2932
Sök

Bilrelaterade myter.

Handledare
1 481 Inlägg
4 februari 2011
Leo86 skrev:
FreddeLi skrev:
saab_sonett skrev:

Man behöver inte trimma för att Saab-lådorna ska rasa. På min std 9-5 2.0T så gav lådan upp efter 12000 mil.

ofan, där ser man. min har gått nära 22k och fortfarande felfri tongue

MVH

Kanske ett "måndagsexemplar"?.
Det där med larmdosan ska prövas. kan instämma med att det funkar med en bilstereo fjärrkontroll med wink. iaf på min pioneer DAH-40 nåt heter den smile

Nää, felkonstruktion.  (Enl. initierad källa på Saab)

Norrlänning
643 Inlägg
4 februari 2011
Att socker i tanken skulle förstöra motorn.
Stämmer inte!

Larmdose-grejen funkar som sagt, min är lite spattig, så ibland när jag har problem att låsa/låsa upp brukar jag sätta dosan mot käkbenet och trycka, har funkat 100% hittills.

68 Inlägg
4 februari 2011
te_wik skrev:
katastroferna skrev:
te_wik skrev:

Beror på vilken motor det är smile Min gör drygt 200.

Mvh Tommy

Gör den 180 på fyran? Genom stan där det finns en massa fartgupp?

Ja vill man det så, sen att det inte är att rekommendera är en annan sak wink

Mvh Tommy

Ligger inte på varvstopp innan man kommit upp i den hastigheten?tongue
Aja, han som sa detta är för övrigt känd som mytoman i övrigt med.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
4 februari 2011
katastroferna skrev:
En polare sa att de körde 180 gemon stan på 4:ans växel i en gammal Audi 100. Vad vet jag, det kanske är sant.(A)

180 km/h med 4:an låter inte helt orimligt, men genom stan (Gävle?), njae.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

68 Inlägg
5 februari 2011
IceEyes skrev:
katastroferna skrev:
En polare sa att de körde 180 gemon stan på 4:ans växel i en gammal Audi 100. Vad vet jag, det kanske är sant.(A)

180 km/h med 4:an låter inte helt orimligt, men genom stan (Gävle?), njae.

Precis och dom lär inte ha kommit upp i 180 på den sträckan han sa att dom körde.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
5 februari 2011
gutfucker skrev:
Att socker i tanken skulle förstöra motorn.
Stämmer inte!

Larmdose-grejen funkar som sagt, min är lite spattig, så ibland när jag har problem att låsa/låsa upp brukar jag sätta dosan mot käkbenet och trycka, har funkat 100% hittills.

socker i tanken har jag testat på moppe tiden!
3 nävar socker  i 7 liters tank  resultatet blev att motorn skar  men  dom sec innan  så gick de väldigt bra.
förklaringen jag fått höra är att sockret täpper igen iförgasaren så kolven får för lite smörjning och riskerar att nypa..
iofs så var de ju en 2t motor

Norrlänning
643 Inlägg
5 februari 2011
ja, 2t vet jag inte, sen funkar det säkert med abnorma mängder socker, men muten jag hört så ska det räcka med typ en matsked i en bil-tank.

Kung
603 Inlägg
5 februari 2011
gutfucker skrev:
ja, 2t vet jag inte, sen funkar det säkert med abnorma mängder socker, men muten jag hört så ska det räcka med typ en matsked i en bil-tank.

Tror både bosse bildoktorn och mytbusters tog up detta och det stämde inte.

Kanske var så på gamla bilar, alltså riktigt gamla.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 februari 2011
larmdosan mot huvedet har funkat på alla minna bilar.. ger minst 10meters extra räckvidd smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 februari 2011
Uttelito skrev:
gutfucker skrev:

Bränslepumpen lägger av innan motorn gör det. Om inte spridarna hinner kleta igen innan det händer.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Kung
603 Inlägg
5 februari 2011
te_wik skrev:
Uttelito skrev:
gutfucker skrev:

Bränslepumpen lägger av innan motorn gör det. Om inte spridarna hinner kleta igen innan det händer.

Mvh Tommy

Jo men har för mig om att dom fick hälla i rejält med socker innan något hände.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 februari 2011
Uttelito skrev:
te_wik skrev:
Uttelito skrev:

Mvh Tommy

Jo men har för mig om att dom fick hälla i rejält med socker innan något hände.

Bildoktorn iaf hällde i socker direkt i förgasaren på amazonen utan någon skada skedde, men hade ändå inte velat testa det på min egen bil tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 februari 2011
Sen tror ju säkert okunniga att motorn är förstörd om den stannar.

Jag har hört myter om volvo 740gl med 116hk motorn som gör runt 200 utan några modifikationer. Denna myt stämmer inte. En sådan bil gör 185km/h. Det är testat och utfört av mig, bilen var i bra skick.

Testade en sträcka på en mil och kom bara över 185 när det lutade nerför. den går lika fort med 5 pers eller 1 pers. Men 185 gör den och det går inte fortare!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

141 Inlägg
6 februari 2011
AcesHigh666 skrev:

Jag har hört myter om volvo 740gl med 116hk motorn som gör runt 200 utan några modifikationer. Denna myt stämmer inte. En sådan bil gör 185km/h. Det är testat och utfört av mig, bilen var i bra skick.

Testade en sträcka på en mil och kom bara över 185 när det lutade nerför. den går lika fort med 5 pers eller 1 pers. Men 185 gör den och det går inte fortare!

En 744 GLE -88 gör alla fall över 200 på fyran å när man lägger i ODen så tappar den fart lol tongue

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

1 948 Inlägg
6 februari 2011
325i skrev:
AcesHigh666 skrev:

En 744 GLE -88 gör alla fall över 200 på fyran å när man lägger i ODen så tappar den fart lol tongue

Jag kan köpa att en GLE gör "runt" 195-200 men absolut inte mer. Min 960 med 170 orkar bara 210 liksom wink

Polarens 940 med "typ" 136hk(ej turbo) gjorde typ 195 o sånt så visst är det möjligt. Min golf med 115hk gjorde ju 205 smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 758 Inlägg
6 februari 2011
Volvo 760 Turbo var den första standardbilen från Volvo som officiellt spräckte 200 km/h-gränsen.
Går att jaga upp en sur GL i över 200 enligt mätaren, men knappast på plan mark. Så långa raksträckor existerar inte! tongue
Dessutom får man räkna med cirka 20 km/h felvisning i de hastigheterna!

141 Inlägg
6 februari 2011
A om hastighetsmätaren stämde eller så vet jag inte, men den passerade 200 å så hölls den fullgas en stund till (läs lång stund smile ) så den fick passerat till alla fall 210-212 km/h å sen lass "femman" i å då tappade den fart igen smile
Lovar att ja ljuger inte, tjänar inget på de wink

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

Kung
603 Inlägg
6 februari 2011
Och min 850 med 144 hästar gör en 140, känns rätt klent då haha smile

1 948 Inlägg
6 februari 2011
325i skrev:
A om hastighetsmätaren stämde eller så vet jag inte, men den passerade 200 å så hölls den fullgas en stund till (läs lång stund smile ) så den fick passerat till alla fall 210-212 km/h å sen lass "femman" i å då tappade den fart igen smile
Lovar att ja ljuger inte, tjänar inget på de wink

Satt det originalhjul på den bilen??? och var det original dimentioner på däcken???

141 Inlägg
6 februari 2011
vad är original på en sjuleif då tro? 15 va? de va alla fall 15" "turbofälgarna" från 700 serien å något annat än 205/**/15 kan de aldrig ha varit..! snål och under tiden man inte jobbade fulltid så nåra lågprofil va de alla fall inte  smile

Sök