Tja. Har en standard B230f.. Tänkte höra med något geni här om ni vet om det är lönt att slänga i en V kam ? Vad har den för register och blir det någon märkbar skillnad ?
Det gör skillnad. Du har mest troligen M-kam i den, och den kammen är totalt urusel.. Har du kammen till bra pengar så kostar de inte så mycket att stoppa i den ju Ny packbox framtill och nya o-ringar till fördelaren kostar ett par hundringar på Volvo.
Bytte själv från M till VX3 i min gamla 740 och den blev mycket trevligare
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Det gör skillnad. Du har mest troligen M-kam i den, och den kammen är totalt urusel.. Har du kammen till bra pengar så kostar de inte så mycket att stoppa i den ju Ny packbox framtill och nya o-ringar till fördelaren kostar ett par hundringar på Volvo.
Bytte själv från M till VX3 i min gamla 740 och den blev mycket trevligare
Tac för tipset;) precis, det kostar ju inte mycket:P
V kam gör stor skillnad! hade M-kam i min 740gl innan så bytade jag till vx3 men blev ketchup effekt med den kammen på höga vara det var inget för mej sen blev det V-kam är jättenöjd med den kammen funkar bra även om man kör turbokoverterat som mej ett tips har du hallgivare på fördelare så höj tändningen lär göra någon/några extra hästar;) tänkt på det kan behöva shimsa om ventilerna efter du har bytat kam det fick jag göra iaf
vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!