Bes. punkter? (protokoll)

Luddef
7 januari 2011 · 35 Inlägg

Hejsan!

Hade behövt en fil/lapp där bes. punkterna står så jag kan checka av dom på min bil.
utifall något sådant finns. alltså behöver ett bes. protokoll

/ Mvh

Senast redigerat av Luddef (7 januari 2011)

Porsche 924 (1979)
Andromeda Rumpmas
7 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Nu var du lite väl lat tycker jag faktiskt

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … enDocument


Kan väl tillägga att de också naturligtvis kommer att kontrollera bromsar, avgasvärden och dylikt som kan vara svårt att kontrollera själv.

Man kan hissa upp bilen och kolla efter rost på bärande delar eller rost som ger skarpa kanter, rost på tankband och bromsrör etc, men hinner man åtgärda sådana saker innan besiktningen eller tar man det som det kommer?

Senast redigerat av Andromeda (7 januari 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Luddef
7 januari 2011 · 35 Inlägg

Tackar tackar, tycker jag har letat. dock så fick jag hjälp ganska snabbt och jag tackar så jätte mycket!

Ha en trevlig dag!
/ Ludde

Porsche 924 (1979)
Frallam
7 januari 2011 · 229 Inlägg

Besiktningen skiter i vad du har för däck på bilen och mönsterdjup tongue kan köra in med utslitna sommardäck mitt i vintern om man vill. (om de inte har ändrat?)

granadadr
7 januari 2011 · 7 319 Inlägg

de struntar i om du har sommardäck på vintern, å viseversa så länge däcken har bra mönster å är i bra skick övrigt,,
många struntar i torrspruckna däck,, de är livsfaliga, kan smälla närsomhelst,,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Kribban92 Saabmeck
7 januari 2011 · 233 Inlägg

Luddef skrev:
Hejsan!

Hade behövt en fil/lapp där bes. punkterna står så jag kan checka av dom på min bil.
utifall något sådant finns. alltså behöver ett bes. protokoll

/ Mvh

Du vet vi har en hel hög med bes.protokoll på skolan va? ;P

Be stiffe ta fram en till dig bara så har du en lista som du kan checka av tongue

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge
Saabarn_Eric
7 januari 2011 · 265 Inlägg

funkade bra med mina utslitna vinterdäck för en vecka sen iaf:)

Frallam skrev:
Besiktningen skiter i vad du har för däck på bilen och mönsterdjup tongue kan köra in med utslitna sommardäck mitt i vintern om man vill. (om de inte har ändrat?)

Rise and rise again, until lambs become lions!
Andromeda Rumpmas
7 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Saabarn_Eric skrev:
funkade bra med mina utslitna vinterdäck för en vecka sen iaf:)

Frallam skrev:
Besiktningen skiter i vad du har för däck på bilen och mönsterdjup tongue kan köra in med utslitna sommardäck mitt i vintern om man vill. (om de inte har ändrat?)

Enligt en tråd på Flashback där någon utger sig för att vara besiktningsman (bra källa?) får man en villkorstvåa om man besiktar med ett slitet däck, och föreläggande om ombesiktning om man har två eller flera slitna däck. Ska forska mera. Men eftersom jag aldrig i helvete skulle utsätta vare sig mig, mina passagerare eller mina mottrafikanter för risken att ha slitna däck på bilen spelar det mig ingen roll.

Jag vet säkert att du får dyka upp med sommardäck på vintern och vinterdäck på sommaren på besiktningen.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
gamlingen
8 januari 2011 · 5 198 Inlägg

Saabarn_Eric skrev:
funkade bra med mina utslitna vinterdäck för en vecka sen iaf:)

Frallam skrev:
Besiktningen skiter i vad du har för däck på bilen och mönsterdjup tongue kan köra in med utslitna sommardäck mitt i vintern om man vill. (om de inte har ändrat?)

Funkade bra ja.. men knappast lagligt för det.. blir du stoppad av polisen direkt efter bes. så åker du på böter.

Frallam
8 januari 2011 · 229 Inlägg

Det va inte det tråden handlar om, han vill veta vad besiktningen säger och inte polisen!

gamlingen
8 januari 2011 · 5 198 Inlägg

Frallam skrev:
Det va inte det tråden handlar om, han vill veta vad besiktningen säger och inte polisen!

Visst men en hel massa folk verkar tro att om det är grönt på bes så är det grönt oavsett.

Saabarn_Eric
8 januari 2011 · 265 Inlägg

ja som tillägg kan jag säga att däcken byttes två dar efter bes, ville mest påpeka att det gårtongue

gamlingen skrev:

Saabarn_Eric skrev:
funkade bra med mina utslitna vinterdäck för en vecka sen iaf:)

Frallam skrev:
Besiktningen skiter i vad du har för däck på bilen och mönsterdjup tongue kan köra in med utslitna sommardäck mitt i vintern om man vill. (om de inte har ändrat?)

Funkade bra ja.. men knappast lagligt för det.. blir du stoppad av polisen direkt efter bes. så åker du på böter.

Rise and rise again, until lambs become lions!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang