaha dagens inlägg big_smile undra hur många 740isar som har åkt in i träd mot 850isar. Jo rwd är grejjor det big_smile

Och skillnaden mellan att spinna framhjul och bakhjul är? Lär dig att köra en framhjulsdriven bil så kommer du aldrig vilja köra 740 igen wink

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Jonasarvidsson Maniac
4 januari 2011 · 536 Inlägg

FLindgren skrev:

TeedasT skrev:
vad ska du ha 400 hk till om du inte ska racea osv med den? en 850 är nästan okörbar med bara 300 hk, kommer bara spinna framhjul, undetstyra in i träd osv. satsa på en bakhulsdriven bil istället? så kan du ha lite roligt.

hahahhahaha dagens inlägg big_smile undra hur många 740isar som har åkt in i träd mot 850isar. Jo rwd är grejjor det big_smile

Och skillnaden mellan att spinna framhjul och bakhjul är? Lär dig att köra en framhjulsdriven bil så kommer du aldrig vilja köra 740 igen wink

Jag köper att det kan vara schysst att köra en framhjulsdriven bil, men är det verkligen sååå roligt? :o Kanske med lite bett och en schysst diff.. men bakhjulsdrivet måste nästan va snäppet roligare tongue

Timpa_med_mera
4 januari 2011 · 84 Inlägg

TeedasT skrev:
vad ska du ha 400 hk till om du inte ska racea osv med den? en 850 är nästan okörbar med bara 300 hk, kommer bara spinna framhjul, undetstyra in i träd osv. satsa på en bakhulsdriven bil istället? så kan du ha lite roligt.

jag va inne på att skaffa en fin 940 och sätta över motorn men ja sket i de,
jag hade över 300 hk innan och den va inte okörbar, isåfall för folk som inte kan köra bil smile

Timpa_med_mera
4 januari 2011 · 84 Inlägg

FLindgren skrev:

TeedasT skrev:
vad ska du ha 400 hk till om du inte ska racea osv med den? en 850 är nästan okörbar med bara 300 hk, kommer bara spinna framhjul, undetstyra in i träd osv. satsa på en bakhulsdriven bil istället? så kan du ha lite roligt.

hahahhahaha dagens inlägg big_smile undra hur många 740isar som har åkt in i träd mot 850isar. Jo rwd är grejjor det big_smile

Och skillnaden mellan att spinna framhjul och bakhjul är? Lär dig att köra en framhjulsdriven bil så kommer du aldrig vilja köra 740 igen wink

exakt wink

Timpa_med_mera
4 januari 2011 · 84 Inlägg

Jonasarvidsson skrev:

FLindgren skrev:

TeedasT skrev:
vad ska du ha 400 hk till om du inte ska racea osv med den? en 850 är nästan okörbar med bara 300 hk, kommer bara spinna framhjul, undetstyra in i träd osv. satsa på en bakhulsdriven bil istället? så kan du ha lite roligt.

hahahhahaha dagens inlägg big_smile undra hur många 740isar som har åkt in i träd mot 850isar. Jo rwd är grejjor det big_smile

Och skillnaden mellan att spinna framhjul och bakhjul är? Lär dig att köra en framhjulsdriven bil så kommer du aldrig vilja köra 740 igen wink

Jag köper att det kan vara schysst att köra en framhjulsdriven bil, men är det verkligen sååå roligt? :o Kanske med lite bett och en schysst diff.. men bakhjulsdrivet måste nästan va snäppet roligare tongue

jovisst kan de vara roligt med en rwd men vem har sagt att de bara går att ha en bil big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang