6914
Sök

Köpråd : Volvo V70 2.5T eller V70 T5 ??

sportluft
6 januari 2011
Trådstartare
Tjena.

Har kollar runt på blocket och tittar runt , vill ha tips ang 2.5T och T5an ...

Jag vill ju ha en ekonomisk bil men ändå volvo turbo !
2,5T laddar ca 0.4 original och T5an 0.8 har jag hört ?! Rätta mig om jag har fel tack smile

Dem jag har kollat på är :

V70 2.5T
Mil : 13.000
ägare : 2
Styling / trim : helt original
inredning : Vita halv skin
färg : vit
Pris : 49.900kr

V70 T5
Mil : 20000 mil
Ägare : 6
Styling / trim : helt original
inredning : Vit halv skin
färg : Röd
Pris : 49.900kr

Tack i förhand / Robbin
Senast redigerat av sportluft (6 januari 2011)

560 Inlägg
7 januari 2011
Årsmodell? smile

Men har du tänkt trimma så föreslår jag T5 eftersom du har en bättre grund att stå på där, men tänk då på att de är framhjulsdrivna. T5 har väl kraftigare krängningshämnare om jag inte minns fel och en motor på 2,3 liter?! roll

Men har man inte några tankar på att trimma sin bil och inte behöver köra race vid varje rödljus så är det nog en 2,5T som gäller. Skiljer inte jätte mycket, så satsa på den som känns bäst... typ 2,5T som endast gått 13,000 mil och bara haft 2 ägare !
Senast redigerat av Wilsgaard (7 januari 2011)

sportluft
7 januari 2011
Trådstartare
Wilsgaard skrev:
Årsmodell? smile

Men har du tänkt trimma så föreslår jag T5 eftersom du har en bättre grund att stå på där, men tänk då på att de är framhjulsdrivna. T5 har väl kraftigare krängningshämnare om jag inte minns fel och en motor på 2,3 liter?! roll

Men har man inte några tankar på att trimma sin bil och inte behöver köra race vid varje rödljus så är det nog en 2,5T som gäller. Skiljer inte jätte mycket, så satsa på den som känns bäst... typ 2,5T som endast gått 13,000 mil och bara haft 2 ägare !

Jo funderar mest på 2.5Tan för att :
Öppet filter, höra turbon love it
Sen har ju T5 och 2.5T inte jätte olika i motor osv, stämmer T5an ligger på 2.3 liter och har fulltrycks turbo och 2.5T är på aa 2.5T ... men men vi får se, ska inte göra något förhastat bara smile

båda var 97a hade ja för mig smile

Mvh Robbin

560 Inlägg
7 januari 2011
Bra tänkt! Fundera på det, men i mina öron låter de bättre med en bil som inte gått så långt samtidigt som få brukat den smile

sportluft
7 januari 2011
Trådstartare
Wilsgaard skrev:
Bra tänkt! Fundera på det, men i mina öron låter de bättre med en bil som inte gått så långt samtidigt som få brukat den smile

Jo det gör ju det, här är en länk på V70 2.5T

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V … 15&w=3 ehc203

Finns lite grejer man kan göra för att få den riktigt fin , inte många lappar man behöver lägga inte smile

560 Inlägg
7 januari 2011
Ser ju skit fin ut, bra bil för inte mycket pengar !

Schysst utrustning också, ser ut att vara ett bra köp vill jag säga smile

Gillar den interiören riktigt mycket, tycker de är skit snyggt

sportluft
7 januari 2011
Trådstartare
Jo tycker ja med inget fel alls, ska ringa dem på måndag och tjöta lite, hade tänkt :

Klarglas fram, stero,bas och slutsteg, öppet filter och XC grill sen är den perfekt och kanske volvo fälgar embula eller vad dem heter eller vanliga titan fälgar från volvo big_smile

560 Inlägg
8 januari 2011
Nebula fälgar ja smile Låter lysande !

Kolla så alla service är gjorda osv. kvitto och allt sånt, inget arbete är värt något utan kvitto wink

sportluft
8 januari 2011
Trådstartare
Wilsgaard skrev:
Nebula fälgar ja smile Låter lysande !

Kolla så alla service är gjorda osv. kvitto och allt sånt, inget arbete är värt något utan kvitto wink

Det är ju självklart jag gör det smile

kommer själv göra 500mils service hela tiden med oljebyte i låda och motor och oljefilter smile

560 Inlägg
8 januari 2011
Låter bra smile

Men något jag tycker är snyggt i styling är starkare lysdioder ovan regplåten du vet, skit fräckt på volvo just !

sportluft
8 januari 2011
Trådstartare
Förstår precis vad du menar, typ vita lampor menar du i regplåten bak ? Har ja redan hemma big_smile och skylt från L-M-R som ska på big_smile

560 Inlägg
8 januari 2011
Precis ! Fan va läckert, är ett måste wink

sportluft
8 januari 2011
Trådstartare
Jafan, kommer nog lysa upp rätt bra på vita lacken smile

560 Inlägg
8 januari 2011
Jodå de ska bli kul å se smile

Blir de ett köp inom kort eller avaktar du?

sportluft
8 januari 2011
Trådstartare
Först vill ja ringa om service och servicebok osv och fråga ut en massa, sen om allt låter bra åker ja upp till stockholm och köper den ... så det blir mest stand by på detta tongue

560 Inlägg
8 januari 2011
Okej, jag håller ögonen öppna i vilket fall smile

Lycka till !

Sök