Konstiga elhissar, MB CLK 2002, video!

sladdbarn
19 januari 2011 · 11 Inlägg

Mina elhissar hoppar ner en bit efter att de nåt de översta läget....

Jag provade att kalibrera dom (både vänster o höger är likadana) enligt denna text:

Windows, seats, mirrors, steering wheel position (easy entry/exit) and the like can be reset by running them fully in one direction, holding the switch at full travel for approximately 2 seconds (or longer), then running to the opposite limit, holding for about 2 seconds (or longer). It is not unusual to have to do this after the battery is disconnected. The positioning of many of these features is controlled by a Hall's Effect generator, a simple device that counts revolutions of a motor shaft, and it must be set to register the proper number of turns to reach both limits of travel.

Alltså, körde upp - höll in knappen, körde ner - höll in knappen: ingen skillnad.

Se video för att förstå problemet.

http://www.youtube.com/watch?v=ZjEl-XpG3WY

Tack!

josko
19 januari 2011 · 25 Inlägg

Gör den lika dant med stängd dörr?

BMW M3 (2004)
sladdbarn
19 januari 2011 · 11 Inlägg

Felet är detsamma med stängd dörr men jag har inte provat att kalibrera med stängd dörr,
kanske ska prova de?

josko
20 januari 2011 · 25 Inlägg

Gör de o håll fast knappen lite längre en 2sek som det står i texten du har. Så ska det någ lösa sig

BMW M3 (2004)
sladdbarn
20 januari 2011 · 11 Inlägg

josko skrev:
Gör de o håll fast knappen lite längre en 2sek som det står i texten du har. Så ska det någ lösa sig

Japp, med stängd dörr o knappen intryckt en längre tid blev det bra big_smile

Tack för svaren!

josko
20 januari 2011 · 25 Inlägg

Gött!

BMW M3 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang