4771
Sök

Får inte gnista på sparkb utgång. Megasquirt.

513 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Har försökt felsöka ett tag nu på nätet men fixar det inte, felet? Jo köpte en box från mofid och det vara inga problem.
Instalera allt och det funka, fick varvtal och allt annat men när jag ändra inställningar på lufttempsgivaren med easytherm
balla det ur lite så jag fick inte kontakt med boxen utan fick ragga tag i en dator och sladd "alla db9" och lägga in det på med
den senaste ver av easytherm och då blev det bra men när jag skulle försöka ställa tändningen så den skulle starta hände inget.
Upptäckte då att det inte var någon gnista på ena spolen på edis blocket som jag tänkt köra med, och den är väldigt dålig.
Kollade så inte spolen var dålig men båda funkar fast med lite gnista om man byter mellan utgångarna.
Någon som känner igen felet? Känns som jag testat allt, kört olika settings på dwell osv. Kollat lite trådar där folk har kört sina bilar
med för hög dwell och bränt steget i boxen men jag har ju bara haft lite försök till tändning då jag inte fick kontakt med boxen.

Någon?

Dr. Turbo
459 Inlägg
4 januari 2011
hmm nu är jag helt med men ...
edis så använder man ju (oftast) inget tändsteg i ms:et utan man låter edismodulen sköta både dwell och tändsteg.
lött boxen rätt? och även ställt in rätt i boxen?
Är iaf min första tanke

513 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Kör dock inte med edis som system utan bara dubbel spolen från ett ford edis system. Hoppas mofid lödde boxen rätt. Sen var det ju med inställning, hoppas det. Har ju gnista på sparkA.

Sök