3654
Sök

Spammade Blocket annonser.

Ustkaka
506 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Förbannat!

Sökord ska ju vara otillåtet enligt blocket, granskar dom inte annonser nu för tiden?
man ballar ju ur när det kommer 15 sidor pissannonser som t.ex. solfilm, eller ekliga LED ljus.

är det olagligt att anordna en spam aktion, och spamma tillbaka?
kass forminlägg egentligen?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Sleeper
3 084 Inlägg
20 januari 2011
jag brukar anmäla skiten till blocket.. Såg för någon vecka sedan en som sålde samma bilar under olika namn i 2 olika städer yikes

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Meldem
917 Inlägg
20 januari 2011
Bullet--- skrev:
Finns ju dem som säljer bilar med tonvis med sökord, såg en Honda Prelude för ett tag sen .
Rubriken löd: Toyota  Nissan  Honda  Prelude  -10.
???What, till o med rubriken har dem proppat full med sökord utan att nån på blocket reagerat.

såg den annonsen med, helt tragiskt att blocket inte blokerade den och bar han göra om och göra rätt...

mailade till han;

Hej!

såg din Toyota  Nissan  Honda  Prelude  -10 på blocket, vilken tillverkare kommer den ifrån?`har aldrig hört talas om en Toyota  Nissan  Honda  Prelude  -10 förut!

Fick inget svar...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Ustkaka
506 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
Jag brukar med maila, oftast utan resultat. I bästa fall får jag "det ska la du skita i" som svar :p
men anmäla ska jag börja med. så in i helvete

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 januari 2011
Har också noterat detta flera gånger, känns som blocket har släppt på följande: sökord, dåliga bilder, skämt-/bluff-/lurendrejeriannonser samt tvivelaktiga annonser. Kändes faktiskt som att blocket var en mer seriös sida förut då detta inte sågs särskilt ofta hmm
Har även noterat folk som skriver: Kan tänkas bytas mot v8, turbo, alu.fälgar, NOS, gti, sänkning etc.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

neckwomen_88
21 januari 2011
Slash skrev:
Har också noterat detta flera gånger, känns som blocket har släppt på följande: sökord, dåliga bilder, skämt-/bluff-/lurendrejeriannonser samt tvivelaktiga annonser. Kändes faktiskt som att blocket var en mer seriös sida förut då detta inte sågs särskilt ofta hmm
Har även noterat folk som skriver: Kan tänkas bytas mot v8, turbo, alu.fälgar, NOS, gti, sänkning etc.

Fast att kunna tänka sig att byta mot saker är ju inte så konstigt; och gäller det även som delbetalning kan det ju vara allt från dörrhandtag till 4w4 etc.

däremot när dom skriver 200 saker längst ner bara för att deras annons ska poppa upp överallt är störande.

2 924 Inlägg
21 januari 2011
Beträffande byte så borde Blocket tillföra ett fält där annonsören får ange ett antal sökord, som denne kan tänkas ta i inbyte och som blir sökbart specifikt för byte (separat sök-fält) som ett komplement till det man söker.
T.ex söker man efter en "Volvo S60 R", så borde man då kunna skriva in sin nuvarande bilmodell (eller annan sak)  i ett specifikt Bytes-fält i samma detaljerade sökning, om man kan tänka sig byta bort.

Tror det skulle vara väldigt användbart. roll

~ Life is short, have FUN! ~

Meldem
917 Inlägg
21 januari 2011
peegee skrev:
Beträffande byte så borde Blocket tillföra ett fält där annonsören får ange ett antal sökord, som denne kan tänkas ta i inbyte och som blir sökbart specifikt för byte (separat sök-fält) som ett komplement till det man söker.
T.ex söker man efter en "Volvo S60 R", så borde man då kunna skriva in sin nuvarande bilmodell (eller annan sak)  i ett specifikt Bytes-fält i samma detaljerade sökning, om man kan tänka sig byta bort.

Tror det skulle vara väldigt användbart. roll

håller med, hoppas dem inför den funktionen!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Skaune
21 januari 2011
Men blocket är vääääldigt snabba med att inte godkänna ens annons om den innehåller en vara som inte platsar i kategorin! hade en blandad annons med bildelar, bland dessa var en original bilradio med för en hundring, ojoj, ajjabajja! De skulle då va 2 annonser! så de kan tjäna ännu mer pengar! tror ju knappast de går dåligt för blocket...

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 januari 2011
neckwomen_88 skrev:
Slash skrev:

Fast att kunna tänka sig att byta mot saker är ju inte så konstigt; och gäller det även som delbetalning kan det ju vara allt från dörrhandtag till 4w4 etc.

däremot när dom skriver 200 saker längst ner bara för att deras annons ska poppa upp överallt är störande.

Så du kan tänka dig byta din bil mot aluminiumfälgar, en NOS-tub eller en sänkning? intressant wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Självlärd
3 083 Inlägg
21 januari 2011
Slash skrev:
neckwomen_88 skrev:
Slash skrev:

Så du kan tänka dig byta din bil mot aluminiumfälgar, en NOS-tub eller en sänkning? intressant wink

Hade du läst hela hans inlägg så hade du ju sett att han skrev att det kan funka som DELBETALNING!

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Ustkaka
506 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
ne, dom borde införa en funktion så vem som helst kan radera en annons, vore smidigt :p

Saabifierad
2 031 Inlägg
22 januari 2011
Volvo142_73a skrev:
Slash skrev:
neckwomen_88 skrev:

Hade du läst hela hans inlägg så hade du ju sett att han skrev att det kan funka som DELBETALNING!

Vem tusan tar en sänkning som delbetalning? en sänkning av vad? jag tror att vi kan vända ditt inlägg till att det är du som bör läsa igenom och inte enbart ett av mina inlägg utan det som neckwomen också CITERADE.

Ustkaka
506 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
ja, en Sänkning / Sänkningssatts till t.ex. en fiat punto?

Sök