Headset av walkie talkie liknande typ.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
25 januari 2011 · 1 898 Inlägg

Jag undrar om det är någon som vet något bra set man kan köpa.

Grejen är det att vi är ett par stycken som ska ner till Jönköping (Elmia) i år
och vi blir fler än vad man kan sitta i en bil, så vi måste åka två bilar.
Vi kom då på tanken att tjacka nå walkie talkie, så man slapp ringa till varandra varje gång man ville säga nått, typ toapaus eller vad som helst.

Då kom det upp, MCheadset? Funkar det? Borde väl funka om man sitter i bil också?
Anledningen till att vi vill gärna ha headset är att slippa hålla i det när man kör.
Sen vet jag inte hur det är med MCheadset, men är det igång hela tiden eller måste man trycka på knapp när man vill snacka? Det vill vi också slippa helst.

Räckvidden måste ju också vara bra, självfallet.

Sen måste ja ge pris till er om jag ska få hjälp, men jag har aldrig gett mig in på walkie talkie stigen
så jag vet inte vad man behöver ge för ett vettigt set.

Max 1500? Eller?
Länka gärna till nått som ni har testat, som ni har testat eller VET!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
CJ
26 januari 2011 · 55 Inlägg

Tjena då är det 446mhz apparater som är vanligast. jag har själv lite olika sådana. finns olika kitt med hedset. man behöver inte trycka in knappen för att sända på dom jag har (om man vill) utan kan ställa in att den börjar sända när man pratar med olika känslighet. ska se om jag hittar några vettiga förslag.. men dom finns lite överallt att köpa. tex chlasolsson, siba, onoff, netonnet mm. cobra är ett vettigt märke.

kolla på kjell&kompany under pmr 446. dom har tex

Cobra microTALK 800   599kr

dom har även fler bla zodiak som är mycket bra märke.

netonnet har många olika med kika där

http://www.netonnet.se/art/telefon/walk … 1614.3267/

onoff har har en del olika med. själv skulle jag vilja testa denna lite dyrare modellen från onoff. det är riktigt bra grejer
http://shop.onoff.com/Produkter/Telefon … 79011.aspx


här är ju ett altenativ med hedset
http://shop.onoff.com/Produkter/Telefon … 35126.aspx

sedan beror det ju på om man vill ha lite billigare eller dyrare med bättre kvalitè


mvh CJ

Senast redigerat av CJ (26 januari 2011)

Mvh Cj
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
26 januari 2011 · 1 898 Inlägg

TOPCOM Twintalker 7100

På onoff verkade ju vettig!
850kr verkade ju inte helt farligt heller!

Får ta och pröva den! smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
CJ
26 januari 2011 · 55 Inlägg

ExXtr3me skrev:
TOPCOM Twintalker 7100

På onoff verkade ju vettig!
850kr verkade ju inte helt farligt heller!

Får ta och pröva den! smile

MEN vad jag förstod med den är det inbyggda batterier i??? det kan vara bra att kunna byta dom för dom kan ta slut fort om man pratar på och har du inbyggda laddningsbara i den måste man ju ladda dom.. annars brukar man kunna köra på vanliga med när dom laddningsbara tar slut på vägen . kolla det

Senast redigerat av CJ (26 januari 2011)

Mvh Cj
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
26 januari 2011 · 1 898 Inlägg

CJ skrev:

ExXtr3me skrev:
TOPCOM Twintalker 7100

På onoff verkade ju vettig!
850kr verkade ju inte helt farligt heller!

Får ta och pröva den! smile

MEN vad jag förstod med den är det inbyggda batterier i??? det kan vara bra att kunna byta dom för dom kan ta slut fort om man pratar på och har du inbyggda laddningsbara i den måste man ju ladda dom.. annars brukar man kunna köra på vanliga med när dom laddningsbara tar slut på vägen . kolla det

Oj, att det tar slut mitt i resan vill man inte!

Jäkla tur att du sa det där, ska kolla det! Tack! Kunde ha gått miste om nått där! haha

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
CJ
27 januari 2011 · 55 Inlägg

ExXtr3me skrev:

CJ skrev:

ExXtr3me skrev:
TOPCOM Twintalker 7100

På onoff verkade ju vettig!
850kr verkade ju inte helt farligt heller!

Får ta och pröva den! smile

MEN vad jag förstod med den är det inbyggda batterier i??? det kan vara bra att kunna byta dom för dom kan ta slut fort om man pratar på och har du inbyggda laddningsbara i den måste man ju ladda dom.. annars brukar man kunna köra på vanliga med när dom laddningsbara tar slut på vägen . kolla det

Oj, att det tar slut mitt i resan vill man inte!

Jäkla tur att du sa det där, ska kolla det! Tack! Kunde ha gått miste om nått där! haha

hehe okey ja kolla så man kan byta ut dom laddningsbara mot vanliga om man vill. brukan vara 4 st aaa batterier.

Mvh Cj
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang