Angående: Karavan från karlstad till Elmia lördagen den 23 april

Nixzic Xenon is the shit
9 januari 2011 · 98 Inlägg

Tänkte kolla intresse för karavan till Elmia den 23/4-11
Tråden kommer att uppdateras allt eftersom, om tid, plats (karlstad biltema) och anslutning efter vägen.

Vi kommer ha mer en ett stopp på vägen ner. Så att alla har chansen att pissa å röka och komma ikapp eller för folk som åkt senare som vill ansluta till karavanen.
De flesta har ju några egna pisspauser därför kör vi några extra stopp så alla kan hålla ihop smile


Samling Biltema karlstad 8.00 agång 8.30
* Lidl Kristinehamn 9.00 avgång 9.30 - 10.00
(klockan blir alltid senare så tiden avser tidigast avgång)

*stopp i otterbäcken på parkeringen vid korsningen mot Hova - ca 30 minuter efter avgång från krhamn.
*stopp i mariestad shell som vanligt - ca 30 minuter efter avgång från otterbäcken.
ÄNDRING :: *stopp Biltema i skövde,  - ca 40 minuter efter avgång fran mariestad.
*stopp, mullsjö, mullsjö Rasta. - ca 30 minuter efter avgång från skövde.

... sen är de låååång bilkö ;P

Vore kul om vi fick ihop denna karavan så vi blir ett stort gäng för en gångs skull smile
Om ni har frågor eller kanske något förslag så är de bara att skicka ett pm eller skriva på tråden.
Den kommer uppdateras ända fram till 22/4 dagen innan avfärd.
Ni som är på och vill åka med skriver det så gör vi en lista på tråden.

nummer ni kan nå mig el min flickvän på under resans gång ifall de skulle bli ändring av plats eller om något skulle hända efter vägen: 
tele: 0730870382


Vi har också slagit ihop oss med Karlstad streetmeet som hjälper oss med ordning i karavanen.
Karlstad streetmeet har en Ledarbil som kommer att hålla koll på när vi åker FRÅN alla ställen, ni kommer ju att märka vilken bil som är ledarbilen så håll ett öga på den när vi väl är samlade.
Vi är några som kommer att ha com radios så vi kan ha kontakt.. Vi kommer att ha bilar ikring leden som har dessa Radior och ni märker antagligenh vilka som har radios när vi lämnar ställena.
Karlstad streetmeet ska försöka ha kameror på bil så vi kanske kan få lite bilder och klipp från denna karavan.
Nu hoppas vi alla kommer så vi blir många och att vi alla kan ha kul och trevligt tillsammans !

Om det finns någon möjlighet så vill vi gärna veta hur många vi blir från varje ställe så vi kan lägga upp det på denna tråd. så skriv gärna på ett ungefär hur många ni tror åker från ex. kristinehamn m.m.



VIKTIG INFORMATION !
Det är lekförbud i alla lägen, både på väg och parkering. Polisen brukar inte tycka om att vi missköter våra karavaner så håll er i skinnet å håll hastigheterna. Nu pratar vi om att de inte ska gå i 200 utan lagom och trevligt ska det vara för oss alla.
Alla som följer med i karavanen följer oss vart vi än åker eftersom att vi kommer att försöka ha lite koll på hur många vi är så vik gärna inte av uten följ oss hela vägen!
Alla stopp och ca tider står ju uppskrivna så läs där så kan ni ju räkna på ett ungefär hur vi har tänkt oss.

Det vore ju kul om någon som kan ha ett hum om hur många man blir från alla ställen slänger upp det här på tråden eftersom de börjar närma sig !


KARLSTAD : ca 100 bilar!

Senast redigerat av Nixzic (12 april 2011)

Nixzic Xenon is the shit
9 januari 2011 · 98 Inlägg

Ja de hoppas jag för jag ska ju åka med dig tongue

tomten71
9 januari 2011 · 43 Inlägg

jag är nog på om bilen är klar och besiktad

Zorz Touch by U
10 januari 2011 · 910 Inlägg

Nixzic skrev:
Tänkte kolla intresse för karavan till Elmia den 23/4-11
Tråden kommer att uppdateras allt eftersom, om tid, plats (karlstad biltema) och anslutning efter vägen.

Ni bör ju ta er till Mjölby och möta upp 3 karavaner till där wink

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
10 januari 2011 · 910 Inlägg

Evsan89 skrev:
haha, mja, de bli nog en liten omväg tror jag tongue

Nej då vi kommer ju åka karavan därifrån så blir över 200 bilar kkan jag gissa så det kan det ju vara värt? smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
10 januari 2011 · 910 Inlägg

Ca 10:00 har jag för mig att vi brukar åka från mjölby/mantorp. och då möter dom flesta norröver karavanerna upp där smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
danielffs
18 januari 2011 · 308 Inlägg

Om ni vill kan  ni ju ansluta till örebrokaravanen som kommer åka till mantorp och där delta i den stora karvanen till elmia.

danielffs
19 januari 2011 · 308 Inlägg

Är ju alltid kul att vara flera=) är väll typ samma väg i princip om jag inte minns fel med.

Zorz Touch by U
19 januari 2011 · 910 Inlägg

det vore kung tror att vi kommer bli över 250 bilar iår från mjölby hoppas iaf wink

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
danielffs
19 januari 2011 · 308 Inlägg

Örebroarna åker från Eurostop i örebro
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 78&p=1

I mantorp är et med största säkerhet på Citygross parkering strax utanför mantorp som samlingen kommer ske

BabyBoy Speedy Gonzales
19 januari 2011 · 72 Inlägg

Jag hänger på ifall karavanen inte går över mantorp då jag vet av erfarenhet att den karavanen är väldigt mycket lek och svårt att hålla koll på alla bilar. Har varit med och hjälpt till i den karavanen tidigare. Så går karavanen på rätt sida vättern ner hänger jag gärna på

In Hoc Signo Vinces
danielffs
19 januari 2011 · 308 Inlägg

Om du tar och kollar in  tråden om karavanen från mantorp så ser du att vi har vidtagit väldigt mycket åtgärder i år för att undvika lekande

BabyBoy Speedy Gonzales
19 januari 2011 · 72 Inlägg

Det hade vi oxå gjort då men det hjälper inte. Finns alltid någon som ska "styla" inför andra och då drar de automatiskt med sig andra. Det var ingen som kunde hålla rätt hastighet pga att någon gör något så triggar det andra. Och det är väldigt svårt att hålla koll på så många bilar på en gång

In Hoc Signo Vinces
danielffs
19 januari 2011 · 308 Inlägg

förstår, själva karavanen kommer självklart bli en utmaning. men lekandet på själva parkeringen tror jag vi kommer eleminera.
men spana in tråden iallafall tycker jag:)

BabyBoy Speedy Gonzales
19 januari 2011 · 72 Inlägg

Jag spanade in tråden:) Men jag har varit med en två gånger i den karavanen. Lr ja en gång i mantorp karavanen å en gång i den från katrineholm. Och av mantorp karavanen blev jag väldigt besviken för vi va väl 150-200 bilar men vi blev bara 6-8 st som höll ihop. Alla andra lekte lr åkte i förväg. Så jag känner inte för att åka alla de extra milen för att riskera samma fiasko igen

In Hoc Signo Vinces
danielffs
19 januari 2011 · 308 Inlägg

Jag var där förra året, då åkte alla på den givna signalen iallafall. problemet blev dock att det tog sådan tid för alla att komma ut på vägen så karavanen drogs ut nått  otroligt.

I år kommer vi dock att be farbror blå  om hjälp att ta oss iväg i mera samlad trupp.
jag hoppas dom inser fördelen med att slippa 250 tokkörandde bilar som försöker komma ikapp varandra.
det visar sig.

Knallhattsson
5 februari 2011 · 176 Inlägg

skulle tippa på att de blir som förra året över kd,kristinehamn,vidare ner emot falköpingshållet om ja inte minns fel? ska se om det hinns med att byta bil och ansluta till något karavan iaf!

BMW E90 316i "Norsken" (2008)
Ambjornssonn
7 februari 2011 · 228 Inlägg

jag är på wink  tycker vi kör som de två senaste åren att vi sammlas på biltema, sen drar vi ner o möter upp kristiehamn

Knallhattsson
7 februari 2011 · 176 Inlägg

har bara varit med ett år och tyckte de vart kalabalik förra året då alla åkte åt olika håll så till slut vart man lack och körde om alla ist tongue

BMW E90 316i "Norsken" (2008)
Zorz Touch by U
7 februari 2011 · 910 Inlägg

Glöm inte oss wink

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang