Nissan 200sx s13 projekt " What Goes Around Comes Around "

erminsacictuning
14 augusti 2011 · 381 Inlägg

Mwesterlund skrev:
lider verkligen med dig....

sad ..

Hoaken
15 augusti 2011 · 1 163 Inlägg

Shit asså skönt å hitta den men fyfan asså sad .. tycker verkligen det är förjävligt... tycker det är konstigt när dom snor tändstift?! å så sitter det kvar 6.9or i dörrarna? asså det e vekrligen idioter som tagit bilen asså :S... hur fan orkar man!! ... ska hålla koll på blocket om ja ser dina fälgar... söker ständigt på 200sx fälgar å bult cirkeln...

Men i det stora hela behöver du nytt plast runt ratten? å tändningslås? eller är det bara kablaget dom klippt i?

"citerar ditt här"
Dom tog huvudenheten(stereon), mina slutsteg, baslådan, 3 tändstift, racingdomkraft, massa verktyg, sportluftsfiltret, dumpventilen och fälgarna

billjudet är tjurigt men som sagt det är skit samma så länge bilen fungerar... så vet att det tar emot men försök skaffa en liten service med luftfilter å tändstift iallafall .. kolla oljan så dom ej dratt pluggen ..
å plugga för dumpventilen å starta ... går den igång skaffa ett par piss fälgar så du får den på rull å provkör den så de ej kommit massa missljud å dylikt..

håller verkligen tummarna för dig å hoppas du får ordning på den ... men jag hade provat det till en början tagit en sak i taget... å ha de börjat rasa grejjer hade ja sålt den som den står å börjat om på nytt istället men tror de löser sig! smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Quist
15 augusti 2011 · 68 Inlägg

Kolla så de inte lagt skit i motorn genom tändstiftshålen eller något annat trist!

//Quist
falkon93
15 augusti 2011 · 343 Inlägg

fan vad skönt att den är tsb nu. tänker samma tanke flera gånger i v om att non ska sno bilen från mej, trots att jag har den i garaget och ber farsan ställa sin bil för borten varje natt bara för att någon inte ska få utt den så lätt. efter som att jag vet/ set att det är någon/några som har vart och spanat in i graget. och nu när man sitter å läser om sånt här då blir man änu mer "närvös" över att det ska hända än sj. så får f.n bli att sätta in larm i garaget bara för man ska vara "säker" på att ingen kommer in.


hoppas att du får villjan tsb och fotsätter med den:) så tycker apsolut inte att du ska skrota den!

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
Skruvar till det
15 augusti 2011 · 1 702 Inlägg

Larm med startspärr, rattkrycka alternativt snappoff nav så du kan sova med ratten under kudden typ.

Har du detta så klarar man sig från de värsta idioterna iaf.

Har själv blivit av med en mazda 323 2 ggr på 1,5 månader.
Första gången bara trafikförsäkring andra halv sen monterade jag larm o sen dess hände inget mer.

Jag tycker som alla andra fortsätt med projektet en rostfri nissan kan ju inte gå till skroten.
Om inte sälj den till nån på forumet som har tid o råd att fixa den.

Lycka till

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
erminsacictuning
15 augusti 2011 · 381 Inlägg

Hoaken skrev:
Shit asså skönt å hitta den men fyfan asså sad .. tycker verkligen det är förjävligt... tycker det är konstigt när dom snor tändstift?! å så sitter det kvar 6.9or i dörrarna? asså det e vekrligen idioter som tagit bilen asså :S... hur fan orkar man!! ... ska hålla koll på blocket om ja ser dina fälgar... söker ständigt på 200sx fälgar å bult cirkeln...

Men i det stora hela behöver du nytt plast runt ratten? å tändningslås? eller är det bara kablaget dom klippt i?

"citerar ditt här"
Dom tog huvudenheten(stereon), mina slutsteg, baslådan, 3 tändstift, racingdomkraft, massa verktyg, sportluftsfiltret, dumpventilen och fälgarna

billjudet är tjurigt men som sagt det är skit samma så länge bilen fungerar... så vet att det tar emot men försök skaffa en liten service med luftfilter å tändstift iallafall .. kolla oljan så dom ej dratt pluggen ..
å plugga för dumpventilen å starta ... går den igång skaffa ett par piss fälgar så du får den på rull å provkör den så de ej kommit massa missljud å dylikt..

håller verkligen tummarna för dig å hoppas du får ordning på den ... men jag hade provat det till en början tagit en sak i taget... å ha de börjat rasa grejjer hade ja sålt den som den står å börjat om på nytt istället men tror de löser sig! smile

Ja tändstiften är faktiskiskt lite roliga, dom tog mina gamla tändstift som låg i bilen o inte mina nya tongue Så dom kan ju inte varit smarta precis!

Men detta är ännu roligare. Alla högtalare är sprängda, likaså baslådan tongue.. Så där kommer dom gå i förlust!

Var o titta på den idag igen och märkte att det var mer än så sad
Dom tog mina mätare, men dt e skitsamma, dom var ändå värdelösa.
Men dom tog även mina ic rör/slangar, kylarslangen och batteriet. Och även min pysventil ( men den var ändå dålig tongue )

Men det jag saknar för att få igång den är just, rören/slangarna, batteriet, tändningslås( kanske inte behöver ngt för att starta men i framtiden) glykol, olja, ev. bensin tongue ...

Så jag har nästan bestämmt mig för att göra en billig lekbil utav den! Så nu måste jag bli av med lite dyra grejer till den, för att dom lär nog försvinna ändå, hehe ..

Sedan får jag skylla mig själv att jag inte hade en halvförsäkring. Bara i bita i det sura äpplet brukar man säga wink

erminsacictuning
15 augusti 2011 · 381 Inlägg

Quist skrev:
Kolla så de inte lagt skit i motorn genom tändstiftshålen eller något annat trist!

Nää dom idioterna hade tagit mina gamla stift som var värdelösa för den delen tongue Så dt slipper jag oroa mig för smile

erminsacictuning
15 augusti 2011 · 381 Inlägg

falkon93 skrev:
fan vad skönt att den är tsb nu. tänker samma tanke flera gånger i v om att non ska sno bilen från mej, trots att jag har den i garaget och ber farsan ställa sin bil för borten varje natt bara för att någon inte ska få utt den så lätt. efter som att jag vet/ set att det är någon/några som har vart och spanat in i graget. och nu när man sitter å läser om sånt här då blir man änu mer "närvös" över att det ska hända än sj. så får f.n bli att sätta in larm i garaget bara för man ska vara "säker" på att ingen kommer in.


hoppas att du får villjan tsb och fotsätter med den:) så tycker apsolut inte att du ska skrota den!

Jo man ska fan vara rädd om sin bil har jag märkt. Man vet aldrig vilka idioter som finns runtomkring en!

Hade själv ett försök till inbrott i mitt garage i vintras. Dom gjorde sönder fönsterrutan, men jag var ett steg före dom. Hade monterat 1 cm tjockt stålgaller runt fönstren wink Så där tog det stopp för dom smile

erminsacictuning
15 augusti 2011 · 381 Inlägg

Skruvar till det skrev:
Larm med startspärr, rattkrycka alternativt snappoff nav så du kan sova med ratten under kudden typ.

Har du detta så klarar man sig från de värsta idioterna iaf.

Har själv blivit av med en mazda 323 2 ggr på 1,5 månader.
Första gången bara trafikförsäkring andra halv sen monterade jag larm o sen dess hände inget mer.

Jag tycker som alla andra fortsätt med projektet en rostfri nissan kan ju inte gå till skroten.
Om inte sälj den till nån på forumet som har tid o råd att fixa den.

Lycka till

Snappoff låter faktiskt som en jätte bra idé. Att jag inte har tänkt på det innan!
Men om jag bestämmer mig för att behålla den så blir det definitivt ett kvaliteslarm på den!

Nej det är så jag tänker med! Finns säkert någon som vill ha en 99% rostfri nissan!

Hoaken
15 augusti 2011 · 1 163 Inlägg

erminsacictuning skrev:

Hoaken skrev:
Shit asså skönt å hitta den men fyfan asså sad .. tycker verkligen det är förjävligt... tycker det är konstigt när dom snor tändstift?! å så sitter det kvar 6.9or i dörrarna? asså det e vekrligen idioter som tagit bilen asså :S... hur fan orkar man!! ... ska hålla koll på blocket om ja ser dina fälgar... söker ständigt på 200sx fälgar å bult cirkeln...

Men i det stora hela behöver du nytt plast runt ratten? å tändningslås? eller är det bara kablaget dom klippt i?

"citerar ditt här"
Dom tog huvudenheten(stereon), mina slutsteg, baslådan, 3 tändstift, racingdomkraft, massa verktyg, sportluftsfiltret, dumpventilen och fälgarna

billjudet är tjurigt men som sagt det är skit samma så länge bilen fungerar... så vet att det tar emot men försök skaffa en liten service med luftfilter å tändstift iallafall .. kolla oljan så dom ej dratt pluggen ..
å plugga för dumpventilen å starta ... går den igång skaffa ett par piss fälgar så du får den på rull å provkör den så de ej kommit massa missljud å dylikt..

håller verkligen tummarna för dig å hoppas du får ordning på den ... men jag hade provat det till en början tagit en sak i taget... å ha de börjat rasa grejjer hade ja sålt den som den står å börjat om på nytt istället men tror de löser sig! smile

Ja tändstiften är faktiskiskt lite roliga, dom tog mina gamla tändstift som låg i bilen o inte mina nya tongue Så dom kan ju inte varit smarta precis!

Men detta är ännu roligare. Alla högtalare är sprängda, likaså baslådan tongue.. Så där kommer dom gå i förlust!

Var o titta på den idag igen och märkte att det var mer än så sad
Dom tog mina mätare, men dt e skitsamma, dom var ändå värdelösa.
Men dom tog även mina ic rör/slangar, kylarslangen och batteriet. Och även min pysventil ( men den var ändå dålig tongue )

Men det jag saknar för att få igång den är just, rören/slangarna, batteriet, tändningslås( kanske inte behöver ngt för att starta men i framtiden) glykol, olja, ev. bensin tongue ...

Så jag har nästan bestämmt mig för att göra en billig lekbil utav den! Så nu måste jag bli av med lite dyra grejer till den, för att dom lär nog försvinna ändå, hehe ..

Sedan får jag skylla mig själv att jag inte hade en halvförsäkring. Bara i bita i det sura äpplet brukar man säga wink

ojj shit .. men köp biltemas universala kylar slangar:) funkar utmärkt! .. ic rör å slangar e ju lite värre ! fast du kan ju prova bara sätta ihop något rör mellan turbo och insug (skita i intercoolern) bara för å se så bilen går smile

nej skyll ej dej själv för de! ja själv kör med trafik försäkring hmm har inte råd med massa försäkringar hmm ... asså hur orkar man sno en bil för å ta sånt skit??? vafan ska dom me de till ?:S ... åhh sikka sabbotörer hoppas du hittar dom å låt de ej bli nådigt! smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
erminsacictuning
15 augusti 2011 · 381 Inlägg

Hoaken skrev:

erminsacictuning skrev:

Hoaken skrev:
Shit asså skönt å hitta den men fyfan asså sad .. tycker verkligen det är förjävligt... tycker det är konstigt när dom snor tändstift?! å så sitter det kvar 6.9or i dörrarna? asså det e vekrligen idioter som tagit bilen asså :S... hur fan orkar man!! ... ska hålla koll på blocket om ja ser dina fälgar... söker ständigt på 200sx fälgar å bult cirkeln...

Men i det stora hela behöver du nytt plast runt ratten? å tändningslås? eller är det bara kablaget dom klippt i?

"citerar ditt här"
Dom tog huvudenheten(stereon), mina slutsteg, baslådan, 3 tändstift, racingdomkraft, massa verktyg, sportluftsfiltret, dumpventilen och fälgarna

billjudet är tjurigt men som sagt det är skit samma så länge bilen fungerar... så vet att det tar emot men försök skaffa en liten service med luftfilter å tändstift iallafall .. kolla oljan så dom ej dratt pluggen ..
å plugga för dumpventilen å starta ... går den igång skaffa ett par piss fälgar så du får den på rull å provkör den så de ej kommit massa missljud å dylikt..

håller verkligen tummarna för dig å hoppas du får ordning på den ... men jag hade provat det till en början tagit en sak i taget... å ha de börjat rasa grejjer hade ja sålt den som den står å börjat om på nytt istället men tror de löser sig! smile

Ja tändstiften är faktiskiskt lite roliga, dom tog mina gamla tändstift som låg i bilen o inte mina nya tongue Så dom kan ju inte varit smarta precis!

Men detta är ännu roligare. Alla högtalare är sprängda, likaså baslådan tongue.. Så där kommer dom gå i förlust!

Var o titta på den idag igen och märkte att det var mer än så sad
Dom tog mina mätare, men dt e skitsamma, dom var ändå värdelösa.
Men dom tog även mina ic rör/slangar, kylarslangen och batteriet. Och även min pysventil ( men den var ändå dålig tongue )

Men det jag saknar för att få igång den är just, rören/slangarna, batteriet, tändningslås( kanske inte behöver ngt för att starta men i framtiden) glykol, olja, ev. bensin tongue ...

Så jag har nästan bestämmt mig för att göra en billig lekbil utav den! Så nu måste jag bli av med lite dyra grejer till den, för att dom lär nog försvinna ändå, hehe ..

Sedan får jag skylla mig själv att jag inte hade en halvförsäkring. Bara i bita i det sura äpplet brukar man säga wink

ojj shit .. men köp biltemas universala kylar slangar:) funkar utmärkt! .. ic rör å slangar e ju lite värre ! fast du kan ju prova bara sätta ihop något rör mellan turbo och insug (skita i intercoolern) bara för å se så bilen går smile

nej skyll ej dej själv för de! ja själv kör med trafik försäkring hmm har inte råd med massa försäkringar hmm ... asså hur orkar man sno en bil för å ta sånt skit??? vafan ska dom me de till ?:S ... åhh sikka sabbotörer hoppas du hittar dom å låt de ej bli nådigt! smile

asså det visste jag inte tongue .. Ska köpa det då! Jo men nu önska jag att jag hade ngt mer än bara trafik! Jag ska hitta dom en dag, det kan jag lova dig wink

Hoaken
15 augusti 2011 · 1 163 Inlägg

jaa gör de smile kör själv med deras universala nu när tryckrör är ivägen å kylaren har blivit lite större smile .. går å böjja nästan hur man vill så går å göra mycket snyggare smile

joo sant man ångrar sig alltid i efterhand .. men va man än gör blir de fel .. så man ska ej tänka på sånt ...

Det får vi hoppas! smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
P-O-N-T-U-S
21 augusti 2011 · 75 Inlägg

fasen va synd att den skulle bli stulen hmm men hoppas att du kan fixa den wink lycka till smile

erminsacictuning
21 augusti 2011 · 381 Inlägg

P-O-N-T-U-S skrev:
fasen va synd att den skulle bli stulen hmm men hoppas att du kan fixa den wink lycka till smile

Kommer nog troligtvis sälja den o köpa något roligare wink

OneLegShort Monster
21 augusti 2011 · 41 Inlägg

Tråkigt som fan, men skönt att den var såpas välbehållen när ni hittade den i alla fall! Skummade igenom tråden nu. Brukar aldrig kolla projekt-delen, men så såg jag denna och har själv en dröm att en gång fixa till ett monster av en 200sx s13 smile

Vet inte om någon skrivit redan, men om du ska fortsätta ha bilen, så bort med alla bilder som visar regplåten, censurera den och lägg upp igen. Väldigt lätt att spåra dig via den och se vart du bor, och på så sätt komma åt bilen. Dvs dom den är skriven på dig.

BMW 316i Compact "California Edition" (1996)
erminsacictuning
22 augusti 2011 · 381 Inlägg

OneLegShort skrev:
Tråkigt som fan, men skönt att den var såpas välbehållen när ni hittade den i alla fall! Skummade igenom tråden nu. Brukar aldrig kolla projekt-delen, men så såg jag denna och har själv en dröm att en gång fixa till ett monster av en 200sx s13 smile

Vet inte om någon skrivit redan, men om du ska fortsätta ha bilen, så bort med alla bilder som visar regplåten, censurera den och lägg upp igen. Väldigt lätt att spåra dig via den och se vart du bor, och på så sätt komma åt bilen. Dvs dom den är skriven på dig.

Jo dom hade ju tagit det roligaste, men det skiter jag i. Problemet är ju att bilen går inte att starta. Så behöver massa delar innan jag kan få igång den igen, om det går då. Hoppas att dom inte har kört sönder den sad

Men i framtiden kommer jag censurera alla mina bilar. Att det ska behöva gå såhär långt är tråkigt. Men det är lika bra att vara på den säkra sidan. Nu var ju bilen skriven på min farsa, men det spelar ju inte så stor roll då jag bor med honom tongue

erminsacictuning
30 augusti 2011 · 381 Inlägg

Tjenare !

Blir nog sista updaten för denna bilen sad

Har bestämt mig för att göra mig av med bilen, har tappat lusten helt enkelt sad

Så om någon vill ha en fräsch 200 som har gått igenom U.A i 10 år så är det bara o höra av sig!

Detta var iaf planen med bilen tills någon idiot förstörde dom sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-3a3dc5c5a8b7b5d2d25b9a6117261d82.jpg

Nu blev det skrot istället sad

Men nu blir det ny satsning på en Primera GT! En bil som är rätt så pigg och en sjuk väghållning! Denna bilen kommer att byggas om för att kunna maxas på banan wink Men även till vardags! Kul om någon har lust o följa mitt roliga projekt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p2904668

Hare bra smile

Senast redigerat av erminsacictuning (30 augusti 2011)

erminsacictuning
6 oktober 2011 · 381 Inlägg

Man brukar ju säga What Goes Around Comes Around! Jag hoppas verkligen att idioterna som stal min bil får det dom förtjänar en vacker dag !

Men nu har jag äntligen bestämt mig! ( Ni trodde väl inte att jag hade bestämt mig ? ).
Skiten blir kvar, och den ska byggas om en del denna vintern!
Blir nya fälgar, lack, inredning o mycket mer!

Nu ska det byggas på alvar !

Lite bilder på det senaste som har hänt!

Påväg hem <3 smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-5f137d6034e9993fd800300f04bf2ec0.jpg

Nu känner han sig hemma igen, och trygg för den delen också tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-347f9b7ed1e694f5390292221909a227.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-cc4dc526f8c7ff822c90e17eabbba166.jpg

Dom tog det mesta sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-6a434706d2100d38c98b018735b45ca2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-d8b0260f8980ce99a21377d7d9f4b559.jpg

Och dom snåla inte

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-7e53d7fb4c5e61aff3ac0b3846a043d8.jpg

Men självklart ska han få lite godis

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-b9b5e32c14df3318c2b7169eb7ed1edd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-fd6ef356c083fd337123533e8dbc65c7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-d402580f7c872462edb41dfd184f348a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-3155b276a5fee2f64181696a978b184d.jpg

Saab 9000 2,3T Intercooler

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-e53d9cb8fcb9d94fe24be5a11ec992a3.jpg

Bov05

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-0ac022fb09bec681b98065f48e0f11e2.jpg

Turbosmart in Cabin kopia, får se hur länge den håller

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-40c22e292fa7a89c7c4172c138b92f81.jpg

4 tums ansluting, rejält skare va wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-ce77df1fa73aafc6c19f4d2bf0aa8239.jpg

Ska ju inte byggas världens showbil, så biltema får duga ibland ( väldigt ofta tongue )

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-66683ecab737281f164e8f3d6c96bcef.jpg

Däckförvaringen wink Detta lär inte bli kvar länge

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-6e9973df60fdc4df601ae05f110354b0.jpg

Fälgar för 800 kr, kan ju inte klaga precis

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-5eca99515de6d4504fa43d335b2b29cb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-c5300470fb42722c3685a47b53355d82.jpg

Bygget kommer bli väldigt "budget". Men ska försöka få det så fint o hållbart som möjligt med så lite pengar som möjligt ! Ifall idioterna skulle vara framme igen !

Hoppas det finns någon som vill följa detta billiga projekt tongue

Hare Gött smile

JDMCRAZE
6 oktober 2011 · 2 077 Inlägg

Whooo big_smile najs se du fortsätter smile
Synd det finns sånna klåpare bara sad

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
matthew_ Wacko Racing
6 oktober 2011 · 260 Inlägg

Roligt att du fortsätter big_smile Ska bli kul att följa ombyggnaden! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang