Hej!
Mycket kul att du uppskattar det!
Kika om du kan finna ett par Siemens DEKA till din bil, för jag finner dom fantastiska. Väldigt lätta att mappa.
1. Min är ingen bypass valve, utan en blow off valve. Skillnaden är den att en bypass valve skickar tillbaka luften framför kompressorn igen och skapar därmed ett slutet system. En blow off valve skickar ut det i tomma intet vilket gör det till ett öppet system. Störa skillnaden med dom är om man kör en blow through eller draw through MAF (luftmassemätare).
Hur som helst, min öppnar vid gasavdrag. Men vad jag har läst mig till så är det inte rätt utan den ska egentligen vara öppen hela tiden under vakuum och när man trycker på så ska den stänga. Jag kommer senare att byta ut den emot en Big Red Race Valve från Procharger som är öppen konstant.
2. Den visar både vakuumet och tryck eftersom laddtrycket kommer in i vakuumsystemet också. Här är det också viktigt att kika så att alla vakuumslangar sitter på ordentligt så det inte blåser av vid laddtryck för då jävlar får man att felsöka efter vakuumläcka.
3. 3.75" pulley till 2.87" är ett jävligt stort steg, är du säker på att du inte kommer övervarva den? Jag vet inte helt och hållet hur man räknar på det eftersom du måste ha i beakning storlek på vev pulleyn, kompressor pulleyn, utväxlingen i kompressorn samt hur mycket varv kompressorn klarar.
Din Lexus är förbannad ball förresten! Kul med någon som kör på centrifugal kompressor istället för turbo i japs!

Mycket speciellt!
Kan samtidigt uppdatera tråden med att det har inhandlats mer godis till bilen

Bland annat en MSD 6AL-2 tändningsbox med 2-step funktion. Dvs, varvstopp vid start för transbraken och varvstopp vid körning.
Sen blev det ju såklart en shiftlight också, blev att beställa en från MSD med 4 stycken olika lägen för olika växlar. Ska bli kul att se hur det fungerar!
Och så blev det tändkablar också, mina som sitter på är 15 år gamla, dags att byta tycker jag

Svarta såklart, måste ju passa in med resten av allt svarta i motorutrymmet!