Vevlagerras i en 200sx s13

Trozzo Oekonomisk, ja visst
18 juli 2006 · 966 Inlägg

Varför ska det jävlas för.

Köpte min 200sx för ungefär en månad sen, först strula det med ägarbytespappren (Blev ägare idag), på vägen hem går remmen till vattenpump och generator sönder, får stå utanför okq8 i vårgårda en timme och pilla dit en rem som är ungefär lika lång, men inte rätt sort, bara för att komma hem till sandared, får dit en riktig rem, tänker att nu ska det ut och köras lite, klommer 1km från garaget, då slutar torkarna funka (I störtregn så klart), tillbax till garaget, pilla isär, märker att alla leder i torkarna är slut, måste ta bort en torkare, då funkar det.

Tiden går tills idag, ska ner till garaget, åker 3km hemifrån (har garage på annat ställe än hemma), och så klart så börjar det knacka i motorn, kommer ner till garaget och konstaterar att det är troligtvis ram- eller vevlager som pajat, 5 dagar innan en dag på strippen i på säve depå, det som jag sett framemot sen jag köpte bilen, så nu blir det inget säve för min del. Hoppas på att man kan få köra på Mantorp istället, men det är väll något som pajar eller bryter man väll benet eller något.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
LocKtar Herr
18 juli 2006 · 1 722 Inlägg

Jag lider me dej! Du har förmodligen lyckats köpa en rejält kass s13:/hmm

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
tecman
18 juli 2006 · 1 741 Inlägg

tycker synd om dig.. verkar som att förra ägaren till din s13 var lika illa på att behandla bilar som till den jag köpte.. körde ca 1 vecka sen vevlagerras.

när du fixat det se till att skaffa en redig oljekylare då slipper du dom problemen.

akta bara så att inte turbon skär... kolla olje rören till och från den då du ändå river motorn. kolla även vevhus ventillationen. förra ägaren kanske var slö med oljebyten.

lycka till med din nya bil hoppas det blir bättre framöver.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
precision
18 juli 2006 · 2 652 Inlägg

tråkigt när man köper en bil som bara krånglar .

Rapid
18 juli 2006 · 88 Inlägg

förra ägaren på min lyckades köra sönder en fullt fungerande moter på någon månad bara men nu har hon fått ett nytt hjärta (motor) och e städad och tvättad och fin!
har försessten en j_vla massa grejor att sälja då jag köpte en hel bil som va sned i ramen och tog motorn från den! och den va komplett!

Senast redigerat av Rapid (18 juli 2006)

______________________
Man lever bara en gång
precision
18 juli 2006 · 2 652 Inlägg

ofta tror folk som köper en sportigare bil att dom aldrig rasar hur dom än kör .

MilleN
18 juli 2006 · 9 108 Inlägg

Det är inte för inte som jag börjat kalla modellen för 200 raSX raS13 wink

Lider med dig.

THEBADGUY Gorgilus addictus
18 juli 2006 · 4 737 Inlägg

satan va tråkigt! Hoppas de går bättre framöver.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
carnageman Rallyförare
18 juli 2006 · 1 075 Inlägg

MilleN // Uttalas det ras-ex ? big_smile

Trist med ras, igår rasade min 6växlade låda på Opeln sad
Jag ringde verkstäderna alla mekar verkar ha gått på semester... Minst  4 veckor innan dom kan börja plocka med bilen. Jag underströk att det måste vara ett fabrikationsfel då ingen olja läckt ut från lådan, är det fabrikationsfel så får jag en ny låda gratis big_smile annars kostar det mega cash cash...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
MilleN
18 juli 2006 · 9 108 Inlägg

carnageman skrev:
MilleN // Uttalas det ras-ex ? big_smile

Korrekt wink

Trozzo Oekonomisk, ja visst
18 juli 2006 · 966 Inlägg

Vill tacka för allt visat stöd.

Nu har renoveringen påbörjats, passar på att byta alla packningar, packboxar, lager och kolvringar när motorn ändå är ur. Kanske även blir turbobyte beror på hur mycket cash som kan fixas fram

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
No_Remorse Bilplåtslagare
18 juli 2006 · 88 Inlägg

Tråkigt när sånt händer.... hmm

Bara att ta nya tag

There's something about engines that calms me down... You know ??
(Sil-eighty)
Nissan 200 "Sil-eighty" (1994)
Mitsubishi Evo 8 "Track-Streat Racing" (2005)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
20 juli 2006 · 966 Inlägg

Lyckades dra av en insexnyckel i en av topplocksbultarna idag, lagom skoj. Plus att jag fick av oljetråget och där i hitta jag en hel del lagerspån överallt

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Renjägarn
20 juli 2006 · 638 Inlägg

740glidarN skrev:
Samma sak med min 200:a, har haft den i 1,5 månader nu.. han som hadde den innan mig hadde aldrig tvättat bilen eller gjort service... Å HANS FARSA VA BILMEK ME EGEN VERKSTAD! ..så ja räddade en 200:a till från utrotning.

Och du köper en sån bil? undrar vem som är mest pantad! well well

Kommer väl nånting här snart!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang