Hur bogserar man en bil - AKUT

Muttley
7 januari 2011 ·

Hool skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=w3ZCRiH_340

De gör ju fel. De rycker som fan istället för att få linan spänd och sen börja dra. Fixar inte en stor pickup att dra upp bilen så är de mycket bättre att ringa en bärgare.

Hool
7 januari 2011 · 1 067 Inlägg

Bogseröglan är fortfarande inte konstruerad för de krafterna som det är att fiska upp den ur ett dike..

Är bara för dra till verkstad eller winscha upp på ett flak.

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
KHRacing
7 januari 2011 ·

Hool skrev:
Bogseröglan är fortfarande inte konstruerad för de krafterna som det är att fiska upp den ur ett dike..

Är bara för dra till verkstad eller winscha upp på ett flak.

Precis,  i instruktionsboken till Saab 9-5 står det till om med att den ej är till för att dra loss bilar, då kan de slitas loss & orsaka andra skador.

sedan hade undrar vad försäkrningsbolaget sagt om man kommer in med halva frontbalken hängades på sniskan...

men skit i det nu, nu skall jag ut med Hondan & rallysnödäcken på ... i trafiken :-)

Senast redigerat av KHRacing (7 januari 2011)

kenth66
7 januari 2011 · 1 212 Inlägg

KHRacing skrev:

Hool skrev:
Bogseröglan är fortfarande inte konstruerad för de krafterna som det är att fiska upp den ur ett dike..

Är bara för dra till verkstad eller winscha upp på ett flak.

Precis,  i instruktionsboken till Saab 9-5 står det till om dem att den ej är till för att dra loss bilar, då kan de slitas loss & orsaka andra skador.

sedan hade undrar vad försäkrningsbolaget sagt om man kommer in med halva frontbalken hängades på sniskan...

men skit i det nu, nu skall jag ut med Hondan & rallysnödäcken på ... i trafiken :-)

cool

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
KHRacing
7 januari 2011 ·

kenth66 skrev:

KHRacing skrev:

Hool skrev:
Bogseröglan är fortfarande inte konstruerad för de krafterna som det är att fiska upp den ur ett dike..

Är bara för dra till verkstad eller winscha upp på ett flak.

Precis,  i instruktionsboken till Saab 9-5 står det till om dem att den ej är till för att dra loss bilar, då kan de slitas loss & orsaka andra skador.

sedan hade undrar vad försäkrningsbolaget sagt om man kommer in med halva frontbalken hängades på sniskan...

men skit i det nu, nu skall jag ut med Hondan & rallysnödäcken på ... i trafiken :-)

cool

bättre grepp ju o roligt att blåsa litte.... lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang